@Telebid
Er zijn veel manieren om je mails te backupen. Alles hangt af van een paar factoren:
1. Wat wil je met je backup achteraf kunnen doen?
2. Hoe frequent wil je backup maken? En hoe automatisch?
3. Wat zijn de mogelijkheden van je NAS?
4. Wat is je technische kennis?
Punt 1. en 2 zijn de belangrijkste. Als het alleen maar moet dienen voor disaster recovery en 1x per maand is genoeg, dan zou ik zeggen, zet een lokale IMAP client op en maakt 1x per maand een export naar een PST file op je NAS.
Als je een continue beschikbare backup wil, die automatisch up-to-date is, dan heb je iets heel anders nodig. Misschien kan je dan bvb een eigen webserver opzetten op je NAS die via IMAP up-to-date gehouden wordt.
Een paar intressante links:
http://www.techadvisor.co.uk/how-to/software/how-back-up-your-email-3421835/
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=78849
https://community.spiceworks.com/topic/1069496-emails-backup-or-archiving-local-backup-to-nas
http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/203535en
Mijn persoonlijke oplossing is de volgende:
Ik sync mijn outlook IMAP file om de 4u met mijn NAS en die wordt op zijn beurt dan weer gebackuped bij CrashPlan.
De outlook IMAP file kan normaal weer gerestored worden voor dezelfde account en configuratie. Op een andere PC moet je die eerst converteren naar een Outlook PST file, voor je er mails uit kan recupereren, maar daar heb ik ondertussen ook een tool voor.
BertXL | Ere-Krak When nothing goes right, go left! Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.