|
26.660
netweters
|
165.642
antwoorden
|
|
22.243
vragen
|
Hallo,
Ik gebruik met succes mijn eigen OPNsense-router op mijn Proximus VDSL-netwerk.
Als modem gebruik ik de FRITZ!Box 7530.
Wanneer ik de Proximus TV-box rechtstreeks op de FRITZ!Box aansluit, werkt de tv perfect. Maar als ik de Proximus TV-box aansluit op de LAN-zijde van mijn OPNsense-router, beginnen live-tv en dergelijke te haperen en wordt het beeld soms wazig. Er komt tenminste wel signaal door. Weet iemand met een OPNsense-router (of een eigen router in het algemeen) hoe ik dit kan oplossen zodat de tv perfect werkt?
Alvast bedankt.
Het is niet dat het hier niet mag, maar ik denk dat er meer Proximus kenners op het Proximus Forum aanwezig zullen zijn
een tweede kabel dewelke de opnsense passeert en rechtsreeks van uw fritzbox naar uw proximus decoder loopt is dat een optie
er bestaan op de markt hele dunne platte utp netwerkkabels tegenwoordig, deze zijn heel netjes 'verstopbaar'
zoekterm: 'flat utp cable-utp flatcable' -beschikbaar in alle lengtes en vele kleuren, passen, op maat dus, makkelijk bij het interieur
zo maakt u vrij eenvoudig een op die manier onnodige configuratie van opnsense overbodig
Dit zou inderdaad het probleem oplossen, maar de reden waarom ik deze oplossing niet gebruik is omdat ik wil dat al het verkeer langs mijn opnsense loopt. De tv box is namelijk een android tv box, het wordt dus niet alleen voor tv kijken gebruikt maar ook soms voor torrenting en etc. Op mijn opnsense draait namelijk ook Sqm cake. Om ervoor te zorgen dat mijn VDSL verbinding niet meteen volloopt
Dat klopt, ik kan dat later ook eens proberen.