Beantwoorden
12871
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout

Ik post dit om Basic internet gebruikers te waarschuwen zodat zij op de hoogte zijn van het volgende.

Telenet rekende mij 5,5GB aan om YouTube filmjes te bekijken tussen 01uur 's nachts en 06uur 's morgens. Dit zou betekenen dat ik voor 22GB aan filmpjes bekeken zou hebben in die periode. Dit kan dus niet, zelfs op 1080p. Bij ( moeilijk ) contact geven zij geen uitleg of verantwoording. Wel trachten zij mij te overhalen om een duurder abonnement te nemen op problemen te vermijden zogezegd. Ik heb de ombudsman reeds ingeschakelt en klacht ingediend. Ik heb ondertussen bewijzen verzameld en kan aantonen dat ik het bij het juiste eind heb. 

Basic internet klanten, laat uw vertrouwen niet misbruiken want zo trachten zij extra volume te verkopen.

Bovendien, heeft iemand van jullie een mail van Telenet ontvangen waarin zij op voorhand medelen dat de uiterste betalingsdatum van de factuur met 5  dagen vervroegd is ? Tegen mij zegden dat zij naar iedereen een mail gestuurd hebben hoewel ik niets ontvangen heb.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Download voor Basic Internet is fout

0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout

@12871 

En waarom zou dat niet kloppen ? Wat is er dan verkeerd aan beredenering ? 

Betreft die aanrekening kan kloppen is hier nog al een topic over geweest : 

https://www.netweters.be/t5/Lounge/Van-20-dagen-naar-15-dagen-betalingstermijn/m-p/157615#M5161


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout


@12871  schreef:

Telenet rekende mij 5,5GB aan om YouTube filmjes te bekijken tussen 01uur 's nachts en 06uur 's morgens. Dit zou betekenen dat ik voor 22GB aan filmpjes bekeken zou hebben in die periode. Dit kan dus niet, zelfs op 1080p.

Neen, verbruikt volume wordt 's nachts voor de helft meegeteld. 5,5 GB aangerekend, betekent 11 GB verbruikt.
Op Youtube verbruiken 1080p60 video's gemakkelijk 2,5 GB/uur. Op 4 uur en 24 minuten zit je dus aan 11 GB verbruik.

Ik concludeer dus dat het perfect mogelijk is dat je 's nachts 11 GB verbruikt hebt op Youtube.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout

En volgens mij beginnen de daluren maar om 00u00. Dus je moet al zeker gekeken hebben na 12u 's nachts. Tot 23u59 is het piekuur.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout

Als je online je aanrekeningen controleert,staat onder tekst duidelijk genoteerd.

Hier ook geen extra mail ontvangen.

 

Extra informatie
Belangrijk!
De betalingstermijn van je aanrekening veranderde van 20 naar 15 dagen
We veranderden van IT-systeem voor alle Telenet- én BASE-klanten, en kozen voor dezelfde betalingstermijn voor alle klanten. Daarom
is de termijn nu iets korter voor Telenet-klanten en iets langer voor klanten van BASE.
Goed om te weten: de eerste betalende herinnering rekenen we niet vroeger aan. Voor klanten met een domiciliëring verandert er niets.
De opvraging bij de bank gebeurt nog altijd op dezelfde dag als voordien.
Wil je door deze aanpassing je diensten opzeggen? Dan vinden we dat jammer! Opzeggen kan kosteloos via onze Klantendienst.
Informatie over uw abonnementsduur
Al uw abonnementen zijn van onbepaalde duur

Verbruik  Ik lees bij vast volume tussen middernacht en 10h  telt het verbruik(corona nog steeds) maar 1/4 de mee.

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-piek-en-daluren-bij-een...

 

 

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout

Betrefende datum van 20 naar 15 dagen,heb ik nu ook maar staat klaar en duidelijk op 

online faktuur en papier faktuur.Telenet had een maand op voorhand iets kunnen laten weten.

Toch je weet welke bedrag komt ,zie hier geen enkel probleem.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout

@Moaner 

/Offtopic moet normaal op bestaand topic

Sommige mensen zijn bv 3-5dagen overtijd, omdat ze wachten op hun nieuw pre en dan direct betalen, en telenet wil/kan niet op aanvraag je betaling op andere datum zetten. (Tesnoods met eerst stopzetten en opnieuw starten met tesnoods tussentijds factuur)

Met 5 dagen nog vroeger, kan het zijn dat sommige elke maand nu een herinnering krijgen, waardoor er 10euro herinneringskost bijkomt (excl intrest)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout

5 dagen vroeger van miljoenen klanten hun maandaanrekening innen,brengt Telenet eenmalig extraaaaaaaa geld in het laatje🤔

Gaat tenslotte over miljoenen euro's.😮

Toen die berg papieren aanrekeningen(dat koste geld) werd omgezet in digitale aanrekening,hebben we toen  vermindering gehad op onze aanrekeningen NEEN dan weet je genoeg.Goed voor het milieu werd toen aangehaald, geen woord over goed voor hun eigen zakken.Die andere grote internet aanbieder is net hetzelfde.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout

Het is niet zo dat er direct 10 euro aangerekend wordt bij laattijdige betaling. Je krijgt eerst een gratis verwittiging en pas 5 dagen na de gratis verwittiging is er de betalende verwittiging van 10 euro. Kijk hier.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout

Als er mensen zijn,die iedere maand een herrinnering krijgen,met daarop een interrest boete.Ja🤔

Die 5 dagen vroeger had Telenet niet mogen doen,eenzijdag verandere trekt op niets,en extra kassa kassa voor Telenet

Voor een enkele keer,vergeten kan voorvallen,bij iedereen,maar iedere maand.Dan zijn ze niet goed bezig.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout

Als je dat iedere maand krijgt dan scheelt er iets met je geheugen of met je agenda of met je portemonnee. Dat noem ik graag boetes betalen. Betalen moet je toch, doe het dan op tijd en schiet dan niet op de verkoper. Een goed budgetbeheer kan ook helpen of de tering naar de nering zetten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
12871
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout

Neen rafb 

Ten eerste vanaf 0:00 uur tot 10:00 wordt maar 25% aangerekend volgens Telenet.

Ik heb toen contact opgenomen met Telenet.

Ten tweede als test heb ik de nacht erna dezelfde filmpjes bekeken op dezelfde apparaten op exact dezelfde uren en gaf mijn telemeter de volgende morgen maar 1,9GB aan.

En ten derde vannacht heb ik terug van 01.00 uur tot 06:00 opnieuw Youtube gekeken op 1080p en gaf de telemeter 2,73GB aan.

 

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout

@robatoras 

Als het op 5 dagen aan komt? Amai?

We moeten niet klagen. Telenet is dit jaar (maar) 4,7% opgeslagen hoewel de inflatie meer dan 10% is.

Daarbij betaal ik 1 jaar op voorhand. Nog eens 5% in the pocket.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout

Proximus gaat op 1 januari wederom omhoog met 4 a 4,5 euro op hun produkten

Laatste verhoging was op 1 mei van dit jaar😮

Als je weet dat nog bijna +-78% van de klanten(anno 2022) het moeten rooien met een schamele 95Mbps over koper.😕

https://www.hln.be/geld/proximus-verhoogt-op-1-januari-tarieven-opnieuw-om-welke-diensten-gaat-het-h...

 

https://www.test-aankoop.be/hightech/telecom/nieuws/proximus-prijsstijgingen-vanaf-2023#:~:text=Zo%2....

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Verbruik downloadvolume voor Basic Internet is fout

Dit is geen extra geld, alleen wat vroeger binnen.

bij Telenet betaal je op het einde van de maand,krijg dan nog 15 dagen om te betalen.

Autoverzekering betaal je een jaar op voorhand,alsook vb hospitalisatie verzekering.

Dus denk de men niet echt mag klagen.

Als ik me niet vergis tijdens lockdown heeft telenet extra verbruik

een gedeelte niet aangerekent,en heeft eensportskanaal gratis open gezet

heb daar zelf van genoten top voetbal wedstrijden en ander top sport.