Beantwoorden
Tombeschikbaar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe modem aansluiten op coaxaansluiting voor TV

Hallo,

Ik heb toch een nieuwe modem ontvangen en wou deze installeren. 

Momenteel hangt de oude modem nog in de garage bij de NIU. Dit is niet de beste plaats voor de wifi en dus wou ik informeren of ik de modem ook kan hangen in de woonkamer aan een televisie aansluiting. Zie de bijgevoegde foto. 

Merci

Tom20230702_094836.jpg

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: aansluiting modem

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe modem aansluiten op coaxaansluiting voor TV

Dit zou ik geen goed idee vinden. Je zou aan de NIU moeten de kabel die naar TV loopt moeten verplaatsen naar de data  aansluiting waar nu je modem aan hangt. Maar of je dan nog goede TV hebt daar durf ik me niet over uitspreken.

Een betere oplossing is om de je modem/router van Telenet (Home Gateway genoemd) te laten hangen en via een UTP kabel een extra Acces Point te voorzien in uw living of daar in de buurt.

Hoe is je TV box nu aangesloten op het Internet?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe modem aansluiten op coaxaansluiting voor TV

De NIU (netwerkverdeler) scheidt het internet- en tv-signaal. De netwerkverdeler is een noodzakelijk netwerkelement om storingen op het coaxnetwerk in je buurt uit te sluiten. Een modem moet steeds op de CM-poort van de netwerkverdeler aangesloten worden. TV-toestellen moeten op de DS-poorten van de netwerkverdeler aangesloten worden.

Enkele mogelijke oplossingen:

  • Je schakelt het draadloze Wifi-signaal op de Telenet-modem in de garage volledig uit en plaatst een apart Wifi-toegangspunt op de plaats waar je Wifi het vaakst gebruikt.
  • Je wisselt je huidige Telenet Wifi-modem voor een exemplaar zonder Wifi, de CV8560E en plaatst een apart Wifi-toegangspunt op de plaats waar je Wifi het vaakst gebruikt.
  • Je doet voorbereidende werken om je Telenet-basisopstelling (netwerkverdeler en modem) naar de plaats waar je Wifi het vaakst gebruikt te laten verplaatsen door een Telenet-technicus. Dit betekent een nieuwe aftakkabel aanleggen naar het distributiepunt in de straat. Volg nauwgezet de richtlijnen van Telenet: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/installatie/kan-ik-mijn-te...

Andere oplossingen zijn af te raden in het EuroDOCSIS 3.1-tijdperk. De coaxbekabeling moet correct volgens de huidige normen van Telenet aangelegd zijn om storingen en onderbrekingen van je internetverbinding te vermijden.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2791
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe modem aansluiten op coaxaansluiting voor TV

Als je de modem in de woonkamer wil zetten

zal je een aparte  coax kabel moeten trekken van de niu naar de woonkamer voor de modem

Op de niu is dat de 2 aansluiting van links

De niu blijft staan in de garage

0 Likes
Tombeschikbaar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe modem aansluiten op coaxaansluiting voor TV

de digicorder is aangesloten via internetkabel aan powerline en met de TV kabel. 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe modem aansluiten op coaxaansluiting voor TV

Dus is het simpel. Ga in een Telenetcenter vragen voor een extra AP. Sluit die aan op de bestaande UTP kabel en op die AP kan je ook uw digicorder aansluiten. Resultaat betere Wifi en minder gedoe.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Nieuwe modem aansluiten op coaxaansluiting voor TV

Ik had exact hetzelfde probleem...

In mijn bureau had ik ook een coax aansluiting (die ik niet gebruikte) en daar hebben ze de modem op aangesloten (ik kan geen utp trekken tussen de garage en mijn bureau).

Vroeger gebruikte ze 2 modems, één in de garage die verbonden was via de coax aan een modem in mijn bureau... (waar ik dan een router of mesh op aansloot).

Tot er een technieker kwam die op het idee kwam om gewoon die modem in mijn bureau te zetten (er is ook een klassieke telefoonlijn in dit bureau en deze blijft verbonden met de telefoonlijnverdeler in de garage). Hij heeft gewoon de kabel die in het coax stopcontact verbonden met een kabel die naar de modem gaat (dus rechtstreeks, niet via het stopcontact zelf)..., als je wil kan ik foto sturen.

Alles werkt prima zo sinds jaren, ik heb nu de nieuwste modem en 3 pods en haal de maximum download snelheid van mijn abo (300 Mbps)...


 

 

0 Likes