Beantwoorden
Arky
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

Trage snelheid op DOCSIS 3.1 WIRELESS

Even om te beginnen, Heb recent mijn abbonement verhoogd nqqr 1 Gb/s . 
ik had eerst oude model modem kreeg dus max snelheid van 450mb/s op me wifi.

Door klanten service werd mij aangeraden om de meer geschikte modem te halen docsis 3.1.
Na problemen met mac adres heb ik eindelijk mijn internet , 
Probleem is dat ik nu max 80mb/s krijg op mijn NIEUWE verbeterde modem. 
ik dacht eerst dat het aan mijn verbinding lag dus ik had ethernet kabel gehaald en daar haal ik 1gb/s mee. Dus zal wel aan de wifi liggen. Dus ik dacht misschien ligt het aan me Wifi adapter dus ik heb speed test gedaan op me mobiel en daar krijg ik 90mb/s. Dus zal niet aan me adapter liggen want voorheen haalde mijn mobiel met de oudere model ook 450mb/s . 

Ik vraag me echt af waar aan kan het liggen? het kan toch niet waar zijn dat ik een nieuwe modem krijg voor 1gb/s en die haalt niet eens de 100 mbs bij mij terwijl de oudere model 450mb/s haalt.

ik weet geen raad meer zit zelfs te denken om van media markt een rouder te kopen en die te zetten en hopen op snellere internet

weet iemand raad?

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS)

0 Likes
2 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Trage snelheid op DOCSIS 3.1 WIRELESS

@Arky 

 

Als ik u goed begrijp heb je nu een recente HGW (modem/router combo) die 1Gb zou moeten leveren maar haal je die snelheid enkel via een bekabelde ethernetaansluiting. Via WiFi haal je geen 100 Mb/s.

 

Correct?

 

Dat betekent dan dat de router op zich wel OK is, anders had je ook bekabeld geen 1 Gb/s.

Dan moet het toch ergens een setting van de WiFi zijn OF het WIFi gedeelte van de router deugt niet.

Kun je eens in de settings via "mijn telenet" gaan kijken of alles daar OK is?

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Trage snelheid op DOCSIS 3.1 WIRELESS

Het AP in de 5 GHz band is ook sneller dan dit in de 2.4 GHz band, als ge niet te ver van de modem bent. Het 2.4 GHz signaal draagt verder dan het 5 GHz signaal.

Als ge de 2 AP's een verschillende naam geeft dan kan je zelf kiezen welke band je wil gebruiken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes