Beantwoorden
XD1971
Freshman Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Instellen timer voor Telenet-toestellen.

Hallo,

Ik zou graag onze wifi thuis (die komt van onze Telenet modem en een Telenet Accesspoint) uit kunnen zetten tussen bvb 23u en 6u.  Dit om de straling in huis een beetje te beperken ‘s nachts.

Ik had begrepen dat dit niet in te stellen is via Mijn Telenet. Hebben jullie tips hoe ik dit zou kunnen aanpakken? Ik veronderstel dat een stekker met timer voor de Telenet modem niet zo’n goed idee is omdat dan ook het internet met kabel niet meer werkt ? En misschien ook geen goed idee om de modem iedere dag aan en uit te zetten ?

Alle tips zijn welkom !

 

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Instellen timer wifi - modem en access point Telenet

4 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2820
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Instellen timer voor Telenet-toestellen.

Stekker met timer dat is alles wat je kan doen

We hebben de beelden van factcheckers ook gezien  bij die pods zal nog niet makkelijk gaan

Daardoor kan je niet gemakkelijk aan de knopjes van de timer kan  moest je willen aanpassen of een dag wel aanzetten

Bij de rest gaat het makkelijk  zeker de modem kan het geen kwaad

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 284
WOW! Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO!

Instellen timer voor Telenet-toestellen.

een manier vinden om te wisselen naar een modem zonder ingebouwde wifi

https://www2.telenet.be/business/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over-je...

, deze is minimaal zuiniger ,

en je aparte telenet wifi-accesspoint

( zal je moeten zoeken op 2dehands.be ebay of dergelijke als je er nog geen hebt want nu is het telenet pods met maandelijkse huur - er waren er zwarte en witte de witte zijn de snelste)

aan en uitzetten met een schakelklokje,

dan blijft alle vast internet en de telefoon ok als de wifi uitstaat.

 

Of gelijkaardige optie,

eigen mesh netwerk of eigen wifi router nemen, (achter deze modem!),

  en dat uitschakelen ( via de instellingenpagina kan er een instelbare timer zijn; of met schakelklokje) als het niet in gebruik is. dan moet je wel  deze toevoegen in mijn.telenet.be en zelf beheren

als dit zelf niet lukt ken je best iemand die je kan informeren via via , want de klantendienst kan je dan , omdat het geen eigen telenet wifi is, en je het zo wil doen, niet helpen als er met dit eigen gedeelte connectiviteitsproblemen zouden zijn

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5253
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Instellen timer voor Telenet-toestellen.

Denk je dat de wifi 6u. uitschakelen veel verschil zal uitmaken? Er zit nog heel wat andere straling in de lucht (om nog maar te zwijgen over vervuiling).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2820
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Instellen timer voor Telenet-toestellen.

Je hebt de beelden niet gezien van factcheckers de gsm viel nog mee