Beantwoorden
PeElAnKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Kan je de DHCP server van Telenet uitschakelen?

Goedemiddag,

 

Kan je de DHCP server van telenet uitschakelen, ik dacht dat dit kon maar kan het niet meer vinden,

zelfs niet meer bij de geavanceerde instellingen,

ik heb een nas en wil via deze weg aan toestellen een vast IP geven die ik niet intern kan aanpassen

alvast bedankt,

mvg,

PeElAnKa

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: DHCP server van Telenet

Tags (1)
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan je de DHCP server van Telenet uitschakelen?

Op de modem/router van Telenet kan dit niet, dus niet verder zoeken. En zelfs als het zou kunnen maak je het je eigen verdomd moeilijk qua portforwarding en dergelijke.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PeElAnKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Kan je de DHCP server van Telenet uitschakelen?

Goedeavond,

 

bedankt voor het antwoord,

nu blokkeer ik bepaalde mac adressen om zo via de nas dhcp server te kunnen werken,

zo kan ik toch bepaalde Ip adressen vast zetten voor bepaalde devices waar het niet bij lukt om een vast IP in te stellen,

mvg,

PeElAnKa

DylanVanAssche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan je de DHCP server van Telenet uitschakelen?

Normaal kan je vaste IPs instellen in de range van .2 t.e.m. .99. De DHCP server deelt IPs uit > .100
Ik heb een groot deel van mijn devices een vast IP gegeven en dat werkt met de Telenet modems.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan je de DHCP server van Telenet uitschakelen?

Dat is inderdaad een probleem met sommige devices die persé hun eigen onvolmaakte software willen opdringen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PeElAnKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Kan je de DHCP server van Telenet uitschakelen?

Goedeavond,

 

ja inderdaad sommige devices verleent de software er niet toe om een eigen IP vast in te zetten,

maar nu was ik zoals ik al zei mac adressen aan het blokkeren in de MAC-filtering, maar nu heb ik er 10 in staan en vanaf de 11de geeft hij constant "oops er is iets mis gegaan"

kan dat kloppen dat de limiet in de MAC-filtering maar 10 MAC-adressen zijn aub,

 

mvg,

PeElAnKa