Arthur2
Experienced Meesterweter
Arthur2
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
17-10-2022
15:15
|
Lid sinds: 05-01-2015
Datum laatste bezoek: 17-10-2022 15:15
Ranking
Experienced Meesterweter
20-05-2022
09:26
Mmh kan wel zijn dat ik geluk had met die specifieke verbinding, omdat het geen gewoon thuisnetwerk was. Ik wou het nu nog eens proberen, maar hier werkt het werkt zelfs niet op mijn gsm. Hopelijk kan een van de moderatoren je verder helpen! Het zou best ook wel geupdated worden, de oudere crypto settings zijn echt niet meer zo veilig.
... Meer weergeven
19-05-2022
17:40
1
Hey @devilkin Ik gebruik zelf Fedora 35. Zo van die publieke hotspots doen wel vaker moeilijk, maar als je de ca bundle juist kiest zou het moeten werken! Dit zijn de instellingen die ik gebruik (ik kies PEAP uit gewoonte, maar TTLS werkt ook op deze manier): Authentication: PEAP Anonymous identity: leeg laten Domain: leeg laten CA certificate: /etc/ssl/cert.pem PEAP version: Automatic Inner authentication: MSCHAPv2 Username: telenet-username Password: je-wachtwoord /etc/ssl/cert.pem zou een symlink moeten zijn naar /etc/pki/ca-trust/extracted/pem/tls-ca-bundle.pem anders kan je gewoon dat laatste gebruiken. Succes ermee! Edit: @Arnie het is trouwens veel veiliger om een CA certificate op te geven. Voor ubuntu zou het /usr/share/ca-certificates/mozilla/USERTrust_RSA_Certification_Authority.crt moeten zijn.
... Meer weergeven
21-01-2020
10:00
2
@Ex-NetweterJe kan dit eens proberen. Het lijkt me eerder aan instabiliteit van het netwerk te liggen. Ben je thuis via kabel of wifi aangesloten? Doe ook terwijl je bezig bent een mtr (zou in de repo van je distro moeten zitten) naar je vps, dan kan je zien of er toevallig veel packet loss is of hoge latency.
... Meer weergeven
27-08-2019
10:20
2
@Ex-Netweter Kan je eens doorsturen wat de permissies zijn? Mappen zouden op 02755 moeten staan en bestanden op 0644 02755 0: geen idee wat die daar doet 2: setgid (zorgt ervoor dat als je bestanden aanmaakt in een map, die automatisch de groep hebben van de parent map en commando's die uitgevoerd worden op die map runnen als de groep van die map.) 7: Eigenaar lees, schrijf, uitvoeren 5: groep lees, uitvoeren 5: iedereen: lees, uitvoeren 0644 0: niks 6: Eigenaar: lees, schrijf 4: groep: lees 4: iedereen: lees Mogelijk staan de permissies van een map fout en veroorzaakt het daarom foutmeldingen, maar dan zou je het zelf nog steeds niet kunnen oplossen. Ik vermoed dat het een fout langs de kant van Telenet is en dus moeten zij het oplossen. De hosting van Telenet is perfect voor kleine statische websites. Als je iets groter wilt of een dynamische website dan moet je veranderen. Edit: Ik las je vraag nog eens over: ERROR, de foutmelding gaf access rights error aan op "/". Dat, samen met dat je niets kan aanpassen is een zeer sterk vermoeden dat de permissions van je webroot op de een of andere manier fout zijn. Waarschijnlijk een fout in Mijn Telenet heeft dat veroorzaakt. Dat ga je zeker niet kunnen oplossen. Ik heb zelf ook geprobeerd om even permissies aan te passen op mijn eigen website bij Telenet en dat lijkt niet te gaan. Probeer contact op te nemen met de klantendienst en leg het op deze manier uit en dan sturen ze je hopelijk naar de achterliggende dienst. - Zeg dat je de website hebt geüpload en dat er (waarschijnlijk) iets mis is met de toegangsrechten van je webroot waardoor er geen toegang tot de website is en je niets meer kan aanpassen. - Zeg ook maar dat men op de Netweters heeft gezegd dat de fout bij Telenet ligt en dat de technische dienst het moet oplossen. (Ik denk dat ze ons ondertussen wel kennen en mogelijk helpt het. 🙂 ) Zoals @sb zei is het misschien nuttig om via facebook/twitter contact op te nemen. Dat geeft de medewerkers ook wat vrijheid om snel iets te vragen, via telefoon lijkt me dat vervelender.
... Meer weergeven
25-08-2019
12:40
1
@Kris1977 (Zender en ontvanger is niet echt de correcte verwoording maar ik zal het toch even gebruiken voor de duidelijkheid. 🙂 ) Om even te verduidelijken: - UTP kabel gaat van de modem -> access point - De zender zit in het stopcontact bij de access point en er gaat een UTP kabel van de access point naar de zender. - De ontvanger zit in je tuin in een stopcontact? Probeer eerst om de ontvanger in een stopcontact dichtbij de zender te steken. Branden alle lampjes correct? Dit kan even duren! (Zie de handleiding, maar normaal zouden ze groen moeten branden) Controleer ook even of je verbinding hebt door een UTP kabel met een laptop te verbinden (indien mogelijk). Vergeet niet je wifi af te zetten. Als alles correct werkt, steek de ontvanger dan op de plek waar je hem graag zou hebben. Als dit niet wilt werken, gaat het waarschijnlijk niet mogelijk zijn door de bekabeling. Mogelijk staan de stopcontacten in de tuin op een andere fase? Het kan ook even duren voordat de powerlines geconfigureerd zijn, zeker het wifi-netwerk. Dus als alle lampjes correct branden wacht dan nog een uur ofzo zodat alles zeker automatisch correct is ingesteld. Lees ook zeker even de faq als iets onduidelijk is.
... Meer weergeven
25-08-2019
02:38
@sb Mogelijk zit er op 1.1.1.1 iets meer latency dan de Telenet DNS servers maar ze zijn uit ervaring betrouwbaarder (in de zin van reliable), met andere woorden de kans dat DNS lookups falen is kleiner. Het is mogelijk dat het daardoor niet werkte. Het is ook gemakkelijker om meerdere dingen in 1 keer te proberen in dit geval. 🙂 Maar over het algemeen gewoon laten staan ja.
... Meer weergeven
24-08-2019
12:53
*bericht verwijderd* Door de titel vermoedde ik dat het over een modem-only ging maar de HGW heet blijkbaar ook zo... Ik denk dat je best contact opneemt met de klantendienst. Zo een probleem kan alleen veroorzaakt worden door fouten in de firmware of in jouw specifieke toestel. Misschien kunnen ze de firmware updaten of je HGW omruilen.
... Meer weergeven
24-08-2019
12:32
2
@Zeust ik heb geen piek en daluren doordat ik een limiet van 3 TB heb, daarmee dat ik dat niet wist. Het echt specifiek 750 GB tijdens piekuren. Daluren worden daarvoor niet meegeteld. Je mag dus zoveel verbruiken als je wilt tijdens daluren. Sorry voor de verwarring, in ieder geval is je vraag opgelost! 🙂
... Meer weergeven
24-08-2019
12:22
@Zeust klopt, ik had je vraag verkeerd begrepen. (Ik heb fluo dus mogelijk is dit niet correct) Voor zover ik weet, kan je niet zien wat je tijdens piek- en daluren hebt verbruikt, alleen het totaal. Het totaal is dus piek+dal. Als alles correct verloopt word je niet als grootverbruiker gezien. 🙂
... Meer weergeven
24-08-2019
12:10
@Zeust Netflix wordt wel degelijk meegerekend. Ik weet niet goed waar je dat gelezen hebt. Als je een abonnement hebt met onbeperkt surfen en je verbruikt tijdens piekuren meer dan 750 GB, dan ben je een grootverbruiker. Je internetsnelheid zal dan beperkt worden. Hier kan je meer info vinden. 🙂
... Meer weergeven
24-08-2019
11:49
1
@Theo2Je eigen onderwerpen vinden weet ik niet direct, maar al je berichten kan je gemakkelijk terugvinden via je profiel. Daar staat "Nieuwste bijdragen door Theo2" waaronder al je berichten staan van nieuw naar oud.
... Meer weergeven
24-08-2019
11:43
1
Hoi @Goess86 🙂 Ik kan je jammer genoeg geen screenshots tonen want ik heb een modem-only. Probeer eerst even een vast IP in te stellen op je PS4. Ik heb het hier uitgelegd. Negeer het gedeelte van de poorten maar, stel alleen het ip-adres in. Voor dns kan je best 1.1.1.1 en 1.0.0.1 gebruiken. Als dat klaar is, stel dan via Mijn Telenet de PS4 in als DMZ. Laat even weten of dat werkt. 🙂 Dit is niet zo veilig, dus we doen dit best even enkel om te testen. Is je PS4 trouwens via wifi of kabel aangesloten? Heb je daarnaast nog een andere router waar je PS4 achter staat?
... Meer weergeven
24-08-2019
11:25
1
@Ex-NetweterSorry voor de late reactie, het is hier nogal druk 😉 Vanuit Google naar webmail moet lukken. Laat je me weten of het nog nodig is? Dan kijk ik er naar wanneer ik kan.
... Meer weergeven
13-04-2019
12:05
@Ex-Netweter Ik ben er al even mee bezig geweest maar om de een of andere reden krijg ik geen contacten via carddav uit webmail. Ik kan ze wel via csv ophalen maar dan moet ik nog eens zien hoe ik dat naar carddav kan omzetten voor Google.
... Meer weergeven
07-04-2019
13:07
@Gawain Best eens proberen te mailen omdat ze je mail misschien doorsturen naar een technieker. De klantendienst zelf heeft meestal te weinig kennis van dit soort problemen.
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 13-04-2016 17:10 | |
1 | 19-05-2022 17:40 | |
1 | 03-06-2018 16:24 | |
1 | 10-09-2015 23:19 | |
1 | 12-04-2016 10:25 | |
1 | 12-04-2016 10:33 | |
1 | 31-05-2017 13:53 | |
1 | 15-11-2015 02:03 | |
2 | 21-01-2020 10:00 | |
1 | 19-10-2015 17:30 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
6137 | 24-08-2019 12:32 | |
10006 | 06-08-2018 17:51 | |
8433 | 22-07-2018 22:01 | |
19596 | 27-05-2018 15:12 | |
20736 | 16-05-2018 11:03 |