41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Area51,
Jouw probleem is zeer vreemd aangezien een CI+ module geen updates kan doen als de tv uit staat, een CI+ module kan namenlijk geen televisie opstarten... (voor zover ik weet.) dus dat je TV aan gaat tijdens de nacht zal waarschijnlijk een ander probleem zijn.
------------------
Voor degene die wel het probleem hebben, probeer CEC uit te zetten om te kijken of het probleem aanhoud, als het is gestopt kan je concuderen dat het probleem dus aan deze functie lag door een S/W update, maar dat het om de 2 dagen zou updaten is toch ook wel best vreemd, tenzij zenders aangepast worden. (toestel (digicorder/digibox) vervangen als oplossing?)
Mvg,
Riley.
Ik ga de CEC functionaliteit eens opnieuw 'uit' zetten en terug afdalen naar het multi-remotes tijdperk 😞
(als dit het oplost is het echt wel een tegenvaller...)
Grt,
MVa
Heb een gelijkaardig fenomeen gehad.
Bleek de tablet te zijn die we met de Yelo app in de slaapkamer gebruikten. Ik activeerde een paar keer half slapend via bluetooth de Samsung tv, digicorder en Yamaha surround tegelijkertijd.
De digibox of -corder doet hier en daar een update, maar niet iedere nacht, kan ook zijn dat die een bug maakt. Hier en daar de toestel kompleet uitzetten en dan weer inschakelen kan het probleem eventueel al aplossen.
Kan jeveens proberen om een software update van je tv te doen?
Kijk eerst na welke software versie je op je tv hebt staan.
Kijk op de website van de fabrikant, geef jevtype nr in. Zet de laatste software update op een usb stick. Heb in je tv en vilg de handleiding van je tv toestel
Ik heb de laatste weken de CEC uit gezet.
Het probleem leek opgelost (de eerste dagen) maar daarna heb ik toch enkele malen de TV zien opstaan vroeg in de ochtend.
Daarnaast heb ik ook de functie 'sleep' op 150 min gezet (TV geeft na 150 min niet gebruiken van de afstandsbediening een bericht om op de 'OK' knop te drukken om daarna zichzelf uit te schakelen).
Dit lijkt te werken wanneer ik TV kijk... maar dan net weer niet wanneer de TV 's nachts is aangegaan omwille van welke duistere reden dan ook. (ofwel is die net minder dan 150 min aangegaan 🙂 )
MVa
Indien uw TV niet volledig uitgezet kan worden zal er dan niks anders opzitten van de stekker van uw TV uit het stopcontact halen ofwel de HDMI kabel van de digicorder uit de TV trekken, zo zal je dan zekerheid hebben dat uw TV niet zal aanslaan.
zet hoofdzekering eenas af helpt altijd