Beantwoorden
Gawain
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Jij bent af! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Momenten van hoge latency (World of Warcraft)

Goeiedag,

 

Ik heb sinds een ongeveer een week problemen met mijn verbinding met World of Warcraft. Er zijn momenten, dat het spel "blijft hangen". Soms komt het na enkele seconden terug en geeft ie een latency aan van 400-1700 ms, andere keren heb ik gewoon een disconnect van de game. Ik heb met de technische dienst van Blizzard gepraat en volgens hun ligt het aan de provider, die op verschillende nodes packet loss hebben.

Met name deze:

 

12.|-- dD5E0FA23.access.telenet.be 0.0% 10 13.3 13.5 13.2 14.2 0.0
13.|-- dD5E0FA6C.access.telenet.be 70.0% 10 14.8 14.8 14.7 15.0 0.0
14.|-- dD5E0C894.access.telenet.be 90.0% 10 16.5 16.5 16.5 16.5 0.0

 

Ik heb via Facebook met Telenet gepraat, die trouwens geen rare dingen op mijn modem zien en die zeggen doodleuk: "Vraag het eens op Netweters?" De omgekeerde wereld.... Blizzard verwijst me naar mijn provider, mijn provider me naar forums.

 

Ik kreeg de vraag of ik het enkel opmerk tijdens het gamen of ik het enkel in de traceroute zag. Op die moment had ik er geen last van maar zag ik wel onregelmatigheden in de TraceRoute. Dus werd me verteld dat ik niet te hard moest focussen op de traceroute. Als ik het nog eens had, terug contact opnemen. Op dat moment, niet de datum en tijdstip erbij.

 

 

In ieder geval, ik heb dit probleem en het gaat niet zomaar weg. Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen, veel dank.

 

Nog wat info:

 

Ik speel bekabeld, rechtstreeks van de modem van Telenet (24*8 DOC 3 WIRELESS(EURODOCSIS 3.0))

Met de allerlaatste software, zei de Telenet-medewerker me. Een andere medewerker heeft een nieuwe software-update uitgevoerd daarna, begrijpen wie begrijpe kan.

Ik heb een Fiber200 abonnement, dus 180 down/18 upload. Speedtest en pingtests geven ook niets abnormaal weer.

 

Ik zal nog even het antwoord van Blizzard erbij halen, als dat enige info kan verschaffen, alvast bedankt om de tijd te nemen om dit te lezen 🙂 Als ik nog meer info moet geven, vraag maar.

 

Gamemaster Khaleyd at your service - I'm with the dedicated tech team here at Blizzard. Thanks for getting in touch and letting us know about having latency issues in WoW for a little while now.

I looked through the diagnostic logs and while they do not show any undue increase in latency they did capture a substantial amount of data packet loss on a connection node close to your residence. Packetloss would indeed explain the symptoms you are seeing as any data packet that is lost would need to be resubmitted - which takes some extra time, thus effectively raising the latency within the game.
The impact would likely not be constant as the loss rates are quite varied, and it would not affect every online service equally. For example downloads/speedtests would be completely unaffected, video streaming likely would just buffer a little more than normal, and games that do not exchange a lot of data with a server on a regular basis or are relatively slow in nature (e.g. turn-based games) might also only show very little (if any) effect. On the other hand any game that constantly exchanges information with a server (like WoW) would likely show a very severe impact, again very much like the symptoms you described.

Our patch would not have been able to alter your connection route or how said node behaves (that is solely controlled by your internet company), so chances are whatever is currently going wrong there just coincidentally started around the same time as 8.1.5 went live.
I would therefore recommend for you to contact your network company and ask them to review your connection route/nodes - the following network nodes (all owned by Telenet BVBA) are showing signs of data packet losses:

dD5E0FA6E.access.telenet.be
dD5E0FA02.access.telenet.be
dD5E0C894.access.telenet.be

All of these nodes reported losses between 10-70% during the tests, which is definitely a lot higher than one would hope for (technically speaking any loss amount higher then 0 is already reason for concern).

 

 

0 Likes
5 reacties
Gawain
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Jij bent af! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Momenten van hoge latency (World of Warcraft)

Blijkbaar is er een probleem met "d54C51801.access.telenet.be"

Daar heb ik altijd verlies op als ik latency ondervind, hopelijk hoor ik gauw iets van de technische dienst van Telenet. Wel jammer dat ik dit zelf heb moeten uitzoeken en ontdekken en dat ze je niet concreet helpen maar telkens op een dwaalspoor proberen te zetten.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Momenten van hoge latency (World of Warcraft)

@Gawain 

 

Best eens proberen te mailen omdat ze je mail misschien doorsturen naar een technieker. De klantendienst zelf heeft meestal te weinig kennis van dit soort problemen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gawain
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Jij bent af! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Momenten van hoge latency (World of Warcraft)

Ja, ik ben momenteel met de technische dienst aan het mailen, maar ze hebben moeite met terug te sturen precies 😋

0 Likes
Leeroy
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Momenten van hoge latency (World of Warcraft)

Is dit probleem ooit opgelost geraakt? Ik heb sinds de installatie van een nieuwe modem ook disconnects op Overwatch (Blizzard). 

0 Likes
Gawain
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Jij bent af! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Momenten van hoge latency (World of Warcraft)

Nee, ze sturen me van het kastje naar de muur en terug. Zo weinig mogelijk doen terwijl jij zoveel mogelijk betaald is het beste voor hun

0 Likes