@GrietDJ schreef: Na mijn laatste gesprek net met de 'technische dienst' van Telenet ben ik in de war. Na het lezen van je uitleg zijn wij ook in de war Je zegt dat je alleen TV hebt van Telenet, maar dan spreek je van een modem met een paswoord. Een modem van Telenet heeft geen paswoord (er is geen web interface waar je toegang op hebt). Spreek je dan van het WiFi wachtwoord (maar gezien je geen Internet hebt van Telenet is dat toch volledig irrelevant? @GrietDJ schreef: Nu, heeft de derde tech, (netwerktech?) een versterker vervangen. En plots krijg ik een factuur van 64€. Het vervangen van de versterker (de technische term is de NIU) is gratis. Dit behoort tot de basis installatie van een Telenet aansluiting. Betaal dus de factuur zonder de 64€, en stuur een klacht via het klachtenformulier (vooral gezien het probleem niet werd opgelost). Bij een storing op het (TV) signaal is de vervanging van de NIU een correcte maatregel (en lost in vele gevallen het probleem op) @GrietDJ schreef: Ik vroeg of het normaal is dat die 'versterkers' slijten, en dat is inderdaad zo. Maar nu zegt een tech aan de telefoon dat de modem vervangen is en dat is niet gratis. De naam van de modem is nog steeds hetzelfde, en het modem paswoord is ook hetzelfde. Dan is de modem toch nog steeds dezelfde WITTE modem denk ik dan? Welke modem heb je nu? De term "witte" of "zwarte" modem zegt ons natuurlijk niets. Kijk een welk type modem je hebt, hier zie je de lijst van Telenet modems: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over-je-telenet-modem.html PS1 Met de naam bedoel je waarschijnlijk het WiFi SSSD (gezien je geen internet hebt is dat ook niet relevant)? Een correcte modem naam is bijvoorbeeld CH7465LG, CH8568LG, etc). PS2 Gezien je TV kijkt via de coax (DVB-C) met een digicorder (AD2200), heeft een modemwissel ook geen enkel effect op de kwailteit van het TV signaal 🤔. @GrietDJ schreef: Nu zou het liggen aan het feit dat we een oude decoder hebben, een gekocht toestel nog. Jaa, echt waar. Ik vraag dus een vierde interventie de storing verder te onderzoeken. Niet om een nieuwe decoder te zetten, een jaar gratis, en dan huren. Want dat is wel wat de tech aan de lijn heeft gezegd een half uur terug. Dus de nieuwe decoders gaan woensdag terug de camionette in, ik moet ze niet. Trouwens, wie zegt dat de storing te wijten is aan de MD2200 of aan de MD2100?? Eerder was het een probleem in het netwerk, dan was het een lokaal probleem bij mij thuis, dan was het een versterker die plots een modem is, en nu misschien de decoder? De oorzaak is onbekend en ik word op kosten gejaagd terwijl men verder volgelpik speelt, of darts. De nieuwe decoders zijn TV-boxen, en deze krijgen hun signaal niet meer via de coax, maar via het IP netwerk. Het is dus zéér goed mogelijk, dat uw probleem volledig opgelost wordt door over te schakelen naar de nieuwe TV Box. Niet omdat de oude decoder defect is, maar omdat het DVB-C signaal op jouw coax verstoord is. Nadeel van de TV-Box IP is: je kan ze niet kopen (de huur van de eerste is normaal inbegrepen in je abonnement, de 2de moet je huren) een TV-Box werkt normaal alleen als je ook internet van Telenet hebt (tenzij de technieker deze kan installeren op jouw "internetloze modem"). Dat zou een interessante wending zijn 😁 @GrietDJ schreef: Zijn dit de nieuwe spelletjes die Telenet moet spelen sinds een Aussie eigenaar is geworden van dit bedrijf? Want laat ons eerlijk zijn het is er niet beter door geworden. Welke Aussie bedoel je (en wat heeft dit met jouw probleem te maken) 🤣
... Meer weergeven