41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Hoi,
ik heb momenteel twee power adaptors van het type "Topcom Powerlan 200 85 Mbps", en die werken OK. Recentelijk heb ik een (tweedehands) adaptor bijgekocht (vanwege slecht WiFi-bereik op 1e verdiep). Exact hetzelfde merk en type als de andere twee. Als ik die derde echter inplug in plaats van de oorspronkelijke adaptor (niet die aan de modem uiteraard), heb ik geen verbinding. Het middelste lichtje "PL-ACT" knippert continue, wat er volgens mij op wijst dat hij de andere adaptor niet vindt.
Iemand die mij kan vertellen hoe ik dit oplos?
Staan de twee oorspronkelijke - door telenet geinstalleerd - op een privaat netwerk misschien? Hoe krijg ik die te zien?
Alvast bedankt,
Kurt
Opgelost! Ga naar oplossing.
je zal ze opnieuw moeten pairen Spijtig genoeg kunnen deze niet gepaard worden met een knop, je hebt software nodig daarvoor.
Maar als het enkel om je wifi uitvreters breiden us ben je veel beter af met nieuwe Powerline adapters aan te schaffen.
deze dieje nu hebt zijn compleet verouderd en de doorvoersnelheid is maar maximum 35 Mbps in ideale omstandigheden. ze kunnen zelfs geen opnameslecht delen aan van digicorder Naar digicorder digibox.
Zoals gezegd, jammer genoeg niet meer bruikbaar. Zelfs als je nog de software vind om ze te koppelen draait die software niet onder win 7, win8 of win10 enkel onder XP.
Best 2 nieuwe aankopen of, indien mogelijk en zelfs beter, een UTP leggen.
Bedankt voor je antwoord Tom. Enig idee waar ik die software zou kunnen vinden? Kan ik voor het pairen eventueel terecht in een Telenet-winkel denk je?
zou s moeten zien. kan zijn Dat ik die ergens liggen heb.
J e kan toch deze laten pairen in een telenetservicecenter?
Hoi 🙂
Probeer dit eens?
Ben servicecenter geweest, wilden mij eerst nieuwe verkopen, maar na enig aandringen hebben toch een poging ondernomen.
Nu ik had er 5 mee 3 die werkten, en 2 nieuwe.
Eenmaal thuis bleek er toch eentje nog niet te werken.
Heb het nu zelf gedaan, was in feite heel simpel , maar je meot wel over een oude versie van Windows beschikken S98/ME/2000 of XP.
Dit is inderdaad het geschikte programma ervoor, maar zoals ik reeds aanhaalde, je moet wel degelijk over een oude versie van windows beschikken.
Bedankt voor de tip.
Hoi, ik heb minstens twee werkende powerlans, maar dit programma kan geen van beide detecteren. Er verschijnt geen enkele adaptor op het scherm.
Tips?
Groeten, Kurt
SE98- ME-2000 of XP moet je hebben anders lukt het niet.
Zelfde probleem gehad.
ik heb Windows 7 pro...