
Community Manager
Suzy
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
30-04-2025
16:00
|
Lid sinds: 16-03-2015
Datum laatste bezoek: 30-04-2025 16:00
Bio
Film & serie liefhebber | Bingewatcher | Love for animals | Crazy cat lady | Would love to travel the world | iOS user (iPhone 13 Pro/Apple Watch SE/iPad Pro/Macbook Pro)
Ranking
Community Manager
29-04-2025
10:40
3
@Liam004 onnodig blijven herhalen wat je eerder hebt gezegd om een punt te maken is niet nodig en wordt ook niet geaccepteerd op onze community, het staat zelfs gelijk aan 'spammen'. Zodra onze leden hier hinder van ondervinden, wat ondertussen gebleken is aan de verschillende meldingen die we hebben ontvangen en de reacties in dit onderwerp, zijn we genoodzaakt in te grijpen.
We willen je graag nog één keer een waarschuwing geven, stop met het herhalen van dezelfde boodschap. De Netweters is niet jouw persoonlijke klaagmuur, maar een constructieve community waarop klanten samenkomen om onderwerpen bespreekbaar te maken, informatie te delen en vooral elkaar te helpen. Ook meningen mogen hier gedeeld worden, want we doen niet aan censuur, maar je doet dit wel steeds met respect voor elkaar en de regels van De Netweters. Indien je je hier niet aan kan houden, zijn we genoodzaakt jouw account tijdelijk te bannen.
Heb je een klacht over jouw ervaring met Telenet, kan je dit altijd persoonlijk melden aan Telenet zelf. Je vindt meer informatie op deze Telenet-pagina.
... Meer weergeven
28-04-2025
16:49
1
@Master-Magic schreef:
@Suzy denk een belangrijke vraag voor veel sport liefhebbers, wordt dit abonnement ook beschikbaar voor niet telenet klanten dat de sport willen bekijken net zoals ze nu de DAZN abbo kunnen aankopen als sport optie??
@Master-Magic, daar hebben we geen informatie over. Op dit moment heb je minstens één product bij Telenet nodig om van Play Sports te kunnen genieten. Maar als dit ooit zou veranderen, zal je daar zeker wel een communicatie over zien verschijnen. 😉
... Meer weergeven
28-04-2025
16:18
1
@Liam004 jouw standpunt ten opzichte van deze verandering is ondertussen erg duidelijk. Er zijn hier ook al verschillende leden geweest die je dit hebben proberen duidelijk maken. Dezelfde boodschap blijven herhalen heeft weinig toegevoegde meerwaarde. We willen dit onderwerp graag open houden voor eventuele aanvullende vragen of opmerkingen van andere leden over het verdwijnen van Play Sports op de Digicorder/Digibox.
Daarnaast kan je hier het goede nieuws lezen dat er vanaf vandaag effectief een oplossing is voor klanten die bijvoorbeeld geen internet bij Telenet hebben. Hopelijk kan dit voor jou ook een oplossing zijn.
@Hofkens schreef:
@Christophe82 schreef:
En wat met de vorige generatie tv boxen (met coax). Zullen dan ook ingewisseld moeten worden?
Zal er bij tv kijken via IP trouwens dezelfde delay tov coax zijn als bij tv kijken via een app of browser of heeft dat er niets mee te maken?
Aangezien Telenet zelf communiceert "TV Box (IP)" zullen alle versies van de TV Box (v1, v2 en IP) blijven werken volgens dat ik hieruit kan opmaken. Ik denk persoonlijk (en dit is duidelijk een persoonlijke bedenking en bij mijn weten nog nergens bevestigd) dat de kanalen die je nu kan vinden op nummer 200 en verder volledig verdwijnen en zal je Play Sports moeten bekijken via een speciale app die ze op de TV Box gaan uitbrengen (via het tv-menu zoals je nu ook al Netflix, Disney+, HBO Max, DAZN, vtm GO, vrt max, ...) waar je alle kanalen dan bekijken. Maar dat zal dus aan Telenet zijn om tegen die tijd de correcte info te verspreiden. Ben ook wel eens benieuwd of Play Sports 8 (het kanaal dat dit seizoen gratis live veldrijden heeft uitgezonden voor iedereen) ook getroffen wordt door deze aanpassingen. Anders zou het betekenen dat er nog wel veel meer mensen die geen abonnement op Play Sports hebben een gedwongen overstap zullen moeten maken naar de TV Box.
@Hofkens ook hier even op inpikken. Wij kunnen bevestigen dat de Play Sports zenders op de Telenet TV-box en TV-box IP blijven bestaan als zenders. Ze worden dus niet vervangen door een Play Sports-app op de TV-box.
En jouw vraag over Play Sports 8 kunnen we ook beantwoorden. Dit kanaal zal vanaf december inderdaad ook impact ondervinden, Play Sports 8 gaat namelijk op zwart. Maar je kan natuurlijk gratis swappen naar een Telenet TV-box als klant.
@WG94 schreef:
@Christophe82 schreef:
En wat met de vorige generatie tv boxen (met coax). Zullen dan ook ingewisseld moeten worden?
Deze toestellen ondersteunen IPTV kanalen, dus die zouden gewoon moeten blijven werken.
@WG94 @Christophe82 dit kunnen we bevestigen. Klanten met een TV-box v1 of TV-box v2 zullen nog steeds Play Sports kunnen bekijken via hun decoder, deze ondersteunen ook IPTV.
... Meer weergeven
28-04-2025
09:35
3
Play Sports vanaf vandaag beschikbaar voor alle Telenet-klanten en dit via een nieuwe Play Sports-app!
Het sportpakket van Telenet was tot op heden uitsluitend beschikbaar voor tv-abonnees. Dat is nu verleden tijd. Alle Telenet-klanten (behalve Prepaid-klanten) zitten nu bij Play Sports op de eerste rij voor onder meer de ontknoping van de Premier League, de spannende F1-zomer en de terugronde van de play-offs in de Jupiler Pro League.
Eerder dit jaar introduceerde Telenet een nieuwe entertainmentomgeving in MyTelenet. Daarmee kunnen alle Telenet-klanten hun streamingdiensten Streamz, Netflix, Disney+ en de Netflix & Streamz combo's aankopen en beheren. Vanaf vandaag (28 april) maakt ook Play Sports deel uit van dat unieke aanbod en kunnen Telenet-klanten zónder digitale tv-lijn voor het eerst naar Play Sports kijken. Ook betalen Play Sports-klanten vanaf vandaag 24,99 euro/maand voor hun abonnement. Telenet vereenvoudigd en stapt dus af van het prijspunt gebaseerd op het aantal diensten van de klant.
Een gloednieuwe Play Sports-app en website!
Nieuwe Play Sports-klanten met een mobiel- en/of internetabonnement bij Telenet, zonder digitale tv-lijn, kunnen meteen gebruik maken van de nieuwe app en website.
Bestaande Play Sports-klanten kunnen ten laatste vanaf 28 mei kijken via de nieuwe app en website. Waarom niet onmiddellijk? Nu Play Sports beschikbaar wordt voor niet-DTV-klanten, trekken we Play Sports los van de DTV-lijn. Hiervoor moet Telenet bij alle bestaande Play Sports-klanten een technische aanpassing doen in het systeem en dit gebeurt in fases tussen 28 april en 27 mei. Elke Play Sports-klant waar de aanpassing in orde is, krijgt een persoonlijke communicatie. Zo weet iedereen vanaf wanneer ze naast hun huidige mogelijkheden om Play Sports te kijken ook gebruik kunnen maken van de gloednieuwe Play Sports-app en website. In tussentijd kunnen ze uiteraard hun favoriete sportcontent nog steeds bekijken via de Play Sports-kanalen op de decoder of via de Telenet TV-app.
De Play Sports-app, da's het volledige Play Sports-aanbod en meer.
Je hebt toegang tot alle live sport via 7 Play Sports-zenders (+ 6 DAZN-kanalen)
In de Sports corner heb je toegang tot video on demand content zoals highlights, podcasts en magazines.
Je beheert jouw profiel op je gepersonaliseerde omgeving.
Dankzij het wedstrijdschema weet je precies wat je niet mag missen.
De Play Sports-app is beschikbaar via:
Alle iOS- en Android-toestellen
Apple TV / Apple AirPlay
Google TV
Chromecast
De webbrowser van je pc of laptop via https://tv.playsports.be
Wat vind jij van de nieuwe Play Sports-app?
Nu zijn we benieuwd om te horen wat jullie vinden van de nieuwe Play Sports-app en website. Vind je hem makkelijk in gebruik, mooi van design, overzichtelijk, .. of zijn er toch bepaalde aspecten die je graag anders zou zien of functionaliteiten die je mist?
Vertel het ons hieronder zodra je de nieuwe app kan gebruiken. Al jullie feedback is welkom!
Het is uiteraard niet mogelijk om alle wensen in te vullen, maar laat dit je niet tegenhouden. Ben je het bijvoorbeeld eens met iets dat iemand anders al heeft gezegd? Laat ook dat even weten, zo zien we beter welke onderdelen het meest positief onthaald worden en waar er misschien nog een verbetering nodig is.
Veel Play Sports-plezier!
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
Telenet
22-04-2025
09:51
5
Telenet startte 17/04 met de gefaseerde uitrol van de nieuwe software versie R5.17 van de Telenet TV-app. De nieuwe versie is effectief voor iedereen beschikbaar vanaf 24/04.
Technische informatie
Android: Android 6 of hoger vereist
Android TV: Android 10 of hoger vereist
iPhone/iPad: iOS 12.1 of hoger vereist
Apple TV: tvOS 13.0 of hoger vereist
Web: laatste browserversie vereist
Nieuwe features
Content bescherming voor terugkijk-tv en opnames
Verbeterde content beschermingsmaatregelen voor terugkijk-tv en opnames. Gebruikers op bepaalde apparaten kunnen beperkingen in streamingkwaliteit ervaren als hun apparaat niet aan de beveiligingseisen voldoet. Echter, streaming blijft altijd beschikbaar in een lagere kwaliteit. Deze maatregelen gelden alleen voor specifieke content op verzoek van de contentaanbieder.
Opgeloste problemen
Deze problemen werden vastgesteld in eerdere versies en hadden mogelijk gevolgen voor klanten, ze zijn nu verholpen. We geven jullie een overzicht:
Op Android werkte de tv-gids soms niet wanneer een live-tv kanaal via de 'remote control'-functie overgenomen was van de TV-box.
Soms werden er foutief kijklimieten getoond wanneer je keek via Chromecast of Picture-In-Picture.
Ondertitels tijdens live sport events werden verbeterd.
Wanneer de TV-box met de TV-app verbonden was, via de 'remote control'-functie, werden sommige programma-updates niet altijd getoond in de app.
Soms kwam er een foutmelding op de Chromecast net nadat je een film gehuurd had via de app.
Gekende problemen
Er zijn in deze release geen nieuwe problemen bijgekomen.
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via WhatsApp.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
TV-app
17-04-2025
13:23
1
Onze collega's zijn bezig met een onderzoek naar online veiligheid 🔐. Graag horen ze ook de mening van jullie, onze Netweters. Via dit onderwerp willen we eerst eens peilen naar algemene zaken, in een volgende post zullen we wat meer Telenet specifieke vragen stellen.
Wat we graag van jullie willen weten 🔎
Waar denk je aan als we het hebben over online beveiliging?
Hoe belangrijk is online beveiliging voor jou?
Wat zijn typische zaken waarvoor je online beveiliging zou gebruiken?
Wat verwacht je dat online beveiliging oplost?
Ken je software (gratis en betalend) die hierin uitblinkt?
Welke software gebruik jij?
Waar blinkt die dan in uit?
Welke informatie verwacht je terug te krijgen van je online beveiliging?
Het zou fijn zijn als jullie op deze vragen wat antwoorden en meningen kunnen geven. Zo kunnen we beter begrijpen wat voor jullie het allerbelangrijkste is als het gaat over online veiligheid en hoe jullie ernaar kijken.
Bedankt alvast! 🙏
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
antivirus
17-04-2025
10:12
1
@Master-Magic @luc55 Ondertussen hebben we de bevestiging gehad dat je als klant in je TV-abonnement betaalt voor toegang tot het zenderaanbod, niet voor toegang tot de technologie. Eigenlijk dekt de naam 'TV-abonnement' de lading beter dan 'kabelabonnement'. Zonder dit abonnement heb je geen content op je TV-box IP.
@flip1953 zijn uitleg hierboven kwam dus grotendeels op hetzelfde neer. 😉
... Meer weergeven
16-04-2025
16:38
4
@Peter78 @Master-Magic @janne_man @luc55 allemaal erg interessante meningen in deze laatste posts, maar wel erg off-topic (benoemenden jullie zelf ook al). Laten we daarom het gesprek over de welvarendheid in Vlaanderen/België, de inkomstengemiddelden die daarmee gepaard, het vervangen van oude Telenet-modems of de beeldkwaliteit van het compacte signaal even laten voor wat ze zijn en het in deze thread houden over Play Sports en het niet meer beschikbaar zijn op de Digibox en Digicorder. 😉
... Meer weergeven
14-04-2025
11:21
1
@Simmartie zou je anders eens een schets kunnen maken van de verschillende verdiepingen en hoe je modem en je pods hierop geïnstalleerd zijn? Dat zou visueel voor wat duidelijkheid kunnen zorgen, zodat anderen je mogelijks nog beter kunnen helpen. Het is ook handig om te weten of de kamers boven elkaar liggen of schuin t.o.v. elkaar bijvoorbeeld.
Zoals reeds gezegd zou de eerste pod al voor problemen kunnen zorgen, als deze geen sterk genoeg signaal doorkrijgt. Dus zeker de locatie van je modem en de eerste pod zijn cruciaal om te weten en om goed te krijgen. Maar een volledige schets geeft natuurlijk een beter beeld.
Je hebt al meerdere techniekers over de vloer gehad, idealiter had dit al tot een oplossing moeten leiden. Maar het kan zijn dat het signaal effectief niet door het plafond geraakt en dan kan het zijn dat Plume mogelijks niet de beste keuze is voor jouw woning, moca kan dan een oplossing zijn.
... Meer weergeven
14-04-2025
09:05
1
@Coekie66 welke afstandsbediening van Telenet heb je? Is het er één van een Digibox/Digicorder of heb je een TV-box of TV-box IP in huis? Is informatie dat het andere leden makkelijker maakt om jou verder te helpen.
... Meer weergeven
11-04-2025
09:20
4
@Master-Magic de Digibox en Digicorder zijn niet compatibel met de Telenet TV-box of Telenet TV-box IP, omdat deze achterliggend op totaal andere systemen draaien. Ze kunnen dus ook niet samen in het systeem geprovisioneerd worden. Maar het tv-signaal wordt niet afgesloten zodra je een Telenet TV-box IP hebt, je kan het dus perfect combineren met een CI+ module of tv-kijken via het compacte signaal.
We hebben wel eens nagevraagd hoe dit precies zit in het abonnement. Waar de prijs van de kabel-tv exact voor dient wanneer je enkel één of meerdere Telenet TV-box IP hebt.
... Meer weergeven
10-04-2025
16:26
@igvfer heb de titel opnieuw gecorrigeerd, mijn excuses voor de foutieve verwoording in de aanpassing.
... Meer weergeven
31-03-2025
14:54
@Peter78 schreef:
@luc55 schreef:
Hopen dat de streaming goed loopt voor de sport zenders dat bij een top match met 110 000 kijkers het niet uitvalt
door overbelasting zoals in Nederland daar zenden ze nog altijd ook uit via de coax kabel de 2 dus
@luc55 en in 2012 ging de wereld vergaan! 😱😱😱😱
@Peter78 let je erop dat jouw reacties on-topic zijn en niet alleen sarcastisch?
... Meer weergeven
31-03-2025
14:49
@WG94 schreef:
Je hebt dit vorige week toch al gevraagd?
...
@WG94 goede bemerking.
@Betti ik heb jouw nieuwe onderwerp samengevoegd met je initiële waarin je dezelfde vraag reeds had gesteld. Zodra je een onderwerp bent gestart over een bepaald onderwerp, kan je best in hetzelfde onderwerp verder blijven communiceren.
... Meer weergeven
31-03-2025
14:19
@WannaPlay heb je ondertussen nog contact gehad met de klantendienst van Telenet (telefonisch of via WhatsApp)? Is er al progressie in jouw dossier?
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
3 | 29-04-2025 10:40 | |
1 | 28-04-2025 16:18 | |
1 | 28-04-2025 16:49 | |
3 | 28-04-2025 09:35 | |
1 | 17-04-2025 13:23 | |
5 | 22-04-2025 09:51 | |
1 | 17-04-2025 10:12 | |
4 | 16-04-2025 16:38 | |
1 | 14-04-2025 11:21 | |
1 | 14-04-2025 09:05 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
230 | 18-03-2025 13:47 | |
211 | 10-03-2025 12:59 | |
369 | 04-03-2025 12:09 | |
675 | 17-02-2025 09:00 | |
380 | 13-02-2025 15:56 |