Beantwoorden
AnnonNymus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Yelo Play Streaming-problemen

Hallo,

 

Mijn yeloPlay.be (Chrome-Browser) geeft tijdens Legion Szn.1-Afl.7 : streamingfout.

Alweer.....

 

Heeft iemand het server MAC.adres want ik ben het kots-beu dat telkens ik bel na 35 min. hoor:

" U moet uw PC manueel updaten en daarna terugbellen," & dan Tel.2 :" uw PC is mogenlijks veroudert."

WTF is NU PAS 2 Jaar oud want : aankoop op 10.2017 en heb gebeld op 02.2018.

& 04.2018 & 08.2018 & 09.2018.

Tel 3 :"uw PC is te traag"

M.A.W 8 procesoren 2.6Ghz + 16Gig RAM + 1 Terra ROM + 1000gb/s ethernet is te traag.

 

Nochtans luid de reclame "MET YELO PLAY KIJKT U OP ELK SCHERM WAAR JE OOK BENT".

Dus niet.

 

En ook waarom enkel Afl 7 en niet 8 die gaat gewoon?..?

Duidelijk een serverfout 5 min. en opgelost.

Ik wacht al 3 jaar eer ze dit "in de nabije toekomst zullen nakijken".

Mischien moet ik Telenet ook "in de nabije toekomst" betalen.

Want bij Bv. NL,ES,DE,FR en zelfs Marokko duurt zo'n situatie 5 dagen MAXIMUUM.

Toch volgens Nederlanders, Duitsen, Spaansen en Franstalige Marokanen die ik persoonlijk ken.

 

Ik heb elke browser,software,hardware,zelfs firewall & virus-probleem aan mijn kant kunnen uitsluiten. Wat nog rest is de Telenet-Severs.Of Main server of Subnet Server of (als ze die heben) S.NAT server. Die laatste is wel een grote kanshebber om problemen te veroorzaken. Zeker met fibernet 200/400 of sneller. Dan moet men al gauw een paar terrabyte aan rekenkracht hebben alsook enorm veel koeling. Met stikstof (NoS) alleen red je het niet. EN daar hebben ze ook geen Oficiele vergunning voor .

 

De App op mijn Smartphone werkt ook niet.

Octa-core net als mijn PC.

& Mijn toestel staat tot 3 maal geregistreerd (hetzelfde toestel).

Gingen ze voor kijken

09.2018.................................................................................................................................................................................................................06.2019................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

PLZ ik ben ten einde raad.

0 Likes
19 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yelo Play Streaming-problemen


@AnnonNymus  schreef:

@Suzy 

Play online : nog steeds problemen inzake je opnames op afstand bekijken,pauzeren,of doorspoelen.opnemen op afstand lukt als je ze nergens ook niet op de digicoder wil bekijken.

Dan krijgt men de tekst "OEPS het lijkt of er wat mis is gegaan gelieve contact op te nemen met telenet".

De opname's stonden nochtans in de digicoder bij gepland,niet bij conflict.

Dus die werd opgenomen op de server maar kan nu niet van de server naar ons verzonden worden. 


Laten we even focussen op het laatste stuk van je post, omdat je hierin benoemt welk probleem je  ervaart. Sowieso is wat je merkt niet het normale gedrag, want ook opnames die je vanop afstand inplant kan je op zowel je digicorder als de Yelo app/website bekijken.

 

Let er wel op dat je opnames van een digicorder enkel via je eigen thuisnetwerk kan bekijken, niet buitenshuis. Ook moet je digicorder interactief zijn (kan je controleren door te kijken of je tv-gids meer dan 2 dagen vooruit gaat). 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
AnnonNymus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Yelo Play Streaming-problemen

@Suzy 

 

Dat is een belachelijke instelling.Wie is er zo zot geweest bij Telenet om in te programeren dat de digibox moet uitgeschakeld worden? om te werken ?

 

Was standby niet beter geweest?

 

Nu moeten dus alle telenet gebruikers hun Decoder gedurende de opname op standby zetten, en als je ze wil bekijken hem uit het stopcontact halen EN daarna meteen terug insteken.

Terwijl dat volgens de handleiding NIET mag.

 

PS: persoonlijk vind ik het wel vreemd dat dit enkel bij PLAY is en niet bij PLAY MORE.

Want nu heb ik play more en werkt het (voorlopig ) bijna allemaal. bv. de data/s werkt totaal niet.

0 Likes
AnnonNymus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Yelo Play Streaming-problemen

@StefaanH 

 

Gewoon een vraagje.

Wat is er moeilijk aan te volgen?

Mischien kan ik wat verduidelijken.

0 Likes
AnnonNymus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Yelo Play Streaming-problemen

@Suzy 

 

Ik zie net in een ander topic (over upt-aansluitingen) dat de Telenet-wandinstallatie niet geschikt is voor Internet via Coax.

 

Internet via coax ipv utp geeft ook andere codering /verbindingen.

Die uit elkaar moeten gelezen worden bij inkomst.

Met als gevolg dat als er een meting wordt uitgevoerd alle data (mb/s) als optimaal wordt gemeten (alles aankomt), terwijl het na verwerking in de wand-installatie daalt tot in mijn geval 54mb/s Max. en daarna wegvalt.

 

Dan kan ik evengoed ipv utp Cat 5e.(200mb/s) of Cat 4.(400mb/s) of Cat 6.(600+600mb/s), GEEN ethernet en alles via 5ghz-wifi op een 3G-stick.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yelo Play Streaming-problemen


@AnnonNymus  schreef:

@Suzy 

 

Dat is een belachelijke instelling.Wie is er zo zot geweest bij Telenet om in te programeren dat de digibox moet uitgeschakeld worden? om te werken ?

 

Was standby niet beter geweest?

 

Nu moeten dus alle telenet gebruikers hun Decoder gedurende de opname op standby zetten, en als je ze wil bekijken hem uit het stopcontact halen EN daarna meteen terug insteken.

Terwijl dat volgens de handleiding NIET mag.

 

PS: persoonlijk vind ik het wel vreemd dat dit enkel bij PLAY is en niet bij PLAY MORE.

Want nu heb ik play more en werkt het (voorlopig ) bijna allemaal. bv. de data/s werkt totaal niet.


Waar haal je al deze beweringen? Ik vind die nergens terug in deze draad.

Om te programmeren moet de Digicorder/Digibox aangesloten zijn en niet in de energie zuinige standby stand staan. Dus de Digicorder/Digibox moet ofwel volledig aanstaan of in de gewone standby staan. In de energie zuinige standby stand luisteren deze toestellen niet meer naar een signaal dat binnenkomt via de utp. 

 

Uit heel je verhaal begrijp ik dat je bepaalde problemen hebt, dat sommige problemen al lang aanslepen en dat je hierdoor gefrusteerd bent. Ik stel voor om probleem per probleem aan te pakken en er geen grote pot van te maken. Tracht jouw probleem duidelijke te verwoorden en als je naar iets verwijst buiten de huidige draad, geef er aub ook een link naar. Anders wordt het te cryptische.

Weet ook dat het de bedoeling van dit forum is, dat gebruikers andere gebruikers helpen. Als je met Telenet wil communiceren, gebruik dan de sociale media.