Ik krijg de laatste maanden terug heel veel spammails die door de Telenet Spamfilter niet worden tegengehouden. Ik heb daarvoor al naar de Telenet helpdesk gebeld en die zeiden dat ze daar niks kunnen aan doen als de mails niet vanuit België verstuurd zijn. Uiteraard worden die niet vanuit België verstuurd. Zo dom zijn die spammers niet... De enige oplossing is het aanmaken van regels/berichtenfilters. Nu ben ik dagelijks bezig met het opstellen van die regels, maar de afzenders zijn zo creatief dat ze telkens een detail veranderen waardoor ze toch weer door de filter glippen. Wat ik me nu afvraag is waarom Telenet hier geen werk van maakt? Ik kan me niet voorstellen dat, als ik een spammail meteen herken zonder hem te openen, er geen applicatie zou bestaan die dat niet kan. De meeste spams zijn duidelijk herkenbaar door de vreemde mailadressen waar ze vandaan komen, de vele taalfouten, de foute spelling, de hoeveelheid vreemde tekens en de voorspelbare inhoud (cadeaukaart, bonus, verificatie, testers, e.d.) die in normale mails niet voorkomt. Daarom mijn vraag waarom Telenet hier in gebreke blijft....
... Meer weergeven