@JohanM60 schreef: Beste, alvast bedankt voor de verduidelijking, ikzelf ben een leek 😊 Het is zo dat…mijn boodschap naar Telenet: ….voor de speelervaring van mijn sonos zou ik graag een vast ip adres op mijn intern netwerk willen vastzetten. Zoniet valt deze altijd weg bij updates en geeft connectie problemen. Telenet antwoordde hierop volgende: Hi Johnan, helaas is dat niet mogelijk met een residentieel abonnement. 😞 Caro Dus stond ik nog steeds…nergens. Mijn Sonos antwoordt steeds dat hij geen verbinding kan maken met de router. Enig idee hoe dit op te lossen? Zou meer dan welkom zijn. alvast bedankt @JohanM60 Je wil dus een vast IP op je LAN, zoals ik dacht. De Telenet man/vrouw had het dus verkeerd begrepen. Een vast IP langs de buitenkant van je Homegateway is idd niet mogelijk met jouw abonnement , maar dat heb je ook helemaal niet nodig. Een vast IP op je LAN gaat trouwens ook niet helpen, ik weet niet waar je die info vandaan haalt. Sonos updates werken prima met een dynamisch IP adres uitgedeeld door je Telenet router. Wat wel af en toe voorkomt zijn falende updates door overbelaste Sonos update servers. Heb ik ook al een paar keer gehad, maar die problemen zijn van tijdelijke aard. Daar gaat een vast IP niet bij helpen, dus gewoon effe wachten en op een ander tijdstip opnieuw proberen.
... Meer weergeven