Beantwoorden
sunstyle89
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Hallo

 

Ik heb op 24/12/21 iphone 13 pro besteld. Ik zou deze normaal pas op 27/12 ontvangen via PostNL gezien de feestdagen. Er is algemene drukte dus ik heb rustig afgewacht. 
Op 27/12 kreeg ik de melding dat levering wordt uitgesteld naar 28/12. Hierna elke dag melding dat de levering is uitgesteld. Sinds 30/12 nu ook helemaal geen update meer en bezorgmoment onbekend. Dossier is ingediend bij Telenet en men is een onderzoek gestart bij PostNL.

 

Nu lees ik op dit forum en op internet dat dit blijkbaar vaak gebeurd. Te vaak zelfs! 
Bij de meesten klanten blijft men dus blijkbaar zeggen dat ze geduld moeten hebben en onderzoek moeten afwachten. (Ondertussen is hun herroepingsrecht verlopen).

Ik ben er zo goed als zeker van dat net als de andere mensen ik ook zal horen dat mijn pakket verloren is geraakt. 

 

Ik heb de afgelopen week verschillende keren mails heen en terug moeten sturen naar Telenet en PostNL die de verantwoordelijkheid op elkaar steken en dit bezorgt me natuurlijk extra stress! 

 

Wat kan ik het best doen?

Telenet heeft mijn geld. Ik zou een onderzoek kunnen afwachten, maar de ervaringen van anderen geven me niet al te veel hoop. Wat zijn mijn rechten? Kan ik gebruik maken van herroepingsrecht van 14 dagen (vanaf 24/12), ook al is het toestel nog niet geleverd?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord. 

Tags (1)
0 Likes
25 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

je moet alleen contact met telenet nemen

PostNL moet dit met telenet regelen

wat we hier lezen zal je geld terug krijgen

dus geen stress

 

0 Likes
sunstyle89
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Ik heb zonet van een ander persoon die hetzelfde heeft meegemaakt via privé bericht vernomen dat Telenet blijkbaar toch moeilijk doet voor de terugbetaling en allerlei excuses bedenkt om niet te moeten terugbetalen. Ook deze klant heeft een anderhalve maand moeten wachten op een terugbetaling na meermaals gebeld te hebben met hun klantendienst!
Bij een ander klant duurde dit een maand en ook hier ging dit niet zonder problemen. 

Het is juist om al deze stress te vermijden dat ik vraag of ik beter geen gebruik kan maken van mijn herroepingsrecht indien dit mogelijk is? Dan zijn ze verplicht terug te betalen binnen 14 dagen zonder enige discussie. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

@sunstyle89 

Eigenlijk kun je het draaien en of keren zoals je wil maar als er geen levering is dan krijg je hoe dan ook je geld terug. 

 

Als je af ziet van je herroepingsrecht en er wordt niks geleverd zou je je geld moeten terug krijgen. Maar je zegt dan betalen ze terug binnen de 14 dagen zonder discussie maar aan de andere kant geef je aan dat de terug betalingen lang duren. Dus als je er van afziet wie zegt dat het dan ook niet lang duurt ? Als je in gaat op je herroepingsrecht moet Telenet eigenlijk ook binnen een bepaalde tijd je geld terug betalen. 

 

Wat ik dus wil aangeven is , wil je toch van je aankoop afzien zal je toch je geld moeten krijgen , dus je kan dan in gaan op herroepingsrecht. Als je niet op je herroepingsrecht in wil gaan kan dat ook maar ook dan zal Telenet je binnen de 14 dagen terug moeten betalen. Maar dat is niet gezegd dat het dan ook zo is natuurlijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

herroepingsrecht gaat als je de goederen ontvangen hebt

Het product moet binnen 30 dagen na aankoop worden geleverd

ze moeten de tijd krijgen om de zaak af te handelen

vanaf ontvangst kan je herroepingsrecht vragen

0 Likes
sunstyle89
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Beste 

 

Wat ik bedoel is:

Zonder herroepingsrecht, zou ik het overlaten aan Telenet en zal ik net als andere klanten erachter moeten zitten en als ik geluk heb, krijg ik misschien na een maand of anderhalf maand mijn geld teruggestort, omdat ze blijkbaar hierover moeilijk doen. 

Met herroepingsrecht, wordt mijn bestelling geannuleerd en zijn ze verplicht om binnen 14 dagen terug te betalen. Dan hoef ik er natuurlijk niet meer achter te zitten en zal ik onnodig stress en vele telefoontjes kunnen vermijden. Zo kan ik snel de gsm ergens anders kopen, want was een verjaardagscadeau.
Ik vraag me gewoon af wat het beste is en of herroepingsrecht wel mogelijk is omdat PostNL mijn pakket kwijt is. 

Ik wou ook dat dit simpeler kon en dat ze onmiddellijk voorstelden om een nieuw gsm te sturen of het geld terug te storten. Het is natuurlijk geen fijn gevoel om meer dan 1000 EUR kwijt te zijn en niet te weten waar mijn bestelling is...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

@sunstyle89 

Als ik mijn mening mag geven , persoonlijk deed ik er alles aan om of mijn pakket te krijgen of mijn geld terug te krijgen. Ja dan zou ik de bestelling annuleren als ik alleen al wist dat ze mijn pakje kwijt zijn en zeker van zo een groot bedrag , we spreken niet over € 10. Er is ook niemand die zegt dat je jou bestelling niet mag annuleren ook al zijn ze het kwijt. Het is PostNL zijn verantwoording maar goed jij ziet af van je aankoop binnen de 14 dagen. Annuleer je aankoop en dan is Telenet verplicht om je geld terug te betalen. Je hebt dan binnen de 14 dagen je geld terug ( daar hopen we dan op ) en je gaat naar een ander of naar een Telenet center om je aankoop als nog te doen. 

 

Je hebt dus nu een keus , stress : je zoekt uit waarom dat pakket weg is en wat er mee gebeurd is en hopelijk vinden hem of sturen ze je een nieuwe. 

 

Geen stress : annuleer je aankoop wacht op je terug betaling en koop je toestel in een Telenet center of elders. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

bestelling annuleren gaat alleen als ze nog niet is opgestuurd

herroepingsrecht is vanaf pakje ontvangt

en dat duur nog een maand dat geld op rekening staat

bij visa duurt ook een maand

moeilijk geval ze moeten tijd tussen laten

kan zijn dat je geld terug krijg en pakje nog geleverd wordt

dan wordt het nog moeilijker

 

0 Likes
sunstyle89
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Merci Patrick en Luc voor jullie reacties.

 

Hierboven zegt Luc het tegenovergestelde, dat herroepingsrecht enkel mag na levering van de gsm?

 

Wat zegt de wet? Mag ik herroepingrecht ook gebruiken bij niet-levering (wegens verlies pakket) door PostNL? 

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

@sunstyle89 

Het beste lees je dat hier eens een keer na. Dan ben je zeker wat ze schrijven maar ik heb er niet in gevonden dat je geen annulering mag doen als je pakket kwijt is. Maar ik heb er maar vluchtig over gezien dus lees het eens aandachtig door. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!
0 Likes
sunstyle89
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Bedankt. Dit had ik al eens gelezen. Er staat niets over herroepingsrecht bij niet levering door verlies pakket. Wat het natuurlijk weer moeilijk maakt. 

Ook wil ik niet dat ze retour eisen zodra ik gebruik maak van herroepingsrecht omdat ik het toestel zogezegd terug moet sturen voor een terugbetaling. Gezien ik niets heb ontvangen, wordt het misschien nog moeilijker dan. 

 

Pfffff! Nu weet ik niet meer wat doen... ik wil graag mijn geld terug, zodat ik het gewoon ergens anders kan kopen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

Ik snap niet dat Telenet nog met Post NL wil samenwerken. (Sociale fraude, zwartwerk, kinderarbeid, enz...) Als ze Post NL hier al van beschuldigen, dan zullen ze ook wel pakjes stelen. Voor mij is dit een onbetrouwbaar bedrijf. Maar dit terzijde.


Ik zit zelf ook in de logistiek, als de klant de bestelling niet heeft gekregen dan sturen we een vervangingsorder. Wij nemen contact op met de koerierdienst en doen zelf het onderzoek als er een pakket verloren gegaan is. Zelfs Coolblue doet dit zelfs. Mijn bestelling verloren gegaan onderweg en ze hebben een nieuwe verzonden. Nu heb je als klant veel stress, je moet constant bellen. Eigenlijk moet Telenet dit oplossen met Post NL, zij hebben een contract met hen. Niet de klant. 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

@Ex-Netweter 

 

Daar kan ik u enkel maar volmondig in bijtreden 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

iPhone 13 Pro niet geleverd door PostNL!

de prijs is belangrijk , telenet stuurt veel op van een kabel (klein) tot een tv (groot)55 "

en dat zal het probleem zijn bpost en grote pakjes en 2 levermethoden wordt het te moeilijk .

vroeger eens gevraagd of ik in de winkel kon afhalen aan de voordeel prijs ,

neen aan die prijzen ging niet

dit is begrijpelijk zit ook een tussenschakel tussen moet ook iets verdienen

0 Likes