Sinds vorige vrijdag 27/5 merkte ik op tijdens het gamen op Lost Ark (game gehost op amazonservers) dat mijn latency van een 90-100ms ( constant sinds februari '22) naar een constante 140-160ms is verhoogt. Daarna mijn latency getest op sites zoals https://www.cloudping.cloud/aws en die geven me gelijkaardige resultaten weer, 160ms. Sindsdien heb ik allerlei zaken geprobeerd zoals resetten router, port forwarden, veranderen naar publiek dns, geprobeerd op andere pc, zowel wireless en wired geprobeerd met zelfde resultaat, enz, maar niets heeft mij hierbij geholpen.
Ik heb hierbij vervolgens de live chat van Amazon Games voor aangesproken en zij gaven me dit mee : "Thank you for the troubleshooting that was done, I could recommend you to contact your ISP since they might be able to update the NAT for your connection. Sometimes data could take slow paths to reach the final destination and changing NAT routes can be something worth a try".
Is dit iets dat ik zelf kan doen of moet ik hiervoor Telenet contacteren?
Waar en hoe kan ik dit best aanvragen?
Zijn er nog zaken die ik kan proberen of hebben jullie ervaring met gelijkaardige problemen?