41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
tv van mijn buur is stuk, heb hem mijn oude tv gegeven om voorlopig te gebruiken, dit is nog een tv met beeldbuis, wel al breedbeeld, merk panasonic en is 6 jaar oud.
digicorder aangesloten, alle zenders zijn te bekijken, maar het digimenu verschijnt niet op het scherm.
hij heeft nu van een kennis een heel kleine flatscreen gekregen en via die tv verschijnt het digimenu wel.
ligt dit aan het feit dat mijn oude tv nog met een scartaansluiting werkt. tv heeft geen hdmi aansluitingen.
nochtans werkte de tv perfect bij mij via scart zolang ik hem gebruikte, 2 jaar terug heb ik een flatscreen gekocht en sindsdien de oude niet meer gebruikt.
op het werk hoor ik dat er in de laatste jaren updates zijn geweest waardoor verbindingen via scart niet goed meer werken, en dat het menu enkel nog te bekijken is via tv's met hdmi aansluitingen
klopt dit ? zoniet was kan het probleem zijn
Ja, je kan een resolutie-reset uitvoeren door op 'OK' en 'pijltje rechts' te drukken tegelijkertijd. Zo wordt de resolutie tijdelijk gereset.
Je moet deze echter wel nog permanent instellen via het instellingenmenu van je digicorder want dit is niet permanent.
Het probleem is dat vanaf een resolutie van 720p het menu niet meer wordt doorgezonden via een Scart kabel. Je moet via HDMI connecteren om het menu te laten afbeelden. Voor resoluties 576i en onder is er geen probleem.
doe ik, maar zal waarschijnlijk pas morgen zijn
Ik heb een fout gemaakt bij mijn voorgaande post. Het moet Back + pijltje rechts indrukken zijn. Bovendien moet je de resolutie maar resetten eens de digicorder 'stabiel' is, dus als je TV kan kijken én hij moet aangesloten zijn via de scart dus niet resetten terwijl je nog HDMI gebruikt anders kiest hij weer de hoogst mogelijke setting.
Steek je alle kabels in? Ook de ethernet-kabel?
Back plus rechterpijltje zelfedertijd indrukken op de tv waar de box met scart is aangelsoten