Na anderhalf jaar problemen met het internet, lijkt het erop dat we een stoorzender gevonden hebben. Met deze post hoop ik wat duidelijkheid te kunnen schetsen en misschien mensen te helpen die tegen gelijkaardige problemen aan lopen.
Welke problemen merkte we?
- Uitval van onze sonos speakers.
- Problemen met wifi verbindingen (Wel verbonden/geen internet)
- Uitvallend Wifi netwerk
- Binnen 24 uur na heropstart modem, verlaagde wifi snelheden op sommige toestellen) (< 1Mbps)
- Spontane modem uitval
- Volledig modem crash.
Telenet heeft diverse techniekers gestuurd om de binneninstallatie en buiteninstallatie na te zien en waar nodig te vervangen. We merkte steeds kleine verbeteringen, maar het probleem was nooit helemaal weg. Dus was de lange zoektocht naar stoorzenders begonnen. In samenwerking met Sonos, heel ons Sonos netwerk anders geïnstalleerd. We waren bezig met alle toestellen op ons het netwerk een week of langer los te koppelen, tot ineens bij een volledige modem crash ongeveer 2 maanden geleden, 1 van onze toestellen probeerde te verbinden met het wifinetwerk dat nog nooit was opgedoken tussen de wifinetwerken, zijnde "Huiskamer.v"
Onze google chromecast 3 (FHD) hebben wij 2 jaar geleden geïnstalleerd en "Huiskamer" genoemd. Zou dat iets met elkaar te maken hebben??? De chromecast was loeiheet, dus we hebben deze verwijderd uit ons netwerk. Er was 1 topic bekend over dit probleem, maar volgens google was dit opgelost met de nieuwe Chromecast firmware.
Ondertussen zijn we een dikke 6 weken verder.
We hebben geen storingen meer gehad om ons wifi netwerk. We hebben nog 1 maand de wifi van telenet gebruikt. Nu gebruiken we een 2 tal weken ons eigen wifi netwerk.
We hebben geen uitval of wegval problemen meer gehad. De 2 toestellen (tablets), de vroeger na 24 uur terug vielen naar snelheden van < 1Mbps, zitten nu na 50 dagen zonder reset netjes rond de maximaal beloofde snelheden. We hebben geen modemcrash of uitval meer gehad.
Ik heb speciaal minstens 1 maand gewacht om dit topic te posten om zeker te zijn van mijn vermoeden, maar het lijkt er dus op dat onze Google Chromecast de oorzaak was van onze lijdensweg. Was dit door zijn plaatsing (fysiek of in het netwerk), dat weten we niet. En ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om dat nog te testen, nu alles terug stabiel werkt 🙂
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Telenet storing eindelijk gevonden???
... Meer weergeven