Beantwoorden
Greggel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Trage snelheid met Gigaboost op verschillende poorten

Ik heb sinds kort het gigaspeed pakket en heb sinds problemen met mn internet. Op poort 3 en 4 vd modem haal ik download van 200Mbps en upload 39Mbps, maar op poort 2 vd modem haal ik amper 90Mbps. Modem is net omgeruild omdat we dachten dat het probleem daar lag. De technieker belde vandaag en zei dat hij snelheden van 850Mbps las op mijn modem. Als ik online game word ik constant eruit gegooid omwille van geen of trage connectie. Op wifi signaal valt tijdens een videoconference regelmatig de verbinding weg waardoor mensen ons amper zien of horen. Morgen komt de technieker langs, maar ik kan niet snappen waarom poort 2 tov 3 en 4 zoveel verschil geeft. En 3 en 4 geven dan ook al veel te weinig.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Gigaspeed snelheid amper 200Mbps

0 Likes
4 reacties
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Trage snelheid met Gigaboost op verschillende poorten

Is er iemand die @Greggel kan helpen met zijn vraag?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Trage snelheid met Gigaboost op verschillende poorten

@Greggel  

Kan je dan ook iets meer informatie geven wat er achter de modem / router staat van Telenet en welke modem / router heb je nu op dit moment. Zijn er nog apparaten die je in je netwerk gebruikt , denk aan een Powerline een accespoint een eigen router ? 

 

Iets meer info zou makkelijk zijn om eventueel te helpen. 

Om je een voorbeeld te geven ik heb dit ook al aan de hand gehad dat ik op de router van Telenet op één poort een lage download haalde. Op die poort had ik een switch aan gesloten en het bleek dus aan de switch te liggen. Had namelijk de kabel eens rechtstreeks aan de poort verbonden en had toen wel volle snelheid. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dan2
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Trage snelheid met Gigaboost op verschillende poorten

Ik heb met mijn modem hetzelfde DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS)

op poort 2 haal ik amper 90Mbps download (ethernet cat 6 - direct tussen laptop en modem direct aangesloten)

kabel in poort 1, 3 of 4 steken en ik haal 615 Mpbs (helaas niet de 1000Mbps die in theorie zou moeten, maar dat is een ander probleem - slecht signaal in de ganse straat blijkbaar)

 

mvrgr

Dan

Greggel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Trage snelheid met Gigaboost op verschillende poorten

Hoi, even een update meegeven. Donderdag is er een technieker van telenet langs geweest. Deze merkte idd ook de verschillende en veel te lage snelheden onmiddellijk op. Na bijna een 30min bezig geweest te zijn met vanalles en nog wat heeft hij er een SWAT case van moeten maken daar hij geen oplossing vond. Het laatste wat hij gedaan had was de modem even op factory reset gezet. De snelheden zijn nu beter, tss de 300 en 800Mbps. Maar het grootste probleem is nog niet weg, ik word namelijk tijdens online gaming continue gekickt uit mn game omwille van geen verbinding. Nu ben ik gaan checken via een ping test en er zijn momenten dat mijn ping naar waardes van 80 tot 250 springt.

Op de vraag van acces points en powerlines, er zijn er geen, mijn pc is rechtstreeks aangesloten op de modem.

Het probleem doet zich niet enkel voor op de pc, als ik met mijn ps4 online game heb ik hetzelfde probleem. Er zit volgens mij een probleem bij het binnenkomend signaal, alhoewel telenet beweert van niet.