Beantwoorden
Deus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
YEAH! CAPSLOCK DAY! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

WiFree wil niet verbinden

Dag allemaal,

 

De laatste paar weken heb ik een lastig probleem ondervonden met TelenetWiFree. Elke keer dat ik probeer te verbinden krijg ik het loginvenster terug waar je je gegevens moet ingeven. Dit gebeurt op mijn pc (W10), mijn gsm en nu ook op mijn laptop.

 

Ik heb allerlei oplossingen geprobeerd:

- Handmatig een WPA2-Enterprise verbinding maken, dit is niet gelukt.

- Mijn netwerk opnieuw ingesteld via mijn Wifi-instellingen

- Handmatig  mijn wireless network adapter verwijdert en terug geïnstalleerd, dit is ook niet gelukt.

- Ik heb ook een oplossing geprobeerd dat in een ander onderwerp werd gegeven (https://www.netweters.be/t5/WiFi/ik-kan-niet-inloggen-op-telenet-wi-free/m-p/47574#M3857) en voor heel wat mensen de oplossing was, dit is ook niet gelukt.

- Ten slotte heb ik een volledig herstel gedaan van mijn pc in de hoop dat dit iets zou doen, dit was ook tevergeefs.

 

Aangezien het probleem naar mijn weten niet in mijn hardware ligt, ben ik mijn telenet instellingen gaan nakijken. Mijn homespot en eap waren beide ingeschakeld. Verder zou ik niet echt weten aan wat het zou kunnen liggen. Voor dit hele gedoe kon ik perfect inloggen en surfen zonder enkel probleem, maar dat veranderde plots en ik ben ten einde raad. Als iemand enige hulp kan bieden is dit zeer geapprecieerd.

 

met vriendelijke groeten,

 

 

 

0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFree wil niet verbinden

@Deus

 

Heb je deze problemen bij u thuis of is dat op een andere locatie? Vermist je ook over uw PC spreekt vermoed ik bij u thuis, maar waarom wil je in dat geval op WiFree aanloggen ipv uw eigen WiFi ?

 

Moest het inderdaad over uw thuis situatie gaan, heb je uw HGW dan al eens even zonder stroom gezet en weer opgezet? Dat is niet echt hetzelfde als hem via "mijn telenet" herstarten ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Deus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
YEAH! CAPSLOCK DAY! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

WiFree wil niet verbinden

@StefaanH

 

Alvast bedankt voor te antwoorden. Ik verblijf momenteel bij familie, en het internet hier is niet echt schitterend. Vandaar dat ik geen gebruik kan maken van mijn eigen Wifi en ik voorlopig TelenetWiFree wil gebruiken. Ik heb dus geen kans gehad om mijn HGW zonder stroom te zetten en te laten resetten.

 

Zou dit de oplossing van dit probleem kunnen zijn? Ik heb nochtans nooit iets van modem instellingen veranderd voor WiFree stopte met werken, enkel erna , en dit was dan ook enkel het kanaal van de 2,4ghz & 5ghz frequentiebanden. Het feit dat WiFree plotseling stopte met werken zonder dat ik enige instellingen veranderd had is waarom ik ook geen enkel idee heb waar het probleem exact zou kunnen liggen.

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFree wil niet verbinden

@Deus

Je verblijft bij familie. Is het bij uw familie dat je niet kunt aanloggen? Hebben zij Telenet of gebruik je WiFree van de buren? 

Als je het hebt over uw eigen Telenet thuis (vermits je instellingen gewijzigd hebt), werkt de gewone WiFi dan wel naar behoren? Je kunt ook steeds eens uw HGW laten testen door de helpdesk, dat kunnen zij vanop afstand. Een telefoontje naar de helpdesk volstaat.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes