Beantwoorden
Philmonn
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

installatie 2e access point lukt niet

Dag telenet-lotgenoten,

ik wil een 2e access point installeren, maar dit wordt door het systeem telkens als een tweede Powerline geïdentificeerd.  Aanpassingen aan de configuratie via mijn telenet worden niet correct opgeslagen, ondanks het bericht dat de gegevens werden bewaard.  Herstarten van de modem en/of het access point breng geen soelaas.

 

Het nieuwe access point is via kabel rechtstreeks van de modem verbonden

Het eerste toestel is via kabel vanuit een switch verbonden en werkt nog steeds voortreffelijk. 

Er is ook een Powerline naar de digicorder, welke ook vertrekt van de switch.

 

Moet ik hier iets aanpassen om het systeem slimmer te maken?

0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter
 

installatie 2e access point lukt niet

@Philmonn Probeer eens achter de 2de access point heb je “reset” staan daar met een balpen of tandenstoker 6 seconden erin duwen... help dit?

0 Likes
Philmonn
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

installatie 2e access point lukt niet

Dat was inderdaad een poging waard, maar helaas, geen effect.

Bedankt

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

installatie 2e access point lukt niet

Verander nogmaals je instellingen via Mijn Telenet. Nadat je de melding gekregen hebt dat de gegevens bewaard werden, herstart het AP eens. (stroom uit, minstens 15 seconden wachten, straam terug aan).

0 Likes
Ex-Netweter
 

installatie 2e access point lukt niet

@Philmonn 

Is het mogelijk om jou powerline uit het stopcontact te halen en jou 2de access point te herstarten?

0 Likes
Philmonn
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

installatie 2e access point lukt niet

Heb de draad om dit probleem trachten op te lossen terug opgenomen.  Lijkt mij de juiste beeldspraak na frustrerende ervaring.

Geen enkele van alle suggesties blijkt te werken.  Toestel blijft als een Powerline in mijn netwerkschema verschijnen.

Reset, 15 seconden stroomoderbreking, andere UTP-poort, rechtstreeks op de modem, herstarten modem, powerlines even stoppen, aanpassen gegevens access point in mijn telenet.

 

 

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

installatie 2e access point lukt niet

Het belangrijkste punt is of je al dan niet verbinding kan maken met dat 2e Access point.

Op welke manier doet het verschijnen als pwl in uw schema afbreuk aan de werking?

0 Likes
Philmonn
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

installatie 2e access point lukt niet

bedankt voor jouw reactie.

Wanneer ik verbinding kon maken dan mocht het zelfs als een koffiezet in mijn overzicht verschijnen, maar ik krijg het apparaat gewoon niet op de radar...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

installatie 2e access point lukt niet

Mag ik veronderstellen dat het over dit toestel gaat:  AP7465CE-TN?

Mag ik aannemen dat je de kabel die van de modem komt in de WAN aansluiting gestoken hebt?

Als je dan met een pc met een netwerkkabel verbind met het AP, heb je dan verbinding met het internet? Ik beveel aan om je pc te herstarten voor deze test (dus niet uit een standby of hybernate toestand komen).

Als je met bijvoorbeeld de Android Fing app je netwerk scant, zie je dan het AP?

 

Mogelijk heb je pech en is het AP defect. Naar een Telenet center gaan, AP meenemen en ruilen. 

0 Likes
Philmonn
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

installatie 2e access point lukt niet

Goede avond,

Jouw veronderstelling is juist en het toestel is inderdaad correct aangesloten.  

Met kabelverbinding naar PC vanuit het 2e access point krijg ik internet aan een snelheid van 190 Mbps.

Met de scanner NetSpot for MAC is het access point draadloos niet te vinden.

Deze test was een mooie suggestie!!

Het toestel wordt door het telenetsysteem herkend als een Powerline en gedraagt zich blijkbaar ook zo.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

installatie 2e access point lukt niet

Kan je het opgeven welk het merk en model  is van je tweede AP? Indien je dat niet vindt, kan je het eens gedetailleerd omschrijven?

0 Likes
Philmonn
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

installatie 2e access point lukt niet

Ik heb ten einde raad ( ondertussen ging ook mijn gewone verbinding niet meer of slechts aan zeer trage snelheden) de helpdesk gecontacteerd die mij nog dezelfde dag een technieker heeft gestuurd.

Blijkbaar kon mijn modem de verhoogde snelheden niet bolwerken en werd deze eenvoudig vervangen.

Tegelijk kon de technieker vaststellen dat het Access point "bleef hangen in zijn opstart".

Ik ben op zijn advies in een telenetwinkel een ruil gaan doen.

Dit nieuwe toestel werd wel onmiddellijk herkend en geeft nu ook draadloos internet zoals het hoort

Ik heb nu zeer snel internet (tot 270Mbps in living...) met een mooie dekking.

Dit avontuur heeft weinig bloed, wat zweet, neen geen tranen, ook geen euro's maar vooral veel tijd gekost...

Bedankt voor het medeleven!