Dag collegas, Ik zit met een probleem, of Telenet zit met een probleem, ik weet het nu niet meer. Ik heb sinds enkele maanden de nieuwe DOCSIS 3.1 E-router vanwege de TV Box. Ik heb deze in bridge modus staan met een EdgeRouter Lite van Ubiquiti. Dit heeft altijd perfect gewerkt, alleen begint de laatste tijd enkele keren per uur de verbinding uit te vallen. Dit duurt maar enkele seconden, want daarna laad alles gewoon weer perfect, mits je de pagina eens herlaad om de browser te forceren nieuwe pakketjes te sturen. Ik heb ondertussen alles al bekeken, ik heb met WireShark packet captures genomen, om te kijken of er ergens teveel multicast pakketjes verstuurd worden, of er IP-conflicten optreden,.... Ik zit met mijn PC altijd op de kabel. Ook zie ik in de UniFi SDN software van mijn access points, switches,... vaak dat er 'High TCP latency' is en 'Trouble resolving DNS'. Ik geloof wel dat dit ook met deze situatie te doen heeft. De melding High TCP latency treed ook enkel op wanneer ik effectief tijdelijk geen verbinding heb. Misschien ook wel interessant, ik heb enkele VLANs met verschillende IPv6 subnetten via DHCPv6-PD. Hiervoor heb ik Telenet hun artikel over IPv6 achter eigen router gebruikt. Ik krijg nu ook een 10/10 op de IPv6 test. Nu ik er zo bij na denk, is dit enkel beginnen optreden sinds ik de Speedboost 500 had en daarna de Speedboost 1000 (Giga). Als ik een speedtest doe haal ik rond de 910Mbps down en 50Mbps up zoiets. Mijn vermoeden is dat ik een slechte lijn heb, en dat Telenet eens een lijntest zal moeten doen. Maar ik zou graag willen weten wat jullie hierover denken, zie ik iets over het hoofd? Met vriendelijke groeten, Jonas Claes
... Meer weergeven