Beantwoorden
Clementine
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Kan niet meer inloggen op websites van de overheid

Sinds een paar weken kan ik niet meer INLOGGEN op websites genre Mypension, Ebox, Vlaamse Overheid, Dienstencheques.  Ik kan wel nog op de website zelf maar als ik wil inloggen loopt het vast.  Ik zie bovenaan op het flapje van het tabblad "SAML 2.0 POST REQUEST" verschijnen.  Na even zoeken krijg ik dan een zwart scherm met "Deze site is niet bereikbaar.  Het IP-adres van de server van ........ kan niet gevonden worden".  
Er is niets mis met mijn account want inloggen via gsm of een andere laptop lukt perfect.
Heb een vermoeden dat het sinds de laatste update van Windows 11 gebeurde.

Iemand een oplossing ?

4 reacties
Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

Kan niet meer inloggen op websites van de overheid

Ga naar start-> afsluiten. Maar kies niet voor afsluiten maar voor herstarten. Je mag dit herhalen indien er nog updates in behandeling zouden zijn. Indien dit niet helpt, welke browser gebruik je? Heb je al eens getest met een andere browser?

Clementine
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Kan niet meer inloggen op websites van de overheid

Kan je spijtig genoeg maar 1 like geven, zo doodsimpel en het werkt.  Zou het probleem daarmee ook in de toekomst van de baan zijn of moet ik dan telkens voor "opnieuw opstarten" kiezen ?  Het probleem deed zich zowel bij Google Chrome als bij Microsoft Edge voor.  Is daar een - voor leken - verstaanbare uitleg voor waarom dat probleem zich nu plots voordeed ?  Alvast een dikke dankjewel.

Clementine
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Kan niet meer inloggen op websites van de overheid

PS en zie nu ook dat ook een ander "probleempje" opgelost is.  Mijn icoontje van McAfee was weer eens verdwenen en nu staat die plots weer erop.  Vind het altijd wat sneu als er dingen gebeuren en ik niet weet waarom.  Mvg,

 

Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

Kan niet meer inloggen op websites van de overheid

Heel vaak moet de computer (soms meermaals) herstart worden na het uitvoeren van updates zodat deze correct geïnstalleerd worden. Men gaat er vaak van uit dat het afsluiten en nadien aanzetten van de Pc via de AAN/ UIT knop voldoende is. Echter de functie "herstarten" is hier beter geschikt. Allerlei dingen waarvan ook een traag of niet werkend internet kunnen hiermee opgelost raken. Ik ga er van uit dat het probleem opgelost is. Als er bij een volgende update PC problemen optreden is het best van altijd eerst het trucje van het herstarten te proberen voor naar andere oplossingen te zoeken. Als jouw probleem hiermee opgelost is kan je dit aanvinken als opgelost. Grt