Beste, Heb reeds contact opgenomen(opnieuw) met de klantendienst. Er is vastgesteld dat mijn accountgegevens gehackt waren. Nu zeggen ze dat de hack aan mijn kant moet gebeurd zijn. Ze hebben op dat moment mijn account log in password veranderd en allen die via wi free en dergelijke op mijn netwerk zaten afgemeld. Dat was dan wel het enige dat men kon doen zeiden ze. Men raadde mij aan ofwel mijn computer te scannen voor keygen maleware (en dergelijke meer ) of deze te laten na kijken door een expert om na te gaan of mijn pc daadwerkelijk gehacked was . Deze laatste kreeg dan ook mijn voorkeur. Van een hack was er volgens de expert van mijn kant uit geen sprake. Ik heb natuurlijk na het gesprek met de klantendienst direct uitgetest of mijn zogezegd gewijzigde password, daadwerkelijk veranderd was. Het password dat men had gegeven werkte niet en dus mijn oud nog wel. Heb dan eerst een VPN verbinding gemaakt en gebruik gemaakt van virtuele servers om zo mijn ip adres en locatie te maskeren. Heb me dan daarna pas aangemeld op mijn telenet. Heb dan mijn password veranderd. Sindsdien is die data verlies via wi free gestopt. Nu terwijl ik dit probleem aan het bespreken was met de klantendienst ,deze mijn password zouden hebben gewijzigd en allen die op mijn netwerk zaten eraf zouden hebben gegooid, dat er toch nog wi-free verbruik was van minstens 1GB. Dat terwijl de password al veranderd moest zijn en niemand nog ingelogd had mogen zijn op mijn netwerk. De persoon van de klantendienst had me al reeds een nieuw password toegekend na mij dit laatste te hebben wijsgemaakt. Volgens mij lag het probleem wel degelijk bij telenet, alhoewel ze dit niet zullen toegeven. Ik zou als ik jullie was, hier toch ook eens beginnen opletten. Volgens mij zitten die met serieuze lekken of veiligheidsinbreuken / achterpoortjes. Want valt op dat men vaak bezig is met "verbeteringswerken" aan hun systemen/netwerken. Ook vind ik het opvallend, dat het zo ineens gestopt is ,van zodra ik nog eens gebeld heb. Want moest er nu alsnog een keygen of phishing maleware op mijn pc gezeten. Dan zou deze hacker desondanks al mijn pogingen om mijn password geheim te houden en dergelijke, toch deze opnieuw ontfutseld hebben. Zeker na dat een expert mijn pc onder handen genomen heeft en geen spoor van zoiets dergelijks gevonden heeft. Dan zou dit willen betekenen dat die hacker wel weet waar die mee bezig is, toch als die al zijn/haar sporen weet uit te wissen. Wat ik denk dat nog mogelijk is, is dat telenet ergens een fout gemaakt heeft met dat wi free gebruik. Volgens mij hebben ze de een of andere manier die signaal toch via mijn modem weten uit te zenden, terwijl dat die normaal in het systeem als uitgeschakeld stond. Dan gewoon mensen die op die homespot bezig zijn geweest, hun verbruik aan mij doorgerekend. Dit zal waarschijnlijk nog bij anderen het geval zijn. Heb op internet al verschillende verhalen gelezen (en dit op verschillende fora). In het geval dat zij ergens de fout begaan hebben, zou het op zen minst mooi zijn dat mijn dit eens toegaf en er een compensatie voor zouden aanbieden. Tenslotte ben ik heel veel data verbruik kwijtgeraakt en heb die dan ook nog eens betaald, zonder deze daadwerkelijk te hebben gebruikt. Niemand betaalt graag voor iets dat die niet krijgt en/of verbruikt, of wel? Bij deze is het probleem voor het moment opgelost, hopelijk blijft dit zo. Al bij al bedankt voor de reacties en tips 🙂 . Mvg
... Meer weergeven