Beantwoorden
IDES
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Complimentendag Handje vol! It's your eighth party! Goed gevonden!

Werkt eID-kaartlezer niet samen met Telenet Safespot+?

Hoe komt het dat mijn eID-kaartlezer niet werkt met CSAM. Ligt het aan Telenet Safespot + ?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: CSAM

0 Likes
5 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 544
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Werkt eID-kaartlezer niet samen met Telenet Safespot+?

@IDES 

Dit is geen antwoord op je vraag maar sinds wij hier Itsme gebruiken is die eID-kaartlezer helemaal overbodig!

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5272
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Werkt eID-kaartlezer niet samen met Telenet Safespot+?

Ligt volgens mij niet aan Safespot+, maar ik sluit me aan bij @Santa : stap gewoon over naar itsme. Dat heb ik ook gedaan toen Firefox en eID plots niet meer werkten. Ik heb het altijd uitgesteld, omdat ik dacht dat ik extra software op de PC moest installateren. Dat bleek niet nodig te zijn, want activeren kan ook via je bank. Zij hebben immers ook je eID gegevens.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mali
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Leesbeest! Netjes!

Werkt eID-kaartlezer niet samen met Telenet Safespot+?

De e-ID kaartlezer werkt niet in Microsoft Edge .... maar bij mij werkt hij perfect in Firefox. En wat Itsme betreft: ga er niet zomaar van uit dat IEDEREEN een smartphone heeft.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Werkt eID-kaartlezer niet samen met Telenet Safespot+?

Neen, meestal ligt het aan een verkeerde instelling in je webbrowser.

In Firefox bijvoorbeeld, als je eID-kaarten van verschillende gezinsleden gebruikt, loopt het soms mis omdat Firefox het authenticatiecertificaat van de eerste aanmelding in de browsercache opslaat en bij een volgende aanmelding dan automatisch dit opnieuw gebruikt.

De oplossing is dan om het authenticatiecertificaat uit de browsercache te verwijderen:

https://www.loginhulp.be/230-Het_standaardcertificaat_verwijderen.html

Daarnaast kan je dan best Firefox zo instellen dat het nooit meer authenticatiebeslissingen in de browsercache opslaat:

https://discourse.mozilla.org/t/how-to-prevent-firefox-to-auto-check-remember-decision-in-certificat...

IDES
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Complimentendag Handje vol! It's your eighth party! Goed gevonden!

Werkt eID-kaartlezer niet samen met Telenet Safespot+?

Bedankt allemaal voor de tips. Tot voor enkele weken werkte aanmelding perfect zelfs met NordVPN en Lenovo Smart Privacy ingeschakeld. Plots werkte aanmelding met kaartlezer niet meer. Ik heb NordVPN en Lenovo Smart Privacy uitgeschakeld bij gebruik van de kaartlezer en ik kan nu probleemloos terug met de kaartlezer werken. Waarschijnlijk heeft CSAM een tijdje geleden de veiligheidsvoorzieningen aangescherpt.