Beantwoorden
ignazw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Netwerk na Sitecom WLX werkt niet meer sinds Docsis 3.1

Mijn oude Telenet modem ging kapot. Nieuwe modem gekregen, alle settings zouden automatisch overgenomen worden en na een half uurtje moest alles het weer doen. Inderdaad, alles, behalve mijn netwerk buiten.

 

De nieuwe modem die ik heb gekregen: DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS) 

Enorme bak. Lijkt wel of er een microfoon en speaker in zitten. Maar dat terzijde.

 

Mijn buiten netwerk zit achter een bekabelde Sitecom WLX-2100. Diverse camera's in de stallen hangen daar aan om het vee in de gaten te kunnen houden.

 

De WLX-2100 stond ingesteld op een vast IP 192.168.0.3. Geen mogelijkheid dat ik daar nog aan kom vanaf het hoofdnetwerk. Het subnetwerk stond op 192.168.1.1. En daaronder dus enkele IP-camera's.

 

Ik krijg dit met geen mogelijkheid meer aan de praat. Net alsof de Telenet router dit blokkeert. Ik heb de WLX-2100 al een factory reset gegeven en alles opnieuw ingesteld, maar geen verschil. Lukt niet.

 

Ik heb ook nog een oude WLX-2000 access point liggen. Daar ook mee geprobeerd een subnetwerk te creëren maar lukt ook niet. Ook niet eens als simpele switch, ingesteld als DHCP client, en bekabeld aan de Telenet modem/router.

 

Mijn binnen netwerk zit achter een Apple Airport router als bridge en die werkt wel normaal. En daar heb ik niets aan moeten veranderen. Waarom die wel en de Sitecoms niet?

 

Iemand een idee? Of heeft iemand succesvol een Sitecom WLX-2000/2001 achter de nieuwe Telenet router staan?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Thuisnetwerk werkt niet na nieuwe Telenet modem. Fix?

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerk na Sitecom WLX werkt niet meer sinds Docsis 3.1


@ignazw  schreef:

 

 

Mijn buiten netwerk zit achter een bekabelde Sitecom WLX-2100. Diverse camera's in de stallen hangen daar aan om het vee in de gaten te kunnen houden.

 

De WLX-2100 stond ingesteld op een vast IP 192.168.0.3. Geen mogelijkheid dat ik daar nog aan kom vanaf het hoofdnetwerk. Het subnetwerk stond op 192.168.1.1. En daaronder dus enkele IP-camera's.

 

Ik krijg dit met geen mogelijkheid meer aan de praat. Net alsof de Telenet router dit blokkeert. Ik heb de WLX-2100 al een factory reset gegeven en alles opnieuw ingesteld, maar geen verschil. Lukt niet.

 

 

 

 

 


Dit lijken me geen abnormale instellingen. Uw sitecom heeft IPadres 192.168.0.3 met gateway 192.168.0.1 en subnetmask 255.255.255.0?

Heb je via "Mijn telenet" al eens gekeken of die modem/router van hen wel degelijk het netwerk 192.168.0.x gebruikt?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ignazw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Netwerk na Sitecom WLX werkt niet meer sinds Docsis 3.1

Telenet gebruikt idd 192.168.0.1 range.

Masks zijn overal 255.255.255.0

 

De Apple Airport gebruikt de DHCP van de Telenet router en zit dus in principe op hetzelfde netwerk als de Telenet router. 

De sitecoms niet. Die fungeren als DHCP voor het buitennetwerk. Daar zit het enige verschil voor zover ik zie tussen de Apple en de Sitecom.

 

Wat zijn de primary en secondary DNS servers van Telenet? Die info staat ook niet meer bij de nieuwe modem via mijn.telenet.be.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netwerk na Sitecom WLX werkt niet meer sinds Docsis 3.1

@ignazw  Even googelen en je zal ze wel vinden. Maar je hoeft niet deze van Telenet te gebruiken. Je kan net zo goed andere gebruiken en zijn die wel degelijk ingesteld op je eigen router?

Misschien dit:

  • 195.130.130.11 (Roeselare)
  • 195.130.130.139 (Hasselt)
  • 195.130.131.11 (Mechelen)

Ikzelf heb staan 1.1.1.1 en 195.130.130.11.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Netwerk na Sitecom WLX werkt niet meer sinds Docsis 3.1

Kan je je probleem misschien iets beter omschrijven? Alleszins heeft dit zeker en vast niets met je DNS servers te maken.

 

Ik veronderstel dat je geen connectie meer kan maken met je camera's wanneer je buiten je netwerk bent bv. via je smartphone en dat dit het grootste probleem is, niet?

 

Stonden er geen port forwarding ingesteld hiervoor?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes