Beantwoorden
cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Opletten bij aanpassingen Telenet abonnement

een goeie maand terug brief ontvangen voor 1 maand gratis play sport, moest je activeren via je box zonder een code, tarief zou aangerekend worden op de volgende factuur en weer afgehouden worden.  dus geactiveerd.  krijg bijna direct een mail dat door het het activeren van een nieuwe dienst de inbegrepen data van mijn abonnement gehalveerd wordt. nergens stond dat vermeld, en lijkt me ook absurd, ik heb in al die jaren bij telenet al dikwijls een dienst bijgenomen of aangepast of verwijdert, en dit nog nooit meegemaakt

maandje later factuur ontvangen, gratis play sport niet afgehouden, dus opnieuw telefoneren, foutje, en krijg nog een paar weken extra gratis play sport.  nu is die gratis periode afgelopen en heb ik een paar dagen voordien telefonisch dit opgezegd. 

nu ontvang ik een mail dat mijn sociaal tarief stopgezet is, iets wat ik al langer dan 10 jaar heb.  nogmaals telefoontje, reden :  door het stopzetten van playsports is er dus weer een dienst aangepast  en daardoor wordt het sociaal tarief ook stopgezet ????

dus iedereen opgelet bij het aanpassen van een dienst, vraag eerst welk addertje onder het gras zit

heb dit nog nooit meegemaakt of van gehoord dat men aan je abonnement veranderingen doorvoert, enkel en alleen om je een dienst aanpast

 

Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: opletten bij aanpassingen aan je abonnemnet

 

8 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Opletten bij aanpassingen Telenet abonnement

Dat zou dus ook kunnen betekenen dat iemand die de oude One / OnUp formule heeft (met de datapot), dan automatsich omgezet wordt naar de nieuwe One formule (met aparte datapots per SIM) 🤔?

cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Opletten bij aanpassingen Telenet abonnement

ja, je krijgt nog 1 keer de datapot, en die wordt verdeeld onder het altijd simkaarten in het gezin

ipv van iedereen dezelfde datapot

had graag de ganse uitleg getoond, de mail van de aangevraagde dienst (playsport) heb ik nog, maar de link

die erin staat naar de uitleg (mijn persoonlijke pagina)  komt nu uit op een pagina van telenet met de melding "deze pagina lijkt niet te bestaan"

 

 


En dan nu…
Je kan vast niet wachten om je nieuwe diensten te gebruiken. Op jouw persoonlijke Telenet-pagina ontdek je wat jouw diensten jou bieden. Je vindt er niet alleen alle details van jouw bestelling, maar ook wat de volgende stappen zijn

 

en dan een link naar mijn persoonlijke pagina die dus niet meer bestaat

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opletten bij aanpassingen Telenet abonnement

Ze zullen al gestart zijn om alles op orde aan zetten van  sociaal tarief

Nu is er misbruik van dat zal vanaf 2024 gedaan

https://www.vlaanderen.be/sociaal-tarief-voor-telefonie-en-internet

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/07/sociaal-telecomtarief/

 

 

cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Opletten bij aanpassingen Telenet abonnement

vanaf maart 2024

 

volgens minister De Sutter

Er is met de operatoren een akkoord om de bestaande sociale contracten te behouden en te laten doorlopen bij dezelfde operator aan dezelfde abonnementsformule. Mensen die nu al een sociaal tarief hebben, hoeven zich dus niet ongerust te maken

 

huidige voorwaarden, en daar val ik onder

Minstens 66% gehandicapt zijn: bij een administratieve of gerechtelijke beslissing erkend zijn als meer dan 66% gehandicapt of arbeidsongeschikt, door de FOD Sociale Zekerheid erkend zijn als meer dan 66% gehandicapt of als persoon met een vermindering van de zelfredzaamheid met minstens 9 punten, ofwel door het ziekenfonds erkend zijn als meer dan 66% invalide.

In dat geval moet ook nog aan drie andere voorwaarden worden voldaan:

  1. ouder zijn dan 18 EN
  2. alleen wonen
    of samenwonen
    -    met maximaal twee personen
    -    hetzij met bloed- of  aanverwanten van de 1e of de 2e graad (ouders, kinderen, grootouders, kleinkinderen, broers, zussen, stiefouders, stiefkinderen) EN
  3. over een globaal belastbaar inkomen voor het gehele gezin beschikken dat niet hoger is dan het plafond dat door het RIZIV is vastgelegd om in aanmerking te komen voor de verhoogde financiële tussenkomst in de gezondheidszorg.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opletten bij aanpassingen Telenet abonnement

Ze hebben op tv iets anders gezegd

Automatisch worden de abonnementen naar een andere vorm gebracht

Als je het oude wil behouden zal er niets meer af gaan want dan heb je de korting niet nodig

Nu werd er op sociale media en hier af en toe gestoeft en dat stoorden veel mensen

daarmee dat er iets gedaan werd mensen klagen meer meer  over dit en was ook niet meer correct anno 2024

Er zijn mensen die het echt nodig hebben

Maar geen top pakket en voetbal en   een helle boel simkaarten die werden verdeelt 

Zou kosten besparend zijn en de juiste groep zou het echt krijgen

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opletten bij aanpassingen Telenet abonnement

Wat ze op tv gezegd hebben, kan ik niet weten. Elke zender verpakt zijn nieuws anders. Wat gezegd wordt is één zaak en wat elke individue luisteraar (ja want gezegd op tv) begrepen heeft is een andere zaak.

Hier kan je de info lezen die op de website van de VRT staat. In mijn herinnering stemt dit overeen met wat ik in het journaal van VRT begrepen heb.

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opletten bij aanpassingen Telenet abonnement

Het kan ter zake geweest zijn daar ben ik niet zeker van , is van  een tijdje geleden

Daar had de minister uitleg over  geven

Zoals je aanhaalt nog 2 formules de rest niet meer

Er zouden ook maar 2 aanbieders dit bieden de rest doet niet mee

Omdat ze te lang moeten wachten om het geld terug te krijgen

Zou bij de elektriciteit aanbieders ook zijn als ze je lastig vallen aan telefoon of in winkel ...... je zegt dat je sociaal tarief hebt laten ze je gerust

en dit klopt ook al gedaan en vrienden ook dan zien ze je niet meer staan wel een  gemakkelijke truc

cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Opletten bij aanpassingen Telenet abonnement

in de tekst op de website van de vrt staat dit

Voor wie het huidige kortingssysteem interessanter is, bijvoorbeeld omdat je geen internet maar wel een vaste telefoon in huis hebt, blijft het oude systeem gelden zolang je niet wisselt van telecomoperator. De Sutter: "Er is met de operatoren een akkoord om de bestaande sociale contracten te behouden en te laten doorlopen bij dezelfde operator aan dezelfde abonnementsformule. Mensen die nu al een sociaal tarief hebben, hoeven zich dus niet ongerust te maken."

 

vraag ik me dan toch af waarom ik een mail krijg dat mijn sociaal tarief stopgezet wordt