Beantwoorden
rafaello104
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Hoi,

Ik heb een OneUp bij telenet, het volume is nog nooit een issue geweest, maar heb ik nu in de laatste weken een bug in een van mijn programma's ontdekt die jammer genoeg 24/7 (programma draait op always on server) een bestand trachtte te downloaden, faalde op ~90% en opnieuw probeerde tot in het oneindige.

 

Lang verhaal kort, ik heb blijkbaar tijdens de piekuren mijn 3TB volume overschreden hierdoor met nog ~10 dagen te gaan op mijn huidige "pot".
Nou neem ik plezier verantwoordelijkheid en betaal ik met plezier een bedrag om dit terug in orde te brengen, maar tot mijn verbazing krijg ik van de klantendienst van telenet te horen dat zij op geen enkele wijze mijn snelheid terug kunnen zetten op de normale 1Gbps. 

Noch door een abo te stoppen & starten, noch door mij de maand dubbel te laten betalen, pot resetten, .....
Nou zit ik met een enorm dringend issue aangezien mijn 4G bereik op mijn locatie absoluut niet bruikbaar is (noch 3G) (vlaamse ardennen), niet direct een andere werkplek heb en met schuivende uren zit (& meetings) die makkelijk ook binnen de piekuren van 17-24u vallen.

 

Hoe kan het nou zijn dat er geen opties zijn om iets ongedaan te maken wat jullie manueel zelf doen?!
Dat het niet kosteloos zou zijn, kan ik best begrijpen, maar dat het niet mogelijk is???

 

Weet iemand of hier een oplossing voor is? Als ik vroeg om abo stop te zetten en opnieuw af te sluiten, meldde de klantendienst bij mij dat dit als fraude beschouwd zou worden...?!
(what the f***)

 

Het mag gerust iets kosten, maar ik kan niet twee weken op dit internet voort tijdens de piekuren, dit kan me wel eens mijn job kosten als ik geen oplossing vind.

39 reacties
rafaello104
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

De situatie is als volgt, (voor gsm abo) mijn vader zit bij proximus ik bij telenet (& vroeger mobile vikings) van alledrie deze providers heb je waar ik woon geen goed bereik. Mijn straat & huis liggen net in een zone waar amper bereik is.

 

Om te bellen moet ik vaak buiten gaan staan en sommige dagen is zelfs dat niet voldoende.

 

Er ligt nog geen proximus in de straat (althans wat ik te horen kreeg van proximus), maar er ligt fiber van proximus 100tal meter van mijn huis (had gehoopt dat ze dit gingen willen doortrekken maar noppes).

 

Als gevolg dus geen hotspots van proximus (los daarvan zit iedereen van mijn familie toch bij telenet).

 

Tenslotte zou ik telenet hotspot kunnen aanzetten en gebruiken onder naam van iemand in mijn familie, echter heb ik een wifiloze modem, om gebruik te kunnen maken van de mac-address mappingg die alles naar eigen router doorzet (aangezien ik nogal wat port forwarding moet doen voor o.a. mijn werk)

 

Ik zou mijn buren eens kunnen vragen, echter betwijfel ik ten sterkste dat hotspot internet veel meer snelheid gaat geven dan 20/2 mbps, of is die qualiteit enorm verbeterd?

 

Ik denk met 100/10 & degelijke ping kom ik zoiezo wel rond, echter met een hotspot komt vaak ook heel onstabiele snelheden, toch?

FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 258
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

@rafaello104 Waarschijnlijk stom voorstel ,maar een kabel naar een goede en dichte buur ?

 

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 260
WOW! Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

orange al geprobeerd dan? en in je gsm  3 4 of 5 g selecteren fixed, niet met fallback,  geeft ook andere snelheden

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2763
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

De free wifi van telenet bestaat niet meer  je kan daar geen gebruik van maken

ook niet onder andere naam  (prox heeft dit nog wel moet wel op oude modem zijn daar werkt het nog op )

Zoals je zegt je hebt mobile geen goede ontvangst anders had je nog keuze

https://tadaam.be/

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/internet/home-flybox

Je zal ergens anders moeten werken  er zijn baan restaurant waar internet is

er zijn plaatsen waar je kan afhuren waar buro en internet is dat kan per dag

Het is wel spijtig dat telenet geen optie heeft om iets bij te kopen waarom dit niet kan raar

En een back up via

https://tweakers.net/nieuws/219368/starlink-verlaagt-prijs-van-internetabonnement-naar-50-euro-per-m...

https://tweakers.net/nieuws/217738/orange-belgie-wil-in-2024-satellietinternet-aanbieden-aan-klanten...

Dat is als je later nog eens een probleem hebt

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 260
WOW! Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

aan sommige gsm hotspots kan je trouwens ook een verlengkabel met buitenantennetje bevestigen , mogelijks helpt dit ook voor bereik

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5327
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

@luc55 omdat telenet 3TB per maand geeft in piekuren, dat is al veel, de gemiddelde gebruiker komt daar goed mee toe, de groot verbruikers zitten met een probleem, tijdens de daluren van 00.00 tot 17.00 uur heb je de volle snelheid, proberen tijdens die momenten alles te doen.

Starlink is duur in aankoop materiaal, en een schotel dat aan de muur moet komen enz, niet iedereen wilt dat hangen, en 50 euro voor zo lage snelheden is nog duur.

veel lees je er niet over in belgie en Nederland omdat dit landen zijn waar er veel internet voor handen is op alle plaatsen en er nog amper plaatsen zijn zonder internet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2763
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Ik ken mensen die een antenne hebben tegen hun gevel voor back up

Met problemen vroeger gehad bij thuiswerk kleine investering waard

En andere mensen wonen op een afgelegen boerderij op een kale stam gemonteerd hoog om goed ontvangst te hebben

en werkt goed richting mast

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2763
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Die 3TB is veel maar het is een ongelukje en dat een werkende mens niet zal kunnen werken gaat er bij mij moeilijk in

Er zullen wel gevallen zijn dat mensen hun dan ziek moeten zetten kan ook niet de bedoeling zijn

Bij prox bel je en ze zetten open ik ken mensen dat het ook voor gehad hebben daar gaat wel blijf het raar vinden

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5327
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

@luc55 niet iedereen kan en mag zomaar een antenne plaatsen aan de gevel, als je huurt zijn ze daar ook soms tegen dat je dit doet om hun mooie gevel niet te beschadigen.

en zeker in de stad, dat een boer dat doet uit het zicht gaan ze zich niet aan storen, maar in de steden mag je niet zomaar van alles op je muur hangen als dit niet uw eigendom is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5327
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

@luc55 een ongelukje, telenet kan niet zomaar iets veranderen, iedereen krijgt 3TB per maand in de piekuren, wat heel veel is, als dat voor 1 persoon moet gedaan worden gaan er dit nog willen als ze er eens over zitten, 

je hebt een abbo met een aantal TB in gebruik en daar moet je het mee doen, in de daluren kan je wel aan volle snelheid werken en sinds dat tot 17 uur is kan je toch al veel overdag hé.

 

proximus bied tot 6TB aan per maand dat je vanaf 3TB zelf kan gratis bij zetten tot 6TB, als je dan al een ongelukje hebt zoals jij het noemt dan is dat al niet meer normaal gebruik,

misschien dan kijken naar een provider zonder limieten...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2763
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Dat is juist al gezien dat de tadaam aan de ruit  van het raam hangt met velcro tape bij een huur flat

Studenten vinden er ook van alles op aan de regenpijp of het balkon in stad zie je soms die witte kastjes

soms is het verwarrend wand ze lijken op de antenne van dvb-t

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 260
WOW! Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

offtopic dat 't niet overal mag vanwege het zicht, maar , als fm radio ooit stopt zal ik buiten toch een dab kabelantennetje moeten hangen. net zoals een gsm antennetje hoeft dat geen plastiek wit bakje te zijn gewoon een (flexibel zelf, of 10 cm 2mm dik stokje in geval van gsm ) draadje uit het dakvenster is voldoende ism met een 4g ofzo modem. de isolatie en soort ramen laten het soms binnen niet meer toe bij nieuwere bebouwingen en zo is het weer evengoed of beter van mogelijke bandbreedtebereikskwaliteit dan voor deze veranderingen voor vaste radio of vaste mobiele connecties

rafaello104
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Wel,

Ik denk als je gaat kijken naar andere landen en zelfs andere sectoren dat je moeite gaat hebben om veel diensten te vinden waar je, na een te groot verbruik van een service, afgesloten/verslechterde variant krijgt - zonder een optie om hier iets aan te veranderen met extra betaling……… is zo onlogisch als het maar kan.

 

Los hiervan in Nederland is heel dat gedoe met onbeperkt* tenminste gedaan (wat ook wel al eens mag gebeuren in belgie maar goed)

 

Ik heb heel wat suggesties hier gezien, ik zal even allemaal beantwoorden en uitleggen:

- 4G hotspot niet mogelijk, slecht bereik

- 3G hotspot niet mogelijk, slecht bereik

- Op locatie gaan werken (resto enzo) niet echt mogelijk heb desktop voor het werk en server + peripherals dat ik moet gaan meesleuren

- Internet kabel naar buur, gevraagd, ook geen optie

- Alternatieven zoals starlink moet ik eventueel overwegen voor toekomst maar bied ook geen onmiddelijke oplossing

- Wifree is inderdaad geen ding meer dis dit gaat ook niet

- Familie woont andere kant van het land, dit kan maar is natuurlijk niet erg praktisch

- Voor mijn huidige job zit ik voor een klant te werken in een andere tijdzonde en is het nou net mijn geluk dat deze vaak wilt videobellen om demonstraties van de software te zien rond 19/20u belgische tijd, dus gewoon niet werken in piekuren is geen optie jammer genoeg


Ik denk dat dit zowat de voorgestelde oplossingen waren, echter is er niet echt een optie tussen die ik makkelijk kan gebruiken. Het ziet ernaar uit dat het wat puzzelen zal zijn voor een uiteindelijke oplossing, ik heb ergens nog een 4g antenne liggen die signaal versterkt, ik ga die eens proberen …

 

Ps.: kan je je voorstellen dat je belminuten op zijn en je provider zegt: “nope, niet meer bellen & je kan geen extra kopen” of dat je leasewagen zijn maandelijkse kilometers op zijn en je gewoon in panne staat in zuid frankrijk?

Deze situatie is achterlijk en de telecom sector in Belgie is als een ******* op de maatschappij. Ik wou het er even uithebben, nog niets dan miserie met de twee ******** bedrijven die het runnen in Belgie..



Patrick37 (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: ongepast taalgebruik

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2763
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Bij een business abo zal dit niet zijn daar zal je wel een keuze hebben om iets te doen

Natuurlijk particulier mag dat niet meer hebben

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2763
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Volume limiet bereikt, verlaagde snelheid, oplossing?

Dat juist dab  ik vind de zenders van de vrt niet goed door komen is mijn gevoel

Van q music wel als ik details ga zien hebben ze  meer sterkte dat viel mij op

Ik denk dat de prijs nog meer omlaag moet soms zie ik prijzen in Belgie voor een wit merk radio

dan stopt het bij velen en die antenne je mag het niet verstoppen anders werkt het niet