Hoi, ik heb een aantal poorten proberen te forwarden (8105, 8101 en 8077), in eerste instantie werkte alleen poort 8105. De andere poorten hebben nooit gewerkt. In een poging om alles toch te laten werken heb ik ip address van poort 8105 aangepast met als gevolg dat geen enkele poort meer werkt momenteel. Ik heb de volgende acties zelf al ondernomen: - port scan van buiten netwerk geeft aan dat 8105 niet open staat - lokaal naar intern_ip:8105 surfen werkt wel - harde reset van modem en ip forwarding opnieuw aangezet - support van telenet gebeld om te vragen voor firmware upgrade maar die is niet beschikbaar - ik heb geen extra router achter de telenet modem/router hangen dus daar is geen extra configuratie voor nodig - 3 keer achter af gezien geld weggegooid door te bellen naar telenet support, want ze geven geen `support op port forwarding` - port range uitgebreid voor 8105 naar (8104-8106) - geswitched tussen protocol van tcp naar beide (maar dat staat goed op tcp) Daarnaast heb ik in forum al meerdere berichten over hetzelfde probleem gelezen. Hopelijk heeft iemand nog een andere tip wat ik kan proberen want het is enorm frustrerend op de manier hoe telenet (support) hier mee omgaat aangezien het duidelijk iets te maken heeft met hun modem/router of Mijn Telenet. ps: heeft er iemand ervaring om modem/router te laten vervangen naar alleen een modem of router funtionaliteit helemaal uit te zetten? Vroeger is het mij wel gelukt om mij te laten vervangen maar Telenet Support kon hier weinig zinnigs over kwijt. Alvast bedankt, Niels
... Meer weergeven