Beantwoorden
promakske
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest!

Buitenlandse oproep Canada komt niet door op Doro 2424

Onze familie in Canada kan niet bellen op mijn schoonmoeder haar gsm (Doro 2424) . Ze is ongeneeselijk ziek en ligt in het ziekenhuis!  Ik zou dit natuurlijk zo snel mogelijk moeten kunnnen oplossen natuurlijk! 

Ze krijgen naar verluid alleen een voicemail , maar deze melding van een oproep is niet zichtbaar op mijn schoonmoeder haar toestel !?. Zou dit een instelling van het toestel kunnen zijn ? of kan er iets geblokkerd zijn in haar abonnement  van Telenet hiervoor ? Ze heeft een gewoon abonnement zonder internet ofzo, enkel vaste tel. en mobiel gsm. 

Iemand een idee ? 

alvast bedankt ! 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: buitenlandse oproep

0 Likes
13 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Buitenlandse oproep Canada komt niet door op Doro 2424

@promakskeHebben ze al eens nagekeken of ze het goede nummer gebruiken met het juiste landnummer. In dit geval +324xx xx xx xx.

Andere mogelijkheid is dat op haar nummer internationale oproepen geblokkeerd zijn. Dat misschien ook eens laten nakijken via de klantendienst 015 66 66 66

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Buitenlandse oproep Canada komt niet door op Doro 2424

In principe houdt de provider of het toestel zelf geen inkomende gesprekken tegen. Je kunt eventueel instellen zelf niet internaltionaal te kunnen bellen, maar inkomende gesprekken zijn normaal altijd mogelijk.

Voor Canada weet ik niet zeker, maar geloof dat je dezelfde internationale code moet gebruiken als vanuit Amerika, dat wil zeggen: 011 32 4xx xx xx xx

011 is gelijk aan 00 of + bij ons

32 is de landcode van België

4xx is het begon van het GSM oproepnummer


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
promakske
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest!

Buitenlandse oproep Canada komt niet door op Doro 2424

Hallo , ja het nummer zal wel juist zijn . Ze wonen al meer dan 20 jaar daar en bellen regelmatig. Hebben er ook een informatica bedrijf , dus ik denk zo dat ze wel op de hoogte zullen zijn !.

Maar ik ga wel nakijken i.v.m. die blokkade van buitenlandse oproepen ? Is dat iets wat je zelf insteld ? of doet telenet dat ? 

Bedankt voor de reactie.

0 Likes
promakske
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest!

Buitenlandse oproep Canada komt niet door op Doro 2424

ik bedacht net .... 

Als er een blokkade zou zijn, of minder waarschijnlijk een verkeerd nummer of landcode, hoe komt het dan dat ze de voicemail krijgen ? Dan komt hun "call" toch door !

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Buitenlandse oproep Canada komt niet door op Doro 2424


@Arnie  schreef:

In principe houdt de provider of het toestel zelf geen inkomende gesprekken tegen. Je kunt eventueel instellen zelf niet internaltionaal te kunnen bellen, maar inkomende gesprekken zijn normaal altijd mogelijk.


Niet akkoord.

Volgens mij kan je wel een blokkade voor bepaalde nummers instellen op jouw toestel.

Geweigerde oproepen komen dan waarschijnlijk op jouw voicemail (net zoals je een inkomende oproep weigert door op de rode knop te drukken).

 

Ik zou eens de instellingen bekijken in de telefoon app op de smartphone...

Eventueel de spamfilter uitzetten!

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Buitenlandse oproep Canada komt niet door op Doro 2424


@flip1953  schreef:

Volgens mij kan je wel een blokkade voor bepaalde nummers instellen op jouw toestel.

 


Dat is juist; in het toestel zelf kun je specifieke nummers blacklisten. Het betreft dan wel specifieke nummers, en niet een algemene regel zoals "alle buitenlandse" oproepen.

Het is natuurlijk mogelijk dat de schoonmoeder het nummer van de familie geblokkeerd heeft; dan moet je je afvragen of ze het wel zou willen dat je die blokkade opheft.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Buitenlandse oproep Canada komt niet door op Doro 2424


@promakske  schreef:

ik bedacht net .... 

Als er een blokkade zou zijn, of minder waarschijnlijk een verkeerd nummer of landcode, hoe komt het dan dat ze de voicemail krijgen ? Dan komt hun "call" toch door !

 


Komen ze wel degelijk op de voicemail van uw oma. Er kan zoveel misgaan, dus alles die hier al gesuggereerd is eens (laten) nakijken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Buitenlandse oproep Canada komt niet door op Doro 2424

@promakske Je kan eens kijken op volgende site of oproepen vanuit het buitenland toegelaten zijn

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/oproepblokkering-mobiele-diensten/

Misschien woont je schoonmoeder dicht tegen een landsgrens en staat ze op roaming ipv gewoon intern Belgisch gsm verkeer. Ik heb dit zelf ook meegemaakt bij een klant die aan de nederlandse grens woond. Hij kwam op een Nederlandse antenne terecht ipv Belgische en was dus aan het roamen. Hij kon geen calls ontvangen omdat hij dit ook had afgezet om calls te ontvangen tijdens het roamen.De persoon zelf woonde wel nog in België.

Hetgeen je ook eens kan proberen is om de gsm te herstarten. Dit gebeurd wel eens dat uw connectie dropt en dus direct naar de voicemail gaat omdat de gsm even moet herstart worden. 

In vliegtuigmodus zetten en terug op normaal zetten helpt ook soms.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Buitenlandse oproep Canada komt niet door op Doro 2424


@Arnie  schreef:

 

 juist; in het toestel zelf kun je specifieke nummers blacklisten. Het betreft dan wel specifieke nummers, en niet een algemene regel zoals "alle buitenlandse" oproepen.

Op mijn smartphone kan ik een "spamfilter" activeren (of beter: deactiveren, want deze is nu default geactiveerd), waardoor telefoons en sms'en die door Google als "spam" beschouwd worden, geblokkeerd worden.

 

Het nummer van de Canadese beller kan (ongewild) in Google's spamfilter geraakt zijn?

 

Vandaar mijn advies: spamfilter uitzetten.

 

Screenshot_20211011-093451.jpg

promakske
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest!

Buitenlandse oproep Canada komt niet door op Doro 2424

bedankt alvast, 

 

Het is wel een gewoon gsm toestel , geen smartphone, als (zieke 89 jarige) is het al een half mirakel dat ze met die simpele gsm een héél klein beetje overweg kan.  

0 Likes
promakske
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest!

Buitenlandse oproep Canada komt niet door op Doro 2424

ik belde net met de klantendienst , er zit geen blokkade op inkomende internationale gesprekken. Zoals hier in jullie antwoordjes al gezegd werd , zegde men daar ook van het toestel volledig uit te zetten en weer op te zetten . 

Dat ga ik straks proberen. Ik laat het dan wel weten of het gelukt is.

Alvast bedankt allemaal

0 Likes
promakske
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest!

Buitenlandse oproep Canada komt niet door op Doro 2424

oei, toch nog een verandering  : de klantendienst zei me net , omdat ze een abonnement heeft "kosten volgens gebruik" er toch een blokkade van internationale oproepen was en daardoor omgeleid naar voicemail!. Deze is nu opgeheven en men stelde een limiet in van 10 euro op de kosten, zo kunnnen er toch voldoende inkomende oproepen binnen.

Dus zal het probleem nu wel opgelost zijn.

Nogmaals bedankt allemaal voor de reacties. 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Buitenlandse oproep Canada komt niet door op Doro 2424

Een heel rare uitleg.

 

Binnenkomende internationale gesprekken zijn altijd gratis, dus een limiet instellen zodat er "voldoende" internationale oproepen kunnen binnenkomen is in feite zinloos. Zo'n limiet geldt alleen op uitgaande gesprekken

 

Anyway, hopelijk is het hiermee opgelost ...