MartijnS
Experienced Veelweter
MartijnS
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
01-05-2025
14:44
|
Lid sinds: 30-01-2020
Datum laatste bezoek: 01-05-2025 14:44
Ranking
Experienced Veelweter
22-04-2025
08:33
2
@Liam004 schreef: Zwans nanie. Telenet stuurt een dreigbericht met "na de zomer" op de Digicorder. "1 december" vermelden was te moeilijk zeker? En de klant dwingen of wijsmaken dat een internetabonnement bij Telenet nemen noodzakelijk is om Play Sports te kunnen kijken is een oneerlijke handelspraktijk. Punt. De Telenet TV-box functioneert niet op een internetverbinding van Proximus of Orange of elders in de wereld, dus iedereen kan vaststellen dat de Telenet TV-box niet via internet functioneert. Er is geen internet nodig, er is uitsluitend een netwerkverbinding met de server van Telenet nodig. Dat is een groot verschil met internet! Dat is bedrog in de juridische betekenis van het woord en Telenet maakt zich daar schuldig aan. Een tachtigjarige zonder smartphone of computer dwingen een internetabonnement te nemen om de wedstrijden van zijn favoriete voetbalclub op zijn vertrouwd tv-scherm te kunnen bekijken is écht te gortig. Je verdedigt deze wanpraktijken omdat je voor Telenet werkt zeker? Ik zwans niet en hou mij objectief aan de feiten zoals die nu voorliggen. Jij hebt recht op jouw mening en je mag het zeker oneens zijn met de praktijken van Telenet. Er zijn inderdaad andere technische oplossingen mogelijk, maar niemand verplicht Telenet die te gaan aanbieden en die liggen ook niet op tafel. Ik stel ook vast dat als je als klant bij Proximus Pickx Sports wilt bestellen, je ook minstens een bundel nodig hebt met Internet én TV. De concurrentie is dus ook niet vies van "bedrog" en "oneerlijke handelspraktijken"? 😃 Die tachtigjarige kan momenteel nog even voort, maar zal zich toch moeten voorbereiden op het feit dat lineaire tv kanalen via coax zullen verdwijnen en dat de toekomst bestaat uit internet + streaming services (al dan niet met een STB of via Apps).
... Meer weergeven
21-04-2025
13:55
2
Vooralsnog kan een bedrijf nog steeds zelf beslissen waarvoor het een persbericht uitstuurt denk ik? 🙂 Het aantal klanten dat Play Sports heeft met enkel DTV only en een aankoopbox is ook een minderheid en geen "honderduizenden". De datum van 1 december voor het stoppen van bepaalde DVB-C kanalen is opgedrongen door Wyre als onderdeel van de geleidelijke uitschakeling van DVB-C via Coax. Dat Play Sports op dat moment enkel en alleen nog maar zal te bekijken zijn via IPTV voor klanten die ook Internet afnemen bij Telenet is een commerciële beslissing langs Telenet kant. Zover zijn we inderdaad nu nog niet. December is nog lang en ze hebben nog maanden de tijd om klanten hiervan persoonlijk in te lichten of de éénzijdige contractopzegging met opzegperiode door te voeren. Je kan de kat uit de boom kijken en afwachten tot december. Dat beslist elke klant zelf. Niemand wordt opgedrongen om een bepaalde keuze te maken, en m.i. is er ook geen sprake van "fearmongering".
... Meer weergeven
19-04-2025
08:18
1
@luc55 schreef: Voor internet staan er geen bedragen wordt er bij geleverd anders werkt het tv kijken voor sport niet Volgens mij is dit onjuist. Mijn interpretatie van de informatie op de website van Telenet is dat je dus wel degelijk minstens een extra betalend internet abonnement gaat moeten afnemen als je nog Play Sports wilt blijven kijken als je op dit moment DTV only klant bent.
... Meer weergeven
18-04-2025
16:29
Meer info is hier te vinden: telenet.be/tvbox-playsports of https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/omruilen-play-sports.html Volgens de FAQ: Ik heb geen internet van Telenet, kan ik nu nog Play Sports kijken? Je hebt internet van Telenet nodig om Play Sports te blijven kijken via je Telenet TV-box.
... Meer weergeven
09-04-2025
17:32
Dit is helemaal niet nieuws, sinds de lancering van Netflix en Disney+ bij Telenet werken ze hiervoor al samen met Bango. Ik weet niet waarop jullie zitten te wachten, maar dit is gewoon een marketing persbericht van Bango verwijzend naar de reeds lang bestaande functionaliteit dat je verschillende streaming diensten (Netflix en Disney+) kan bestellen via (my)Telenet en hierdoor een combinatievoordeel krijgt.
... Meer weergeven
01-04-2025
07:06
1
Het is nog steeds de klant zelf die Netflix via Telenet besteld heeft in juli 2023. Ik zie niet in waarom dat Telenet een creditnota moet maken als deze klant nooit zijn Netflix geactiveerd heeft via MyTelenet. Dan is het normaal dat de rechtstreekse betaling via Netflix doorloopt en er ook via de Telenet factuur kosten afgehouden worden. Telenet kan immers zelf niet weten welke klant er rechtstreeks betaald aan Netflix, deze info wordt uiteraard niet gedeeld tussen de partijen.
... Meer weergeven
29-03-2025
07:00
Wat is je bron van deze claim? 🙄
... Meer weergeven
25-03-2025
10:50
Heb je ooit Netflix via Telenet proberen te bestellen? Kan het zijn dat je toen, na 3 herhaardelijke reminders, je Netflix nooit geactiveerd hebt via My Telenet om de betaling via Telenet te laten verlopen?
... Meer weergeven
21-03-2025
08:19
1
Welke abonnementsformule heeft ze dan volgens MyTelenet en haar factuur?
... Meer weergeven
17-03-2025
19:48
2
Bij het activeren in My Telenet wordt je doorverwezen naar de website van Netflix. Daar moet je inloggen met je huidig Netflix account en paswoord. Vanaf dan weet Netflix dat je betaling via Telenet gaat verlopen en wordt je huidige betalingswijze gepauzeerd
... Meer weergeven
14-03-2025
21:49
2
@luc55 Geen foute informatie verspreiden! Die 2,9% is enkel van toepassing op vaste diensten van Telenet. Entertainment packs vallen daar niet onder. Er is wel een vereenvoudiging van het prijspunt voor Play Sports tot 24,99 en Streamz trekt ook zijn prijzen lichtjes op (dat doet DPG ook), maar dit staat volledig los van die 2,9% dus en die komt er niet bovenop!
... Meer weergeven
06-03-2025
22:24
1
@Egemenishh schreef: Ik als consument, betaal voor een service. Wel een service die niet werkt zoals het moet. Mvg Misschien kan je eens proberen kort en beknopt het exacte probleem te schetsen? Ik heb nog maar 4 relevante woorden zien passeren: "klacht wifi, storing modem", maar dat is niet genoeg om geholpen te worden. Wat werkt er niet?
... Meer weergeven
06-03-2025
17:10
1
Misschien toch eerst een klachtenformulier indienen via https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een-klacht-over-telenet.-waar-kan-ik-terecht.html vooraleer je naar de Gemeenteraad van Gent gaat?
... Meer weergeven
03-03-2025
15:28
3
Je post is duidelijk bedoeld om te provoceren, met een combinatie van subjectieve bewoordingen ("uitmelken", "overboekte coax-netwerk") en een vergelijking met Nederland die niet volledig in context wordt geplaatst. Prijsstructuren verschillen nu eenmaal per land. Dit is reeds meermaals aangehaald in andere topics die Ziggo proberen te vergelijken met Telenet. Indien je niet tevreden bent met de prijszetting van Telenet, kan je terecht bij de concurrentie.
... Meer weergeven
24-01-2025
13:08
Gezien Formule 1 eigendom is van Liberty Media en Telenet deel is van de grotere Liberty 'familie' zou ik me niet te veel zorgen maken, maar inderdaad, officiële communicatie moet nog volgen.
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
2 | 22-04-2025 08:33 | |
2 | 21-04-2025 13:55 | |
1 | 19-04-2025 08:18 | |
1 | 21-03-2025 08:19 | |
1 | 01-04-2025 07:06 | |
2 | 17-03-2025 19:48 | |
2 | 14-03-2025 21:49 | |
1 | 06-03-2025 17:10 | |
1 | 06-03-2025 22:24 | |
3 | 03-03-2025 15:28 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
240 | 17-03-2025 19:48 | |
914 | 06-09-2024 16:37 | |
1505 | 21-08-2024 13:38 | |
1655 | 23-11-2023 07:18 | |
2457 | 19-11-2023 14:46 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig