Beantwoorden
jakkeq
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Blijft bridging werken met failover Netgear LM1200

Ik heb gezien dat er op dit platform een aantal Netgear gebruikers zit. Ik heb al dankbaar gebruik gemaakt van de informatie die hier gepost werd. Nu zit ik wel met een vraag. Ik zou graag een failover  willen installeren namelijk de Netgear LM1200. Deze laat toe om de Wan van mijn erouter daarop aan te sluiten zodat de Sim kan overnemen bij falen van de internet verbinding. Dit kleinood kost echter een 150€ en wil dus zeker zijn dat het Mac bridgen blijft werken. Mijn installatie bestaat uit een SRR60 router met 3 satellieten en een G752X switch. 

Alvast bedankt!

 

Tags (2)
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blijft bridging werken met failover Netgear LM1200

Volgens mij gaat bij het overschakelen naar de sim ingeval van problemen met je vast internet in elk geval je publiek IP adres verloren. Dat zal je krijgen van de mobiele provider. En mobiel providers delen meestal geen publiek IP adres uit, soms op uitdrukkelijk verzoek wel, dus connecties van buitenuit naar binnen gaan tijdelijk verloren. De failover is enkel maar bruikbaar om van binnen naar buiten te gaan en niet omgekeerd. Na herstel van de verbinding zou alles terug normaal moeten werken. Maar hoeveel keer per jaar zit je zonder internet?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jakkeq
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Blijft bridging werken met failover Netgear LM1200

@igvfer Ik hier jammer genoeg regelmatig. Ze hebben dit jaar in de straat gewerkt en er is ergens iets geraakt, daardoor valt mijn verbinding bij grillig weer (warm/koud) weg. De Telenet kabel technieker zei dat de kabel waarschijnlijk geraakt is zonder dat het omhulsel effectief open is komen te liggen. Ik werk permanent van thuis en dan is het heel de tijd gezever om met mijn US collega's te kunnen vergaderen, vandaar. Maar wil natuurlijk het ene probleem niet voor het andere inruilen. Alvast bedankt voor je feedback

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blijft bridging werken met failover Netgear LM1200

@jakkeq 

Gewoon eens terzijde , waarom komt Telenet dan deze kabel niet maken? Als jij dit al aangegeven hebt via de klantendienst zal er een case moeten zijn voor de afdeling die over dit soort dingen gaat. Daar moet een technieker voor komen om jou probleem op te lossen en het zal niet zo zijn dat jij € 150 moet uitgeven omdat er een kabel open ligt of beschadigd is? 

 

Hier moet Telenet wel degelijk langs komen , jij ervaart uitvallen via je vast internet en waarschijnlijk ook nog andere in de straat. Dus dit kan je niet toelaten en je zelf in de kosten zetten terwijl er van jou kant geen probleem is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jakkeq
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Blijft bridging werken met failover Netgear LM1200

Staat op hun planning, probleem is dus weldegelijk van tijdelijk aard, maar in tussentijd zou ik gewoon op mijn gemak willen kunnen doorwerken 😅

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blijft bridging werken met failover Netgear LM1200

@jakkeq 

Dat is volkomen te begrijpen 🙂 

Dus ja dan is er ergens een oplossing te zoeken natuurlijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes