Beantwoorden
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Hoi

 

Wij krijgen voortdurend reclame van Fiberklaar. Nu zouden ze in heel de gemeente gratis zo'n aansluiting binnen leggen zonder dat je al een provider hebt. Ik ben niet van plan van provider over te stappen, maar zou Telenet op termijn hier mee in stappen? Ik heb weinig animo om een gat te laten boren en een nieuw kastje te laten installeren als dit nooit gebruikt zou worden. Bedankt alvast voor de raad

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Fiberklaar

127 reacties
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 132
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

 
0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 132
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Wel ik heb een wachtbuis van de Telenet paddenstoel naar mijn garage. Maar die wilden ze niet gebruiken, ze wilden mijn oprit uitgraven, door mijn zijgevel boren en ze de garage binnen. No way. Als Proximus mij als klant wil zullen ze de aansluiting er wel bij geven of geen contract. En die dame van 80 haar voortuin was naar de vaantjes en haar inkomhal zag er niet uit. Bij mij geen cowboys. 

Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 132
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Wacht maar, dat zijn de mannen die de hoofdlijn trekken in de straat. Buiten mijn haag vernield door er met de uitlaatgassen van hun graafmachine op te blazen waren die wel ok. Het zij deze die vanaf die hoofdkabel in de straat naar de huizen gaan die zo agressief zijn.

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Bij mij hebben ze net wel de wachtbuis v telenet gebruikt. Niet vanuit de 'paddenstoel' want daar mogen ze niet in. Maar 20 cm verder ff langs mijn struiken gegraven en vooraan aan de gazon een put gegraven en dan zo een klein gaatje in de bestaande wachtbuis en hop ee door. Gaatje goed dicht gemaak met ' silicoon achtig product ' put mooi dicht en mijn graszode ook mooi teug. Prima oplossing.

0 Likes
Jelleuuh
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Om jullie netweters de evolutie wat te tonen, omdat ik weet dat er geïnteresseerden zijn. Nadat ze begin deze week de wachtbuizen hebben gelegd brengen ze nu een klein persoonlijke buis naar mijn woning. Ik zie ook dat ze wat verder in de straat de fiberkabels door de kleine buisjes aan het duwen zijn, dus mijn persoonlijke fiber van fiberklaar is onderweg. Heb die mannen ook eens gevraagd naar de binnenaansluiting, maar daarvoor komt nog iemand anders langs. Al komt het fiberverhaal hier wel lekker dichtbij nu! Op naar telenet 😉 keep you posted naar het vervolg...

 

IMG_20230407_094812_(1080_x_1080_pixel).jpg

Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 132
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

10x is het aantal keer dat Fiberklaar aan mijn deur heeft gestaan. Ik overdrijf niet. Na 8x heb ik in juli klacht ingediend. Ze gingen het nakijken en me iets laten weten want het was de schuld van hun onderaannemers. Vorige zaterdag en gisteren stonden ze weer aan mijn deur. Ik overweeg klacht in te dienen wegens stalking. Er moet veel geld mee verdiend zijn. 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Raar Fiberklaar verdient hier niets aan  de aanbieder wel want die bied internet aan

Fiberklaarlegt gewoon kabel en kosteloos tot binnen  de rest moet jij doen voor een abo

We hebben dit nog opgevangen deze zaken later kwamen ze te weten dat alleen nog 1 kabel in gebruik bleef de rest werd deels uitgeschakeld

omdat deze kosten van onderhoud te hoog werden en wettelijk 1 kabel moet liggen om de toegang tot internet te gebruiken

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Fiberklaar verdient dar wel iets aan. Die worden betaald door de providers die internet aanbieden. Of dit nu per aantal gebruikers, per datavolume of welke berekining dan ook, is, ieder provider betaalt gebruiksrecht. Dus Fiberklaar heeft er alle belang bij om zoveel mogelijk klanten aan te sluiten, waaraan ze later geld verdienen via Proximus of andere providers.

Idem met de samenwerking tussen Fluvius en Telenet. Hoe meer providers van hun kabel gebruik maken hoe meer opbrengsten. Vergelijk het met het mobiele netwerk. De grote eigenaars van mobiele netwerken, Proximus, Orange, Telenet, ontvangen ook vergoeding van Mobile Vikings en ander kleine providers die van hun netwerken gebruik maken.

Voor niets gaat de zon op hoor.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes