24771
netweters
|
152593
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sinds kort heb ik (opnieuw) Fedora geinstalleerd op m'n laptop. Wou ik TelenetWiFree configureren, maar voor een of andere reden geraakte ik niet ingelogged.
Na wat zoekwerk kwam ik uit op https://fedoraproject.org/wiki/Changes/StrongCryptoSettings2.
Als ik de LEGACY crypto activeer, dan geraak ik wel geauthenticeerd.
Is het mogelijk om te achterhalen / te vragen welke oude cipher Telenet nog gebruikt? SHA-1 voor hashes? Iets gelijkaardigs?
Kunnen zij deze authenticatie upgraden? 🙂
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: WiFree op Fedora 33+
Ik heb het zelf niet met Fedroa geprobeerd, maar dit zijn instellingen die in Ubuntu werken.
Overigens gekopieerd uit een ouder topic.
Security: WPA & WPA2 Enterprise
Authentification: Tunneled TLS
Anonymous identity: veld leeg laten
Domain: veld leeg laten
CA certificate: none
No CA certificate is required aanvinken
Inner authentification: MSCHAPv2
user name: xxxx.yyyy@telenet.be (idem dan login naam bij mijn telenet)
password: ****** (idem dan paswoord bij mijn telenet)
IPv4: automatic DHCP
DNS: automatic
Routes: automatic
SSID: TelenetWiFree
Hey @devilkin
Ik gebruik zelf Fedora 35. Zo van die publieke hotspots doen wel vaker moeilijk, maar als je de ca bundle juist kiest zou het moeten werken!
Dit zijn de instellingen die ik gebruik (ik kies PEAP uit gewoonte, maar TTLS werkt ook op deze manier):
/etc/ssl/cert.pem zou een symlink moeten zijn naar /etc/pki/ca-trust/extracted/pem/tls-ca-bundle.pem anders kan je gewoon dat laatste gebruiken.
Succes ermee!
Edit: @Arnie het is trouwens veel veiliger om een CA certificate op te geven. Voor ubuntu zou het /usr/share/ca-certificates/mozilla/USERTrust_RSA_Certification_Authority.crt moeten zijn.
Bedankt voor de antwoorden - echter het probleem is niet opgelost met gewoon de settings goed te zetten. Ik moet effectief
$ sudo update-crypto-policies --set LEGACY
uitvoeren eer ik de VPN actief krijg.
Mmh kan wel zijn dat ik geluk had met die specifieke verbinding, omdat het geen gewoon thuisnetwerk was. Ik wou het nu nog eens proberen, maar hier werkt het werkt zelfs niet op mijn gsm.
Hopelijk kan een van de moderatoren je verder helpen! Het zou best ook wel geupdated worden, de oudere crypto settings zijn echt niet meer zo veilig.