Beantwoorden
WimVDK
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

ipv6 werkend krijgen

Hey mensen,

 

Ik probeer momenteel ipv6 werkend te krijgen zonder success. Ik heb een eigen router (XR500) en daar is de ipv6 functie geactiveerd en werkend. In het controlpanel zie ik een ipv6 en ook in windows heeft m'n pc een ipv 6 fe80::2935:725:(snip):(snip)

 

De telenet modem is van het type CH7465LG-TN met die wifi-functie gedeactiveerd en de router in DMZ geplaatst (geeft anders regelmatig problemen met plex omwille van dubbele firewall (router & telenet modem) ook als de telenet modem firewall is uitgeschakeld.

 

Volgens de telenet documentatie zou hun bovenstaande modem ipv6 compatibel zijn, maar gelijk welke ipv6 test ik erop los laat, inclusief hun eigen test via mijn.telenet.be zegt dat ipv6 niet werkt

 

IPv6-verbinden: niet gelukt (IPv6 wordt niet ondersteund door je toestel)

IPv6-adres: n/a

IPv4/IPv6-verbinding met groot bestand: niet gelukt (IPv6 wordt niet ondersteund door je toestel)

IP-adres: n/a

 

Welke MODEM ONLY moet ik hebben (en instellingen) om dit werkend te krijgen van mijn router > door de modem > naar buiten toe?

 

De CV7160E?

 

Modem ONLY! die ingebouwde wifi gebruik ik nooit omdat je daar veel te weinig in kan afstemmen naar persoonlijke eisen.

0 Likes
19 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ipv6 werkend krijgen

Nee, DMZ blijf je in het netwerk van de Telenet modem/router. Uw router wordt een subnet onder dat van de Telenet HGW.

Bij bridging krijgt uw eigen router een publiek IPv4 adres. Los van het publiek IPv4 adres dat de Telenet HGW krijgt. DMZ is en blijft dubbele NAT. Bridging niet.

DMZ wil eigenlijk alleen zeggen dat alles die binnenkomt, op eender welke poort ook naar dat IPadres gestuurd wordt. Dit in tegenstelling tot specifieke poorten.

DMZ is hetzelfde als het forwarden van poort 0 tot poort 65536.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WimVDK
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

ipv6 werkend krijgen

Owkee, wat bijgeleerd. Dan zie ik jullie hopelijk volgende zaterdag terug 🙂 Eerst die modem omgeruild krijgen nu.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

ipv6 werkend krijgen


@WimVDK  schreef:

@flip1953Je begrijpt me verkeerd. Heeft niks met arrogantie te maken. Is meer een kwestie van gewoontes wat betreft ipv4 toch.


Met mijn excuses.


@WimVDK  schreef:

Owkee, wat bijgeleerd. Dan zie ik jullie hopelijk volgende zaterdag terug 🙂 Eerst die modem omgeruild krijgen nu.


Bijleren is inderdaad de hele bedoeling van Netweters 😊

Ik hoop dat je nu alle info hebt om jouw "probleem" op te lossen en tot een gewenst resultaat te komen.

  1. waarom wij (unaniem) de MAC bridge prefereren boven de DMZ
  2. hoe IPv6 PD werkt, waardoor jouw eigen router een een IPv6 /60 prefix krijgt, en zich dan als server gedraagt om adressen uitdelen uit de verkregen /60 prefix.

En kom gerust terug als je zaterdag nog problemen hebt (zowel met de Mac bridge als met de IPv6 PD).

 


@Arnie  schreef:

Om IPv6 werkend te krijgen achter je eigen router heb je prefix delegation nodig. Ik weet niet zeker of de CH7465LG-TN dit ondersteunt....

---

Weet iemand of prefix delegation ondersteund wordt door de CH7465LG-TN? Ik kan het zelf niet testen.


Ik weet het ook niet zeker, maar volgens mij werkt dat ook op met de CH7465LG-TN?

De TS zou dat toch nog eens kunnen uitproberen met zijn huidige TN modem, nadat jij zijn router correct heeft ingesteld voor IPv6 PD (met prefixlengte /60) ??

 

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

ipv6 werkend krijgen

Misschien wel, @flip1953 maar met die HGW blijft hij wel nog steeds met dubbele NAT zitten als hij zijn eigen router wil blijven gebruiken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

ipv6 werkend krijgen

Klopt. Ik zou zeer zeker ook de CV8560E aanraden, maar afgaant op de oorpronkelijke vraag vroeg ik me gewoon af of deze HGW IPv6 Prefix Delegation ondersteunt.

De vraag was immers niet, hoe kan ik een oplossing vinden om dubbel NAT te voorkomen? De vraag was hoe ipv6 werkend krijgen?

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes