Beantwoorden
Forceflow
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Telenet WiFree snelheidsdaling

Hey, vroeger (lees: tot vorige week) haalde ik op WiFree uploadsnelheden van 150-200 kbps. Sinds vorige donderdag slechts 20 kbps, maximum. Dat maakt surfen wel erg ongemakkelijk. Ik heb gewoon Basic Internet. Mijn normale niet-WiFree verbinding thuis (op zelfde modem dus!) is aan normale snelheid. 

Ik heb geen openstaand saldo, zit niet op smalband. Heb al geprobeerd met verschillende toestellen (laptop, GSM). Al geprobeerd op andere WiFree spots over heel Leuven: zelfde resultaat, echt bizar.

We gebruiken WiFree regelmatig als er vrienden op bezoek zijn - ik wil die niet op m'n gastnetwerk zetten, want dan snoepen ze ook van mijn maandlimiet af. Ieder voor zich! 🙂

 

Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Als ik de Ookla Speedtest doe begint hij aan normale uploadsnelheid, maar wordt binnen de paar seconden dichtgeknepen tot 0.03 Mbps.

0 Likes
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet WiFree snelheidsdaling

Ben je zeker van die eenheden?

 

150 Kbps = 0,14 Mbps

 

http://www.matisse.net/bitcalc/?input_amount=150&input_units=kilobits&notation=legacy

 

Basic Internet biedt 50Mbps down en 5Mbps up, al heb ik geen idee of dit van invloed is op de snelheid via TelenetWiFree.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Telenet WiFree snelheidsdaling

20 Kbps? Dat is hoegenaamd geen snelheid 😮 zelfs toen je zogezegd 150 Kbps haalde is dit ridicuul laag en kan je niet mee streamen enzo. Wat zijn je snelheden op je thuisnetwerk en via kabel?

Follow the White Rabbit
0 Likes
Forceflow
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Telenet WiFree snelheidsdaling

Thuisnetwerk is ok. Als ik op hetzelfde accespoint verbind met Wifree zijn mijn snelheden momenteel 6.85 megaBIT / seconde down en 0.29 up.

 

Ik begrijp dat WiFree niet de prioriteit heeft van een normale thuisverbinding, maar het zou wel bruikbaar moeten blijven.

0 Likes