Beantwoorden
VDPJens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Trage snelheden met Access point op PS4 Pro?

Hallo!

 

Vandaag na mijn gamesessie wou ik eigenlijk eens kijken wat mijn downloadsnelheid was. Ik merkte al vlug dat mijn de snelheid met kabel op PS4 pro wat aan de lage kant lag. Na wat opzoekwerk werd mij wel duidelijke dat er een soort van maximum ligt bij Playstation. Toch vond ik het wat vreemd dat ik met een WIGO25 maar 25 mbps down haal en 6,4 mbps up. 

 

Toch wilde ik ook eens weten wat de snelheid op mijn laptop is. Wat mij verbaasde was dat deze snelheden eigenlijk ook niet zo hoog liggen. Zo haalde ik max 45 mbps down en 18,30 mbps up. Dit allemaal met een kabelverbinding. Ook zijn de netwerkkabels allemaal de originele van telenet. 

 

Om nog wat duidelijker te zijn: Dit is allemaal via een access point AP7465CE-TN die verbonden is met een powerline. Zijn er mensen die hiervoor een oplossing weten? Want volgens mij moeten die snelheden toch wel wat hoger liggen.

 

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Trage snelheden met Access point op PS4 Pro?

@VDPJens   Je moet altijd rekening houden dat Wifi en ook Powerline alternatieven zijn voor een directe UTP verbinding. Dit houdt ook een zekere mate van verlies in. En een netwerk of verbinding is maar zo snel als de zwakste schakel, in dit geval het stukje Powerline.

Meet eens uw snelheid rechtstreeks met een kabel op de modem/router. Je zou normaal gezien direct het verschil moeten zien.

Volgens mij maar 1 oplossing: Powerline verbinding vervangen door een UTP verbinding.

En het zijn niet uw Powerlines op zich die slecht zijn maar hoogstwaarschijnlijk uw electriciteitsnetwerk die een slechte verbinding geeft.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Trage snelheden met Access point op PS4 Pro?

Als er een Coax in de buurt is kan men ook een moka verbinding maken.

Mijn prioriteiten lijstje voor een verbinding:

UTP direct naar modem of een switch aan de modem

Moka + switch of AP

Powerline

 

Een eigen router zou ik alleen aanraden als deze echt nodig is en als er voldoende routerkennis is.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
VDPJens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Trage snelheden met Access point op PS4 Pro?

Wel wat moeilijk uiteindelijk om een directe verbinding te leggen naar de modem aangezien dit bijna aan de andere kant van het huis is. Dit is dan ook de reden waarom er een powerline nodig was. Ik zal het zeker eens testen om te kijken wat het geeft. Alvast bedankt voor de tips!

0 Likes