Beantwoorden
MrBojangles
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Serieuze packet loss bij Videocalls (Teams en Zoom)

Hallo,

sinds een paar weken heb ik regelmatig last van hangende Teams en Zoom calls: geluid valt weg maar video blijft werken, of andersom, of allebei. 

Ik heb een OneUp en haal met gemak 900Mb/s, ping en latency zijn zoals steeds goed. Ik ondervind nergens last, tenzij bij de videocalls.

Ik heb achter mijn Telenetmodem Ubiquity apparatuur staan, en zowel via wifi als kabel doen de problemen zich voor. Zelfs via een netwerkkabel rechtstreeks op de modem doet het probleem zich voor en dit op verschillende laptops. Op andere locaties ondervind ik geen enkel probleem. Wanneer ik een continue ping laat lopen naar bv. www.telenet.be, dan merk ik soms dat ik 1 ping verlies en een paar pings verder beginnen de problemen voor ongeveer 1 minuut. De gebruikte bandbreedte van Teams of Zoom begint te zakken tot een niveau dat of het beeld of de klank wegvalt, meestal in beide richtingen. Een speedtest op het moment van de problemen geeft dezelfde mooie waarden.

Telenet kan niets verdacht zien op de modem zelf, modem is al vervangen, technieker heeft ook al de interne kabel van de verdeler naar de modem vervangen, en de connector in de paddestoel op straat.

Mijn vraag is nu: moet ik verder intern zoeken of ligt het buitenshuis?

0 Likes
2 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Serieuze packet loss bij Videocalls (Teams en Zoom)

@MrBojangles 

Ik gebruik het zelf niet en kan dus niet helemaal een oplossing voor je bedenken maar heb wel wat info gevonden. In deze topic is er blijkbaar hetzelfde probleem. Je kan het eens door lezen en blijkbaar zijn er een paar oplossingen om te proberen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Serieuze packet loss bij Videocalls (Teams en Zoom)

Kun je de netwerkconfiguratie eens verder toelichten? Welk type Telenet modem gebruik je?

Wat voor Ubiquity apparatuur gebruik je?

Doet het probleem zich ook voor wanneer je de PC bekabeld, rechtstreeks op de Telenet modem aansluit?

 

Ik gebruik zelf de CV8560E met daarachter een UDM-Pro en dit werkt perfect met teams en webex. Zoom gebruik ik niet.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes