Beantwoorden
DEMGE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

Witte modem valt dagelijks uit.

Heb reeds een paar maanden een nieuwe witte modem. Vanaf het moment van vervanging heb ik bijna dagelijks het probleem dat netwerk volledig uitvalt. Geen communicatie meer met witte router...ook Telenet klantendienst kan dan mijn router niet meer bereiken. Door router uit en aan te zetten werkt alles weer. Het uitvallen viel de eerste keer voor toen ik met mijn gsm een snelheidstest wou doen. Heb voor alle zekerheid router opnieuw omgeruild door een nieuwe witte router maar probleem doet zich nog altijd voor. Ter info router staat in kelder en binnen heb ik ook nog 2 AP's om netwerk uit te breiden. Ik heb het gevoel dat iets via de wifi het probleem triggert want ofwel gebeurt het als ik een nieuwsflash of filmpje bekijk op gsm ofwel soms (niet altijd) als ik met gsm van de ene AP zone naar de andere AP zone ga... Het doet zich nog sneller voor als er een 2de smartphone op het wifi-netwerk in huis aanwezig is. 

0 Likes
32 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Witte modem valt dagelijks uit.

@DEMGE 

Heb je al eens de test gedaan door een AP uit te schakelen of het probleem dan minder frequent of niet meer voorkomt?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Witte modem valt dagelijks uit.

Toevallig probeer je toch niet een filmpje te bekijken of iets dergelijks op een eigen server/NAS in je eigen netwerk door via publiekIPadres:poortnummer te gaan met een of andere app. Of via een DDNS domein die verwijst naar je eigen publiek IP adres? Of een andere applicatie in je netwerk, een camera, een slim toestel?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Witte modem valt dagelijks uit.

Vertel eens wat meer over die 2 AP's.

Heb je managed netwerktoestellen in je netwerk?

Gebruik je vaste IP adressen?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Witte modem valt dagelijks uit.

Nog een mogelijkheid: heb je één netwerk ingesteld? probeer dan eens met een verschillend ssid voor beide frequenties.

0 Likes
DEMGE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

Witte modem valt dagelijks uit.

Heb al 1 AP uitgeschakeld en probleem deet zich ook voor. Wellicht iets minder snel maar toch....

Als de router van TN uitvalt dan is dat zowel richting naar buiten (geen wi-free of LAN)toe als naar binnen (privé wifi). Alsof hij in een lock-mode gaat...

0 Likes
DEMGE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

Witte modem valt dagelijks uit.

De ene is een Archer C2300 de andere een TL-WDR4300. Staan in AP en alles is DHCP. Voor de rest nog een kleine router voor Honeywell thermostaat, een dobiss-domotica, 1 laptop en verder TN toestellen. Laat ons duidelijk zijn alles is begonnen toen ik de zwarte modem heb omgewisseld oor een witte. Daarvoor nooit geen problemen gehad.

0 Likes
DEMGE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

Witte modem valt dagelijks uit.

Geen NAS of server. Filmpje van HLN is soms al voldoende. Gevoel is dat als je iets druk zet op wifi dat de router van TN in een soort "shut of lockdown" gaat

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Witte modem valt dagelijks uit.

Als het mogelijk is koppel dan die router eens tijdelijk los van het netwerk en zie of er dan nog problemen zijn.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DEMGE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

Witte modem valt dagelijks uit.

Je bedoelt die Honeywell-router veronderstel ik?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Witte modem valt dagelijks uit.

@DEMGE 

Als de fout minder zou voorkomen betekent dat, dat ze er nog volledig is.

Je hebt de modem al vervangen en hebt waarschijnlijk de coax er goed aan bevestigd. Maar heb je de coax aansluiting aan de NIU kant ook nagekeken? Is die aansluiting OK?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DEMGE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

Witte modem valt dagelijks uit.

Gebruik zowel de 2.4 als 5 en de SSID's zijn allemaal verschillend. Heb wel al deze van de TN-router uitgezet maar dat was geen oplossing.

0 Likes
DEMGE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

Witte modem valt dagelijks uit.

Ja, die kant lijkt OK. Had ik ook niet moeten losmaken of vervangen want coaxkabel was lang genoeg om de witte router te kunnen verbinden.

0 Likes
DEMGE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

Witte modem valt dagelijks uit.

Nog ter info de TN-router herneemt of herstelt de verbinding niet. ook niet na uren wachten. Moet echt de router uit- en aanzetten voordat de verbinding zich herstelt.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Witte modem valt dagelijks uit.

@DEMGE 

Een wanhoopsvraag.

Hoe schakel je dat toestel dan uit en aan? Met knop of door voeding uit te trekken?

Als de modem uitgevallen is. Brand er dan nog een LED en blijft hij warm?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes