Beantwoorden
Booo
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)

Hoi,

 

Ik heb een nieuwe docsis 3.1 hgw met wifi gekregen. Nu merk ik dat op bedraad deze speedtest goed presteert. Enkel via wifi valt deze altijd weg (afstand 2 m) 

 

Snelheidstest 2,4 GHz 1 mbps

5Ghz 102-140 mbps 

Ook is de jitter 15a25 ms

Ter info abonnement: Wigo s

Download 150 Upload 15

 

Wifi kanalen veranderd doet niks.

 

 

Kan ik de modem uitsluiten door een Acces Point aan te sluiten , en dan via daar mijn wifi te testen?

 

Om dan uit te sluiten of het puur aan de modem ligt ?

 

MVG

0 Likes
17 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)

@Booo is een probleem dat al enkele weken gebeurt, ze zijn ermee bezig om het op te lossen, was hier al eens gemeld in een topic 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Booo
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)

@Master-Magic  Heb je de link nog van het topic hierover ?

 

Zou dit ook opgelost zijn als ik een emta modem only neem met een eigen router ? 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)

@Booo 

In een aantal gevallen helpt het om één netwerk uit te zetten en een verschillend SSID te geven voor 2,4 GHz wifi en 5 GHz wifi.

0 Likes
Booo
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)

Dit heb ik geprobeerd, heeft geen effect.

 

Ook heeft Telenet blijkbaar iets van 2 kanalen verwijderd omdat deze verstoring gaven. De linksnelheid is normaal 435 Mbps op 5Ghz. Deze was maar 60 op 5ghz. Nu meestal 150. Waar is het forumtopic van dit algemeen probleem, en is dit mss opgelost door een emta modem only + nieuwe eigen router of acp?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)

@Booo 

Als uw (download-) snelheid nu meestal 150 Mbps is, dan is er toch geen probleem. De maximale snelheid van en naar de buitenwereld hangt ook af van uw abonnement. Intern in uw Lan kan je wel hogere snelheden halen.Dat kan je testen met het versturen van een grootbestand van één toestel in uw lan naar een ander toestel in uw lan. De snelheid zal altijd beperkt worden tot het traagste element in uw verbinding.

0 Likes
Booo
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)

@janne_man Het gaat om mijn wifi verbinding niet om mijn bedrade verbinding.

 

De snelheid fluctueert continu dus wil weten of dit aan de modem ligt of iets anders.

 

Volgens Telenet zijn alle waarden goed

0 Likes
Mette_S
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)

Op een 2,4ghz band zitten heel wat stoorzenders. Mogelijks woon jij naast 1 of meerdere stoorzenders. Of msch in heel druk gebied waarin de 2,4 wifi op alle mogelijke kanalen slecht presteert. Enkele vb, magnetron, babyfoon, alarm sensoren,...

 

Waarom je wifi juist slecht presteert kan enkel daar ter plekke onderzocht worden. Net omdat die 2,4ghz zo slecht presteerd worden de betere toestellen voorzien van 5ghz ontvangers.

 

ik weet dat dit je probleem niet oplost, maar beter kan ik je niet voorthelpen.

 

Grtjs.

0 Likes
Booo
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)

Ik heb nog eens gebeld met de klantendienst en blijkbaar, is dit een gekend met probleem met de docsis 3.1 hgw. Deze modem zit nog vol met "kinderziektes".

Dus wachten op nieuwe software updates.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)

@Booo heb eens alle berichten doorzocht, en kwam het topic tegen, is wel een lang topic 

https://www.netweters.be/t5/WiFi/5-GHz-kanalen-kunnen-niet-gewijzigd-worden/m-p/97574

is hetzelfde probleem met de 5GHZ kanalen die niet aangepast kunnen worden en is idd een bug nog.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Booo
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)

Bedankt 

0 Likes
Ex-Netweter
 

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)


@Booo  schreef:

Waar is het forumtopic van dit algemeen probleem, en is dit mss opgelost door een emta modem only + nieuwe eigen router of acp?


Een E-MTA modem + eigen router is nooit de oplossing voor een WiFi probleem.

Een WiFi probleem los je alleen op door een bijkomend access point.

(zo'n WiFi AP kan ook wel een router zijn die je dan instelt als "AP").

 

Om te testen of de WiFi van jou Telenet modem slecht is, kan je via "Mijn Telenet" de WiFi uitschakelen, en dan kijken of je met een aangesloten AP betere resultaten hebt.

 

Ofwel bij Telenet het Access Point aanschaffen (soms ook WiFi booster genoemd), met als voordeel dat het Telenet AP automatisch alle instellingen overneemt van de HGW, en op die manier je WiFi bereik verhoogt.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-toestellen-kunnen-je-wifi-bereik-verbeteren/

Booo
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)

Beste,

 

Als ik een ap bestel bij Telenet.

Dan dien ik ook in Mijn Telenet mijn wifi uit te schakelen?

Om dit dan zo te testen of de wifi slecht is op mijn modem zelf ?

 

Of moet dit via een eigen ap of een een router instellen als ap?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)

@Booo 

 

Je hoeft uw WiFi op de HGW niet uit te schakelen om een AP te testen en/of te vergelijken.

 

Het vergemakkelijkt wel de zaak indien je 2,4 GHz en 5 GHz elk een eigen SSID geeft, net zoals de HGW en het AP. Op die manier zie je vier netwerken, die achterliggend natuurlijk op de router samenkomen en één groot netwerk vormen. Wanneer je echter op uw smartfoon een WiFi Analyzer app installeert en daarmee dan in uw woning rondwandelt kun je perfect zien wie waar een goede dekking geeft en wie niet.

 

Wanneer je dat allemaal netjes vastgesteld hebt kun je opnieuw alles één en dezelfde naam geven indien je dat wenst. Ik persoonlijk doe dat niet, ik heb zelf vijf verschillende SSID in huis. Zoals gezegd, allemaal uiteindelijk deel van hetzelfde netwerk. Alle toestellen kunnen dus met elkaar communiceren, ook de bekabelde (die geen boodschap hebben aan de WiFi).


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi probleem op de HGW Docsis 3.1 (CH8568LG)

@Booo 

 

Even een aanvulling / verduidelijking: indien je een AP van Telenet in huis haalt dien je alle instellingen waarvan ik sprak in te stellen via "Mijn Telenet", niet op de toestellen zelf.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes