Beantwoorden
Iefke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Welk tv-toestel werkt best samen met digicorder?

goededag,

 

kan mij iemand vertellen welk de beste TV merk is in combinatie met digicorder?

ik bedoel dat Telenet afstandsbediening perfect werkt. zodat mijn vader die 90jaar is niet met 2 afstand bedieningen moet werken. en dus met 1 druk op de knop de digicorder en tegelijk TV op en afzet?

 

zou fantastisch als dat zou bestaan!

 

alvast bedankt

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: beste TV voor Digicorder

0 Likes
12 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Welk tv-toestel werkt best samen met digicorder?

@Iefke  Gaat hij ook zaken opnemen? Als hij enkel wil kijken kan je ook kiezen om een CI+ (tv met een kaartje) aan te schaffen. Dat is een eenmalige aankoop van 69,95 euro.

Je moet er dan gewoon voor zorgen dat de tv een DVB-C tuner heeft.

Dan hoeft hij enkel de tv aan te zetten.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Iefke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Welk tv-toestel werkt best samen met digicorder?

dank voor de snelle reactie.

 

nee opnemen doet hij niet meer.

 

ja, die oplossing hadden ze mij ook gegeven. maar men vertelde dat dit ook een nadeel heeft.

als er dan een update komt staan alle zenders weer anders. dat is ook weer best vervelend.

 

groeten

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Welk tv-toestel werkt best samen met digicorder?

de laatste 10 jaar zijn de belangrijste zenders op dezelfde preselectie gebleven.

Als er minder belangrijke zenders verdwijnen of als er eentje bijkomt, dan moet de snelle afstemming opnieuw gedaan worden. Bij een digicorder of een digibox is dit niet nodig maar zennders veranderen dan wel van preselectie maar je zit dan wel met 2 AB.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Welk tv-toestel werkt best samen met digicorder?

TV merk type dat hij nu heeft 

kan zijn dat er niets verandert

anders  een nieuwe

https://toestellen.telenet.be/samsung-fhd-32-tv-ue32t4000awxxn-tn-2111579.html

en nog iets om gemakkelijk te makken

https://www.thuiszorgwinkel.be/nl/shop/goed-gezien/overige-hulpmiddelen/hobby/bestellen/afstandsbedi...

 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Welk tv-toestel werkt best samen met digicorder?


@Iefke  schreef:

goededag,

 

kan mij iemand vertellen welk de beste TV merk is in combinatie met digicorder?

ik bedoel dat Telenet afstandsbediening perfect werkt. zodat mijn vader die 90jaar is niet met 2 afstand bedieningen moet werken. en dus met 1 druk op de knop de digicorder en tegelijk TV op en afzet?

 

zou fantastisch als dat zou bestaan!

 

alvast bedankt


Ik begrijp best wat je bedoelt. Voor ouderen is het een heel gedoe als er een verandering komt. Een nieuwe TV met een nieuwe afstandsbediening kan hun helemaal in de war brengen. 

Ik moet zeggen dat ik met diverse Philips TV's goede ervaringen heb. Zowel met de afstandsbediening van de Digicorder DC-AD2200 als de Telenet TV Box.

 

Het in- en uitschakelen van de TV en bijbehorende Digicorder werkt perfect met één afstandsbediening net als de volume aanpassing. Uiteraard is deze toepassing (HDMI-CEC) al een behoorlijk goed geïntegreerde functie in praktisch alle merken van televisies. Jammer genoeg geeft elke merk een eigen benaming aan deze functie. Bij Philips noemt dit EasyLink, bij Samsung Anynet+, bij LG SimpleLink enzovoort. Het kan dus wel zijn dat je die functie even moet activeren in de instellingen van de TV. 

 

Het éne merk heeft het net iets beter uitgevoerd dan het andere. Maar het goede nieuws is dat wat jij in feite zoekt in combinatie met de Digicorder (of TV Box) praktisch altijd gaat werken. Persoonlijk heb ik veel ervaring met Philips TV's en bij elk model werkt het perfect. Maar nogmaals dat zal het ook wel zijn met een ander merk.

 

Let er wel op dat wanneer je een OLED TV van Philips gaat gebruiken deze na een bepaalde tijd (8 uur of 12 uur, afhankelijk van type) een popup scherm gaat vertonen met de vraag om je TV tijdelijk uit te schakelen om de beeldresten te verwijderen. Dit is een techniek om eventuele inbranding te voorkomen. Om deze popup weg te doen moet je wel gebruik maken van de Philips afstandsbediening. Dit gaat voorlopig (nog) niet met de Telenet afstandsbediening.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Iefke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Welk tv-toestel werkt best samen met digicorder?

Ben eigenlijk nog wat vergeten in mij eerste post te plaatsen,

 

de TV die er staat is een Panasonic van 18 jaar, deze heeft ook al de Viera functie, maar met de afstandsbediening van de digicorder kan ik enkel de tv en digicorder afzetten, opzetten moet dan van tv naar digicorder switchen op de afstandsbediening. Viera link staat op!

 

 

Heb dan eens een recent LG tv getest, maar hier lukt het ook niet mee?

Heb ook al laten wijsmaken dat de digicorder ook wel eens dit probleem kan geven!?

 

deze digicorder staat er: DC-AD2200

 

groeten

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Welk tv-toestel werkt best samen met digicorder?

Misschien staat de CEC functie op de Digicorder zelf niet aan? Je vindt deze in de "Instellingen" menu bij de onderverdeling van "Aansluitingen".

 

Meer informatie kan je op deze pagina terugvinden.

 

Nog leuk om te weten aangezien je televisie zo oud is. HDMI CEC is pas echt een standaard geworden in 2005 met de introductie van HDMI 1.2a. Daarvoor waren er nog geen echte afspraken en elk merk deed het maar op zijn eigen manier. Jammer genoeg is dat na die standaard ook nog steeds het geval maar de meeste instructies werken wel bij alle merken hetzelfde.

Aangezien je tv al een behoorlijke leeftijd heeft en in principe van voor 2005 is kan het best zijn dat niet alles perfect werkt.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk tv-toestel werkt best samen met digicorder?

@Iefke 

Als je de tv kan afstellen met de standaard parameters: netwerk-id, frequentie, QAM, symbool frequentie (of symbol rate) dan moet je niet bang zijn van een update.  Zenders komen er automatisch bij, verdwijnen automatisch of veranderen automatisch van naam bij een aanpassing van het zender aanbod. Als de tv de optie automatische updates heeft, deze aanzetten.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Welk tv-toestel werkt best samen met digicorder?

deze digicorder staat er: DC-AD2200 is ok

maar de tv moet het toestel herkennen dat kan een probleem worden

een nieuwe tv en het  is opgelost

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk tv-toestel werkt best samen met digicorder?

Ofwel heb je een oudere tv met een scart aansluiting ofwel een nieuwere met een hdmi aansluiting.

Wat is dan het probleem met de koppeling tv en Digicorder?

 

Gebruik je 'tv met een kaartje' dan moet de antennekabel aangesloten zijn aan de tv en dan kan je rechtstreeks kijken zonder een decoder. Je tv moet dan wel DVB-C en CI+ hebben (CI zonder de plus vlostaat niet).

 

Gebruik je de combinatie van beiden, dan gaat de antennekabel van de wandcontact doos naar de Digicorder en een tweede kabel van de Digicorder naar de tv. Er komt ook een hdmi kabel tussen Digicorder en tv.

 

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Welk tv-toestel werkt best samen met digicorder?

oudere tv herkennen Digicorder niet altijd dus moet je met 2 afstandsbediening werken moeilijk dus

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk tv-toestel werkt best samen met digicorder?


@luc55  schreef:

oudere tv herkennen Digicorder niet altijd dus moet je met 2 afstandsbediening werken moeilijk dus


Dat is persoonlijk. Ik bvb heb daar geen moeite mee en gebruik het liefst voor elk toestel zijn eigen afstandsbediening. Niet in het minste omdat elke toestel wel zijn eigen functionaliteiten heeft en die knoppen dus niet voorkomen op de andere "zappers".


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes