Beantwoorden
musicboy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Camera's maken geen verbinding meer met 4G

Gegroet allen,  

Ik hoop hier een antwoord te vinden op mijn vraag.  Ik ben reeds enkele jaren in het bezit van een wifi thuiscamera die werkt via een app dewelke geïnstalleerd staat op mijn smartphone.  Nu sinds dit jaar kan ik echter geen verbinding meer maken met de camera via het 4G netwerk, via de wifi thuis lukt het wel. 

Ik heb alles al eens terug geinstalleerd en het probleem blijft bestaan. 

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn.

 

Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: 4G netwerk mobiel maakt geen verbinding op thuisnetwerk

 

6 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Camera's maken geen verbinding meer met 4G

ik denk dat dat een beetje te weinig info is om te oordelen wat werkt/niet werkt of kan werken.

Je hebt IP camera's in 2 sort van types. 

1. Je hebt er waarvoor een IPv4 portmap of IPv6 firewall pinhole nodig is, om inbound traffic toe te laten naar het toestel, en dus remote te kunnen bekijken.

2. Maar je hebt ook camera's die outbound naar een server de connectie openhouden, en die je dus ook zonder portmap/pinhole kan bekijken. 

Als je via WiFi komt, zit je (vermoedelijk) op je eigen LAN en kan je LAN-to-LAN communicatie doen, als je op 4G/5G zit kom je van buitenaf.  Merk/type kan misschien al nuttige info geven om op te kunnen zeken welke de approach is, maar enkel als je ook de app vd vendor zelf gebruikt, want je kan een IP camera ook via andere app gebruiken, hangt er beetje vanaf.

musicboy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Camera's maken geen verbinding meer met 4G

Misschien inderdaad nog wat info vergeten te vermelden. Het gaat om deze camera https://www.kamera-express.be/eminent-em6360-hd-ip-cam-outdoor-dome

Deze zit inderdaad via een netwerkkabel verbonden met het thuisnetwerk. Beelden worden opgeslagen op een interne SD kaart en zijn live en te herbekijken via de app. Dit heeft altijd al perfect gewerkt tot begin dit jaar.  Als ik niet verbonden ben met de wifi (thuis) dus online ben via mobiel internet (4G) slaagt de app er niet in om verbinding te maken met de camera.  Als ik thuis verbinding maak met de wifi lukt het zonder problemen.

 

Mvg 

Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

Camera's maken geen verbinding meer met 4G

 

 

Extra toevoeging: lees eerst maar helemaal beneden, vermoed dat dit je antwoord is op je probleem.

Zelf heb ik ook enkele jaren gelden gebruik gemaakt van eminent camera's. Op een gegeven moment deed de software op mijn smartphone het ook niet meer. Heb de software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. probleem opgelost dacht ik, liet ik de software actief staan geen probleem. Echter na het heropstarten van de software terug zelfde probleem. Telkens opnieuw installeren loste het probleem op, maar dat kan de bedoeling niet zijn. Heb dan de camera aangesloten op mijn synology NAS en via de software van die NAS werkt het perfect.

Probeer dus eens wat een herinstallatie van de Eminent software op je smartphone oplevert. Verder.....Is er misschien recent een software update uitgevoerd? Maak je momenteel gebruik van een andere smartphone? Kijk ook hier eens.... https://support.eminent-online.com/hc/nl/sections/360003821632-EM6360-CamLine-Pro-Dome-Outdoor-IP-ca...

 

Volgende vond ik er ook en zou misschien wel de reden kunnen zijn dat je camera's via 4G niet meer te bereiken zijn en enkel via wifi.

Patrick6611_0-1705220667948.png

 

Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

Camera's maken geen verbinding meer met 4G

Omdat de afbeelding nog niet online staat wegens wachten op goedkeuring de tekst:

 

In deze tijd volgen technologische ontwikkelingen en de eisen die aan technologie worden gesteld elkaar in razend tempo op. Dit geldt onder andere ook voor de platformen waarop een aantal van onze IP camera’s draaien. De platformen Easy Pro View en CamLine Pro voldoen niet meer aan de eisen en zijn niet meer te upgraden. Wij hebben helaas het noodzakelijke besluit moeten nemen om de ondersteuning van de Easy Pro View en CamLine Pro IP camera-platformen te beëindigen.

Per 1-1-2022 zal de werking van de Easy Pro View en CamLine Pro IP-camera’s gaan veranderen. Vanaf deze datum zullen de servers die zorgen voor het extern benaderen van de IP camera’s worden uitgeschakeld. Dit heeft gevolgen voor de werking van de IP-camera. Wanneer de servers worden uitgeschakeld zal er geen externe toegang meer mogelijk zijn. Pushberichten worden niet meer verstuurd.

Servers worden gefaseerd uitgeschakeld. Wanneer u meerdere camera’s heeft, kan het zijn dat de ene camera eerder niet meer extern te benaderen is dan de andere camera. Externe toegang is wel nog mogelijk met een NAS van Synology of QNAP (raadpleeg hiervoor de website van de NAS-fabrikant). Intern, op uw eigen thuisnetwerk blijven de camera’s werken zoals u gewend bent. 

Houd er rekening mee dat de Easy Pro View en CamLine Pro iOS en Android apps niet meer ondersteund worden en er zullen geen updates meer voor de apps en camera’s komen.

Betreffende camera’s:

EasyProview: EM6250, EM6250HD, EM6260, EM6270, EM6275

CamlinePro: EM6225, EM6230, EM6325, EM6330, EM6331, EM6350, EM6355, EM6360

Camera's maken geen verbinding meer met 4G

Aangezien de fabrikant de servers heeft uitgeschakeld zal je zelf (de webinterface van) je IP-camera via internet toegankelijk moeten maken.

De eerste stap is het lokale IP-adres van je IP-camera opzoeken bij "Verbonden gebruikers (toestellen)" via Mijn Telenet.

Via dat IP-adres kan je in een webbrowser op je IP-camera inloggen op de standaard https-poort 443. Je typt dan https://192.168.0.xx in de adresbalk van je webbrowser waarbij je de x-jes vervangt door de juiste cijfers.

Als je wil dat deze webinterface ook via internet toegankelijk is, moet je "port forwarding" op "Mijn Telenet instellen:

  • Lokaal IP-adres van je IP-camera
  • Externe poort: 443 - 443
  • Interne poort: 443
  • Protocol: TCP

Daarna zoek je het publiek IP-adres van je internetverbinding op (https://www.google.be/search?q=what+is+my+ip)

Als je alles correct hebt ingesteld, is de webinterface van je IP-camera nu bereikbaar via https://publiekipadres in je webbrowser.

OPGELET: zorg dat de webinterface met een sterk wachtwoord beveiligd is om te voorkomen dat je camerabeelden door iemand anders kunnen bekeken worden.

musicboy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Camera's maken geen verbinding meer met 4G

Probleem lag inderdaad bij de fabrikant die de servers had uitgeschakeld. Probleem dus hierbij opgelost, bedankt voor de reacties