Goedenavond, Sinds november ben ik de eigenaar van een slimme thermostaat van Honeywell, type 'Lyric T6'. Deze is gemakkelijk te connecteren met mijn wifi netwerk, maar ik merkte dat de verbinding vaak na maximum 1 dag wegviel en dan moet ik steeds de thermostaat even van de stroom halen om terug alles te laten connecteren. Ik heb hiervoor Honeywell belux gecontacteerd en zij hebben me al allerlei oplossingen voorgesteld maar helaas nog niets heeft geleid tot een stabiele verbinding (vaak een paar uur tot maximum iets meer dan een dag blijft de verbinding standhouden). Het volgende is er al gebeurd : - SSID van het 5.0Ghz netwerk van naam veranderd om ervoor te zorgen dat hij zeker daar niet op connecteert (zou geen ondersteuning zijn met de thermostaat) en dus enkel op de 2.4 - Wifi kanaal vast op kanaal 11 gezet (ook al eens op 1 en op 6 geprobeerd, alledrie zonder succes) - Telenet zelf gecontacteerd maar zij geven geen ondersteuning wat betreft modeminstellingen en ik moet nu ook wel toegeven dat geen enkel ander toestel dat bij mij op de wifi geconnecteerd is ook maar enige last ondervindt van onstabiele verbinding. In de laatste mail van de helpdesk van Honyewell stellen ze nog volgende zaken voor: Controleer of het 2,4 Ghz netwerk uitzend op een B,N of G bandbreedte. --> geen idee waar ik dit kan doen Controleer of er geen limiet ingesteld is op de te verbinden apparaten. --> lijkt me niet, ik heb momenteel 6 apparaten verbonden Controleer of het netwerk ingesteld is op DHCP settings. --> geen idee wat men daar mee bedoelt Controleer of de volgende wachtwoord types er gebruikt zijn: OPEN, WEP_PSK, WPA_TKIP_PSK, WPA2_AES_PSK, or WPA2_MIXED_PSK. --> ook geen idee wat dat is Zorg ervoor dat er geen login nodig is via een webpagina om met internet te verbinden.--> neen niet het geval Zorg ervoor dat er geen speciale tekens in het wachtwoord gebruikt worden.--> ook niet het geval Controleer of Poorten 80, 443, 5671 en 5672 open zijn (LCC ONLY), wanneer deze niet open zijn zou de Lyric T6 geen verbinding maken ( uw Provider kan dit voor u controleren)--> geen idee waar ik dit kan controleren Uw firewall moet de Communicatie van de volgende servers toestaan: 12.149.218.73 , 104.209.185.251 ( dit kan door uw provider gecontroleerd worden)--> ook hier te weinig kennis van zaken om in te stellen, vind het niet direct terug bij mijn telenet Iemand enige ervaring of idee wat ik nog kan doen? Beetje spijtig dat momenteel net hetgeen waarvoor je een slimme thermostaat koopt (om op afstand te kunnen bedienen) niet gaat 🙂 Alvast bedankt !
... Meer weergeven