Kamp met een zeer gelijkaardig probleem. Deze maand was onze 100GB al na één week op, met een piekverbruik van 25GB op een dag dat we helemaal niet thuis waren. We hebben geen smart tv en maken geen gebruik van wifree. Ons systeem bestaat uit een eigen WIFI router, enkele PC’s, 3 smartphones en twee tablets. Sindsdien heb ik het WIFI signaal van de Telenet router uitgeschakeld, onze eigen router gereset, nieuwe firmware gegeven, strenger beveiligd en alle toestellen nagekeken op virussen. Bovendien laat ik onze router alle dataverkeer loggen. Resultaat: enkel de toestellen die ik ken maken gebruik van onze router, en die komen sinds vanmorgen op een totaal verbruik van 50MB. En toch is onze telemeter 500MB gestegen! Heb naar Telenet gebeld met de vraag of zij me kunnen helpen met achterhalen welk toestel de overige 450MB heeft verbruikt, maar ondanks het feit dat ze vanalles over mijn netwerk blijken te weten, kunnen/willen ze mij niet vertellen welk mac adres verantwoordelijk is voor dat verbruik. Ik kan dus zelfs niet weten of het aan mijn router ligt. Wie kan mij helpen?
... Meer weergeven