Beantwoorden
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Muziek streamen op een specifiek toestel

Hallo,

ik heb mijn muziek collectie op een nas geplaatst en kan deze afspelen via mijn lokaal netwerk.

Echter wil ik het eenvoudiger maken voor de gezinsleden om muziek af te spelen dmv een specifiek toestel, dat ik kan aansluiten op mijn muziekinstallatie. Het toestel moet dus toelaten om vlot te kunnen selecteren op album, artiest... Bij voorkeur alles op het toestel zelf, dus niet met smartphone oid. Het zou daarenboven aardig zijn, maar geen must, moest het toestel ook beschikken over internet radio en/of DAB. De bediening zou relatief eenvoudig moeten zijn.

Zijn er voorbeelden / ervaringen met dergelijk toestel van de forumleden?

Mvg, Wannes.

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Muziek streamen

2 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2280
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Muziek streamen op een specifiek toestel

Ik heb wel geen NAS maar gebruik "Windows media player" op mijn PC als media (muziek,film,foto) player. Met mijn smart tv (samsung) kan ik dan de muziek afspelen en de TV is verbonden met mijn muziek instalatie.

Met mijn muziek installatie kan ik ook verbinding maken met mijn muziek server (pc met windows media player) en afsplelen. De installatie kan ook internet radio, DAB en FM. De TV dient als scherm om te zien wat men doet.

Wat betreft het selecteren van muziek is in mijn geval afhankelijk welke mogelijkheden "Windows media player" bied, in uw geval zal dit afhankelijk zijn van de mogelijkheden die uw NAS bied.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 282
WOW! Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO!

Muziek streamen op een specifiek toestel

je kan een volumio apparaatje opzetten, zelf te maken is hiervoor bedoeld https://volumio.com/