Beantwoorden
Pasha
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
En we zijn vertrokken! Hi there!

WiFi gebruiken buiten Europa (New York)

Hallo

 

Wat is de goedkoopste formule om in New York gebruik te maken van ons Telenet abonnement?

 

Iemand ervaring met bellen en surfen buiten Europa zonder zich blauw te betalen op de afrekening. Roaming, …? Hoe lossen jullie dit op?

 

Zelf hebben nu Wigo 35G.

 

Bedankt op voorhand.

0 Likes
5 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5222
Professional organizer! Een echt antwoordkanon jij! PhD in problem solving! Organisatietalent!

WiFi gebruiken buiten Europa (New York)

@Pasha soms is het beter als je voor langere tijd in het buitenland zit daar een simkaartje aan te schaffen voor kleinere dingen, weet niet of America bij de landen staat voor je verbruik van het telenet abbo, daar kunnen andere hier misschien meer info over geven met meer ervaring hier in.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1568
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

WiFi gebruiken buiten Europa (New York)


@Pasha  schreef:

Wat is de goedkoopste formule om in New York gebruik te maken van ons Telenet abonnement?


Gezien de vraag in jouw titel "WiFi gebruiken buiten Europa (New York)" is het antwoord heel simpel:

Bij Wifi zijn er geen kosten en geen roaming. De enige kosten die er kunnen zijn, is als het hotel waar je bent geen gratis WiFi geeft, maar tegen betaling (van xx $$$ per dag 😮).

 


@Pasha  schreef:

Iemand ervaring met bellen en surfen buiten Europa zonder zich blauw te betalen op de afrekening. Roaming, …? Hoe lossen jullie dit op?


Wat het bellen betreft zijn er een aantal opties

  • als je goede WiFi hebt (hotelkamer?), dan kan je het best bellen over WhatsApp of skype ...
  • je kan ook Voice over WiFi laten activeren en instellen op jouw telefoon. Maar geen idee of Telenet VoWiFi ondersteunt in het buitenland?

Zet in dat geval jouw telefoon in vliegtuigmodus, en activeer WiFi. De telefoon wordt hierdoor geforceerd om VoWiFi te gebruiken in plaats van het mobiele telefoon netwerk.

 

Als je suft en belt (en telefoon ontvangt) via het lokale mobiele netwerk (3g/4G), dan zal je je inderdaad blauw betalen (je kan de kosten beperken, door jouw dataverkeer te laten blokkeren boven een bepaald bedrag)

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1662
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

WiFi gebruiken buiten Europa (New York)

@Pasha Er waren in New York zo’n 12.000 telefooncellen. Deze telefooncellen zijn niet allemaal weggehaald. Veel telefooncellen zijn inmiddels omgebouwd tot WiFi-hotspot.
De Wifi SSID is LinkNYC Free WiFi en kan je gratis gebruiken. Op de mobiele hotspot staat de login info. Het is dan wel niet via Telenet maar je kan gratis surfen. In de meeste parken in New York zijn er ook gratis hotspots voorzien. Indien je toch via simkaart wil bellen, kan je een simkaart kopen met bijvoorbeeld 50gb data inbegrepen. https://www.bol.com/be/nl/p/amerika-50-gb-simkaart-incl-onbeperkt-bellen-vs-nl/9200000121267356/ of de plaatselijke AT&T store of T-mobile.
Ik heb dit ook zo gedaan en vooral via skype gebeld.Je kan indien nodig ook via de wifi van het hotel surfen en bellen maar dat kost soms wel. Eerst bevragen voordat je inlogt 🙂

Als je Telenet klant ben kan je natuurlijk in Amerika ook inloggen op het XFINITY netwerk. Dat is een soort publieke hotspot zoals Telenet er hier ook heeft. Dit zou ook moeten werken met je logingegevens van Telenet.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2580
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

WiFi gebruiken buiten Europa (New York)

Als ik naar de US ga dan activeer ik een esim op mijn Iphone.

Bellen doe ik dan via 4G (Whatsapp, Messenger).

Bij Airalo kost bijv 5GB (30 dagen geldig) amper 16 dollar. https://www.airalo.com/united-states-esim

Dit is een data-only sim. Je kan er dus niet mee bellen, maar dat kan bijv wel nog met je primaire sim.  Ook andere esim-providers, zoals Truphone, bieden iets gelijkaardigs aan.

Roaming via je Telenet nummer is een nogo, 't is te zeggen: je gaat je blauw betalen want enkel binnen de EU heb je geen extra kosten.

 

In NY maak je volop gebruik van Uber, Yelp, Google Maps, etc ...

Wifi lijkt me dan geen goede oplossing, tenzij je de hele tijd in je hotelkamer wil blijven.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! Organisatietalent! De gouden postveer is voor jou

WiFi gebruiken buiten Europa (New York)

@flip1953  schreef:


.. knip ...

  • je kan ook Voice over WiFi laten activeren en instellen op jouw telefoon. Maar geen idee of Telenet VoWiFi ondersteunt in het buitenland?

Zet in dat geval jouw telefoon in vliegtuigmodus, en activeer WiFi. De telefoon wordt hierdoor geforceerd om VoWiFi te gebruiken in plaats van het mobiele telefoon netwerk.

 

... knip ...

 

 

Opgelet, hier schuilt een addertje onder het gras!! VoWiFi werkt inderdaad over het datanetwerk, maar het wordt aangerekend als belminuten. Dus niet als datavolume !!

 

Dat is het essentiële verschil tussen bellen over VoWiFi / VoLTE en bellen over skype, WA, messenger .... Bij de eerste groep worden belminuten aangerekend (het zijn en blijven gewone telefoongesprekken, evenwel (gedeeltelijk) digitaal ipv analoog), bij de tweede groep worden datavolumes aangerekend.

 

En dan zegt mijn boerenverstand: buiten de EU zone geen VoWiFi of VoLTE gebruiken want het gaat u geld kosten ... (tenzij je specifieke pakketten of opties hebt genomen om in en vanuit het buitenland (niet EU zone) te bellen)


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.