41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Ik heb een desktop met Windows 10 Home.
Sinds 2 weken heeft Windows update service herhaaldelijk een update voor mijn HPprinter gedownload.
De update is
Hewlett-Packard - USB - 2/10/2017 12:00:00 AM - 44.1.2402.1741
Ik heb via een Quick Assist gechat met Microsoft.
Microsoft heeft mijn PC nagekeken en beweerde dat het probleem veroorzaakt werd door mijn HPprinter en dat ik contact moest opnemen met HP.
Ik heb contact opgenomen met HP en HP beweerde dat het probleem zou opgelost worden door het updaten van de software voor mijn HPprinter.
Op 21/12/2021 heb ik de software voor mijn printer geupdated maar Windows blijft herhaaldelijk de bovenvermelde update uitvoeren.
Mijn HP-printer heeft altijd perfect gefunctioneerd en functioneert momenteel perfect.
Wat is de oorzaak van dit probleem en hoe kan het opgelost worden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je volgende al geprobeerd?:
-De printer afkoppelen van je PC.
-Alle HP-software verwijderen.
-De PC heropstarten zonder printer. (heropstarten is belangrijk om zeker te zijn dat alles verwijderd wordt)
-Windows updates laten doen en kijken of die zelfde update nog gedowload wordt.
-De PC voor de zekerheid nog eens heropstarten zonder printer.
-De printer herinstalleren (met de laatste nieuwe software) en pas aankoppelen wanneer hier om gevraagd wordt tijdens de installatie.
Mijn printer functioneert normaal voor en na de herhaalde updates van Windows.
De software voor mijn printer is geupdated op advies van HP.
Volgens Microsoft is het probleem gelegen bij mijn HP-printer en is er niets fout bij Microsoft ivm de Windows-update-functie.
Ik heb proberen chatten met Microsoft maar dat is pas mogelijk vanaf 27/12/2021.
Ik durf mijn HP-printer niet loskoppelen momenteel want ik moet volgende week veel printen.
Dag @khaemwaset,
In jou geval zou ik maken dat Windows mijn toestellen drivers niet update, dit kan je als volgt doen:
Je kan dit op 2 manier:
1) Local Group Policy Editor, ik weet niet of dit mogelijk is op een "Home" edition:
Local Group Policy Editor
[Windows Toetst + R] > typt "gpedit.msc"
Computer Configuration > Administrative Templates > System > Internet Communication Management > Internet Communication settings
Open "Turn off Windows Update devices driver searching" > "Enabled" > "Ok"
2) Computer Properties
Windows Explorer [Windows Toetst + E]
Recht klikken op "My Computer" > "Properties" > "Advanced system settings" > "Hardware" tab > "Device Installation Settings" > "No, let me choose what to do" > "Never install driver software Windows Update"
"Save Changes"
Grtz,
1.Op Windows10 Home-versie is Local Group Policy Editorniet aanwezig.
2.In Services staat Device installation services en er staat dat het handmatig gestart wordt via trigger.
3.Wanneer ik op de Windows-toets +E druk kom ik op mijn computer;wanneer ik rechts druk kom ik
bij de services terecht en daar staat het bovenstaande.
Kan ik het oplossen met 2?
Met dank
Dag @khaemwaset,
Raar, ik begrijp niet waarom je niet aan de "System Properties" komt, zie hieronder:
Let op! 't zou kunnen dat bij jou niet precies hetzelfde is, hangt van de Windows versie af.
Grtz,
Het probleem met het herhaald aanbieden van software voor mijn HP-printer is opgelost😁
Ik heb het probleem gepost op het Nationaal computerforum van Nederland en daar kreeg ik dezelfde dag nog een oplossing.
Ik moest een Zip-file downloaden en openen en toen was het probleem opgelost.
De Zip-file bevatte een opdracht aan Windows met het verzoek om de H-P-update niet meer te downloaden.
Na herstarten van mijn desktop was het probleem opgelost.
En dan te bedenken dat ik 8 uren contact heb gehad met het technisch ondersteuningsteam van Microsoft (via chat en Quick assist) en de "professionelen" het probleem niet konden oplossen😠
Ik dank iedereen van de ,die een voorstel hebben gedaan voor het probleem met de verkeerde update van Windows update op te lossen👍