Activering Burrel wildcamera Bij installatie van de camera is van het uiterste belang dat u ditstappenplan stap voor stap volgt! Aanmaken email account U kunt de wildcamera (voorzien van een simkaartje) het eenvoudigste koppelen aan een Gmail account. Indien u nog geen Gmail account heeft kunt u deze eenvoudig aanmaken op www.google.com/gmail. Wanneer u een Gmail account heeft doorloop dan de volgende stappen: 1. Log in op uw Gmail account 2. Ga naar; My account 3. Klik op; Sign-in & security 4. Klik vervolgens op; Apps with account access 5. Rechtsonder ziet u; Allow less secure apps, deze functie zet u op ‘On’. Wanneer u deze stappen heeft doorlopen is uw email account start klaar en heeft u er ook voor gezorgd dat de afbeeldingen niet geblokkeerd worden. Simkaart Wij adviseren een Prepaid KPN simkaartje omdat deze simkaartjes over het algemeen de beste dekking hebben in Nederland, gebruikt de camera in het buitenland dan kunt u het beste contact opnemen met een lokale telefoonhandel. U dient dus daadwerkelijk een Prepaid kaartje te hebben en geen abonnement! Prepaid heeft vele voordelen; simpel op te waarderen via bijvoorbeeld de KPN prepaid app. Bovendien heeft u geen kosten als u de camera niet gebruikt. U plaatst het simkaartje met DATABUNDEL als eerste in uw telefoon en zet u de pincode uit. Nu de pincode uitstaat is de simkaart klaar voor gebruik en kan deze in de wildcamera geplaatst worden. Instellen wildcamera U plaatst de SD kaart, simkaart en batterijen in de wildcamera. Vervolgens schroeft u de antenne op de camera. U zet de camera nu op ‘’set up’’, u bevindt zich nu in het menu. Vervolgens klikt u met het pijltje > naar rechts tot u op het laatste tabblad komt, hier kunt u vervolgens bij ‘’email’’ handmatig uw email adres invullen en opslaan. Als laatste stap sluit u de camera af en start u de camera opnieuw op door de camera op ‘’on’’ te zetten, de camera is nu klaar voor gebruik. Probleem oplossing Indien uw camera geen beeldmateriaal verstuurd controleer dan altijd de volgende zaken: - Heeft u een leeg SD kaartje gebruikt? Anders dient u deze te formatteren. - Is de simkaart simlock vrij? - Is de simkaart met data tegoed (geen beltegoed)geactiveerd? - Zit er een databundel op de simkaart? Is deze data bundel ook geactiveerd? Ook al zit er een databundel en tegoed op het simkaartje dan is deze bundel niet altijd geactiveerd, bij twijfel kunt u altijd contact opnemen met de provider. U kunt de databundel ook zelf activeren door de simkaart in uw telefoon te plaatsen en een email te versturen, uw simkaart is nu geactiveerd. - Zit er een pincode op de simkaart? Dan dient deze verwijderd te worden, ook als de pincode 0000 is dient deze uitgeschakeld te worden. De pincode kunt u middels een mobiele telefoon uitzetten. - Twijfelt u aan het bereik van het simkaartje? Dan kunt u ook een test dien met het simkaartje van uw eigen Smart phone, u dient dan wel de pincode uit te zetten. Zo kunt u uitsluiten of het probleem in het simkaartje zit. - Wilt u de camera opnieuw installeren na een foutieve poging? Dan dient u de camera eerst te formatteren en defaulten. Deze opties staan in het menu van de camera.
... Meer weergeven